5
Jul 2015
Jes.
40:1-11
Ps.
100-1 v 1 – 4
Ps.
25-1 v 1 & 2
Ps.
119-1 v 39 & 52
Ps.
86-1 v 1 & 3
Ons glo almal met die hart
en bely met die mond dat daar 'n enige en enkelvoudige geestelike Wese is wat
ons God noem. Hy is ewig, onbegryplik,
onsienlik, onveranderlik, oneindig, almagtig, volkome wys, regverdig, goed en
die alleroorvloedigste fontein van alles wat goed is.
Hoekom glo ons dit? Ons
glo dit omdat God Homself aan ons openbaar. As God Homself nie aan ons bekend
stel nie, sal ons nooit kan weet dat daar ’n God is nie en ook nie wie en wat
Hy is nie. Hier in Jes. 40 leer ons God op ’n besondere manier ken. Ons leer
Hom ken as die almagtige God wat omgee vir die swaarkry van mense.
In Jesaja 1-39 hoor ons
hoe sonde en ongehoorsaamheid aan God veroorsaak dat Israel as slawe in Babilon
beland. Dit is wat sonde in ’n mens lewe doen. Aanvanklik lyk dit so onskuldig.
Sonde beloof dat mens gelukkig en beter af sal wees en dat jy vry sal wees om
te doen wat jy wil. Op die uiteinde is die nare werklikheid egter iets totaal
anders. In plaas van geluk en vreugde bring sonde hartseer, verdriet en verlies
aan vryheid. ’n Rower dink aan die geluk en vryheid wat hy sal kan geniet
wanneer hy ’n bank beroof. Op die uiteinde beland hy egter in die tronk en daar
is die lewe allesbehalwe lekker. Hy smaak niks van die lekker lewe en vryheid
wat hy aanvanklik gedink het hy sou kry nie. Dit is wat sonde in ’n mens se
lewe bring. Daar in Babel het Israel die bitter vrugte van sonde geproe.
In Jes. 40 hoor ons dat
daar hoop is om los te kom uit die doodloopstraat waarin sonde mens laat
beland.
Die
uitkoms is hier! Die uitkoms is hier!
Dit, sê
julle God, moet julle vir my volk sê.
Letterlik staan hier
Troos, troos my volk. Dit is die boodskap wat die ballinge hoor wat op
moedverloor se vlakte daar in Babel vasgevang is. Hulle hoor die troosvolle
boodskap dat die Here uitkoms gaan gee vir die slegte omstandighede van die
ballingskap. Dit bring vir hulle die verwagting dat iets totaal nuuts gaan
gebeur met die volk wat sonder hoop of toekomsperspektief daar in ballingskap
vasgevang is.
Bring
vir Jerusalem die goeie tyding ,sê vir hom sy swaarkry is verby,
hy het
geboet vir sy sonde,
hy het
van die Here die volle straf ontvang vir al sy sondes.
Die inhoud van die
troosboodskap is die goeie nuus dat hulle tyd van swaarkry verby is. Hulle het
geboet vir hulle sonde, die skuld is betaal. God het hulle vergewe en nou gaan
Hy met sy ballingskapsvolk ’n nuwe begin maak.
Dan hoor hulle die opdrag
van die Here:
“Maak
vir die Here ’n pad in die woestyn, maak in die barre wêreld
’n
grootpad vir ons God! Elke laagte moet opgevul word, elke berg en rant
moet
gelykgrond word. Elke bult moet ’n gelykte word en elke koppie ’n vlakte.
Dan sal
die mag van die Here geopenbaar word; al wat leef, sal dit sien.
Die Here
self het dit gesê.”
Die gebruik in daardie tyd
van Babel was dat die pad vir ’n koning wat ’n oorwinning behaal het gereed
gemaak moet word sodat hy triomfantlik in die stad ingelei kan word. Wanneer
die mense sien hoe daar gewerkskaf word weet hulle dat die koning op pad is en
dat hulle, hulself gereed moet maak. Hierdie boodskap het dus vir ballinge gesê
om hulself gereed te maak om terug te keer na hulle land toe en dat God self hulle
uit die ballingskap gaan uitlei. Dit herinner hulle ook aan die verlossing uit
Egipte waar God saam met die volk na die beloofde land getrek het.
Altwee hierdie verlossings
het profeties vooruitgewys na nog ’n groter verlossing wat sou kom. In Mat 3:1-3
hoor ons hoe Johannes die Doper met hierdie selfde boodskap die koms van Jesus
Christus aankondig:
In
daardie tyd het Johannes die Doper in die woestyn van Judea begin preek en
gesê: “Bekeer julle, want die koninkryk van die hemel het naby gekom.
”Hy is
die een wat die profeet Jesaja bedoel het toe hy gesê het:
“Iemand
roep in die woestyn: Maak die pad vir die Here gereed, maak
die
paaie vir Hom reguit.”
In Jesaja hoor ons hoe
Israel verlos word uit die slawerny van hul ballingskap en dit is die profesie
van Christus wat gekom het om sondaars te verlos uit die slawerny van hul eie
sonde. Dit is God wat die volk uit ballingskap verlos het en dit is Hy in die
persoon van Jesus Christus wat ons kom verlos uit die slawerny van die sonde.
Christus het die volle straf vir die sonde namens ons gedra en daarom kan ons
ook van die slawerny van sonde verlos word.
In Jes. 40:6 & 7 hoor
ons:
Alle
mense is soos gras, alles waarop hulle staatmaak, is soos ’n veldblom:
gras
verdor en blomme verwelk as die Here sy wind daaroor laat waai.”
Die vraag wat dit vooraf
gaan is “wat kan ek roep?” Wat kan daar vir ’n volk in ballingskap gesê word wat
alles verloor het, hulle land, hulle tempel en hul God? Watter hoop kan daar
vir nietige mense wees wat verdor soos gras en so maklik soos ’n veldblom
vergaan?
Die antwoord is dat
alhoewel die mens maar nietig is, kom die verlossing van God self af. Die mens
kan nie self uit die kloue van die sonde loskom nie, maar God kan hom vrymaak.
Teenoor ons tydelikheid en nietigheid staan die ewige belofte van God vas.
Gras
verdor en blomme verwelk,
maar die
woord van ons God bly vir ewig.
Hoe maklik raak ons nie
maar weer vasgevang in die kloue van die sonde nie? Hoe maklik neem selfsug en
haatdraendheid my nie weer gevange nie? Die Here som sy wet op met liefde.
Hoekom vind ons dit so moeilik om die Here se liefdesgebod te gehoorsaam? Is
dit nie maar omdat ek vasgevang is in my eie belange nie? Die gevolg is dat ons
vasgevang word in ons eie wêreldjie waar ons nooit die vreugde smaak van wat
dit beteken om vir ander om te gee nie. Ons hoef nie in hierdie tronk van die
sonde te bly sit nie. Ons kan wel nie op ons eie daarvan loskom nie, maar God
kan ons verlos. Dit is die goeie nuus, die evangelie wat God vir ons in sy
ewige Woord gee. Jesus het die straf vir die sonde namens ons gedra omdat God
omgee vir gebroke mense.
Wie moet hierdie goeie
nuus in die wêreld uitdra? In Jes. 40:9-11 hoor ons die opdrag:
Klim op
’n hoë berg en roep hard, Sion, jy wat
die goeie tyding moet bring;
roep hard,
Jerusalem, jy wat die goeie tyding moet bring,
moenie
bang wees nie. Sê vir die stede van Juda:
“Julle
God is hier!” Die Here God kom,
Hy is
die Magtige, Hy regeer. Hy bring die volk saam wat Hy Syne gemaak het,
dié wat
aan Hom behoort, is by Hom.
Soos ’n
herder versorg Hy sy kudde:
die lammers maak Hy bymekaar in sy arms
en Hy
dra hulle teen sy bors Hy sorg vir die lammerooie
Dit is Sion, met ander
woorde die gebroke Israel wat in ballingskap weggevoer is. Hulle wat verlos
word moet ook die boodskap van verlossing in die wêreld uitdra. Dit is ook die
opdrag wat ons ontvang. Ons, die gebroke sondaars wat Jesus uit die kloue van
die sonde kom red het, moet die goeie nuus, die evangelie van Jesus se
verlossing na die wêreld uitdra.
Hou vas aan God se genade
en verkondig dit aan die hele wêreld: God gee om vir elke gebroke mens. Hy sorg
vir jou. In sy arms is jy veilig.
Amen