09 September 2018

Dien God en wees lief vir Hom omdat Hy God is

Job preek 1


9 Sep. 2018 GKE HKE
Skriflesing Job 1
Teksvers Job 1:9
Kyk na ʼn oorsig oor die boek Job by https://youtu.be/xQwnH8th_fs

Sing:
Toetredelied:                                      Lied 158 v 1 Bring my na u woning, Here.
Lofsang                                                 Ps. 46-1 v 1           
Verootmoediging                                Ps. 119-2 v 1 & 11
Geloofsbelydenis                                Sb. 12-3 v 1 & 2 / Lied 265 v 1 & 2 Enigste Here, enkele Wese.
Antwoord op prediking                     Ps. 42-1 v 1 / Lied 163 Soos ʼn wildsbok

Job is moontlik een van die Ou Testament se moeilikste boeke om te verstaan. Tog bied dit sinvolle antwoorde op lewensvrae wat moeilik is om te beantwoord.

Oor die volgende paar weke gaan ons op ʼn reis om saam met Job om antwoorde op lewensvrae te kry waarop daar nie altyd maklik antwoorde is nie.

Hierdie week staan ons stil by die vraag: Hoe help lyding jou om te verstaan hoekom jy God moet dien en vir Hom moet lief wees?

Mooiweersvriende. Almal weet wat ʼn mooiweersvriend is. Iemand wat net in voorspoed jou vriend is, op wie jy nie in teenspoed of by ongeleentheid kan reken nie.

Die satan beskuldig Job dat hy net ʼn mooiweersgelowige is. Wanneer God Job se vroomheid en opregtheid voorhou antwoord die satan Hom: Job 1:9 tot 11
9Toe antwoord die Satan die Here: “Dit is nie sonder rede dat Job U dien nie! 10U beskerm hom dan, en sy huis en al sy goed. U maak alles wat hy doen, voorspoedig. Selfs sy vee teel vinnig aan. 11Maar raak nou net aan sy besittings en kyk of hy U nie in u gesig vervloek nie.”

Die satan se aanklag is, Job is maar slegs ʼn mooiweersgelowige. Hy dien God slegs omdat die Here hom seën. As die omgekeerde gebeur sal Job totaal anders reageer en sal hy sy rug op die Here draai.

Om hierdie gesprek reg te verstaan moet ons net eers bietjie stilstaan by agtergrond van die boek Job. Die boek Job is een van die wysheidsliteratuur boeke in die Bybel soos Spreuke ook is. Die doel van wysheidsliteratuur is om sekere groot lewensvraagstukke aan te spreek. Die vraagstuk wat in ons teks na vore kom is of jy sal aanhou om in ʼn verhouding met God te leef as die enigste voordeel wat jy uit die verhouding kry, God self is?

Dit gaan nie hier daaroor of God hier saam met die duiwel besig is met ʼn dobbelspel om die lotgeval van mense te bepaal nie. Die woord satan beteken letterlik “aanklaer.” In Hebreeus is die lidwoord die deel van die woord satan en in daardie konteks gee dit die betekenis van ʼn titel eerder as ʼn eienaam. Hiermee saam is die satan dan ook ʼn moeilikheidmaker. Hierdie gesprek tussen God en die satan bring die vraagstuk na vore. “Wat is jou motivering waarom jy God dien?”

Die aanklaer impliseer dat Job nie getrou en gehoorsaam is ter wille van God self nie, maar slegs omdat hy allerlei byvoordele uit die verhouding kry. Neem daardie byvoordele weg en Job sal God vervloek. Met ander woorde Job sal God verwerp omdat hy sal reken dat God vir hom waardeloos is. Neem net al die gunste en gawes weg en Job sal sy verhouding met God verbreek omdat hy dan sal reken dat God nie meer sy liefde en vertroue werd is nie.

Die valse evangelie van die voorspoedteologie moedig jou aan om ʼn mooiweersgelowige te wees. Jy moet net glo en dan sal God jou “seën” met rykdom, goeie gesondheid en dit sal baie voorspoedig met jou gaan. In ons teks word die valsheid van hierdie evangelie ontbloot.

Hierdie vraagstuk wat in Job na vore kom is nie maar net ʼn teoretiese akademiese vraagstuk nie. Dit is iets wat elkeen van ons ten diepste raak. Gaan jy God nog steeds dien as Hy alles van jou af wegvat. Jou besittings, jou gesondheid, jou kinders? As jy kaal gestroop word, gaan jy jou rug op God draai of nie?

Alles wat ons het is God se genade. Niks wat jy het, het jy gekry omdat jy dit verdien het deurdat jy ʼn goeie en vroom mens is nie. Jou gesondheid, jou verstand, jou talente en vermoëns, al jou besittings het jy enkel alleen op grond van God se genade. In Job leer ons die ongemaklike waarheid dat dit nie altyd goed gaan in jou lewe nie. Soms neem God tydelik sy materiële seëninge van jou weg en plaas Hy jou in ʼn posisie waar dit op die oog af lyk of Hy eerder jou vyand is.

Job het nooit insig gehad oor wat daar in die troonkamer van God gebeur het nie. Net so weet ons ook nie wat die rede is hoekom God sekere dinge in sy ewige raadsplan toelaat in ons lewens nie. Dit mag dalk voorkom asof God van jou vergeet het. Dat Hy nie omgee wat met jou gebeur nie.

Om sin te maak hiervan moet ons onthou wat die werklike perspektief van lyding is. In Job 1:1 hoor ons dat Job vroom en opreg was en dat hy God gedien het en die kwaad vermy het. Voorwaar ʼn navolgingswaardige voorbeeld. Tog was Job nie perfek nie soos wat ons verder aan in die boek hoor.

Daar was net een mens wat werklik onskuldig was en wat die allerverskriklikste lyding denkbaar deurgaan het. In die persoon van Jesus Christus het God self meer gely as wat Job of enige mens ooit gely het. Jesus het God verlatenheid ervaar sodat ons nooit weer deur God verlaat sou word nie. Hy het alles verloor, sy klere en al sy aardse besittings, selfs sy lewe en ook God se teenwoordigheid.

Jesus was nie die enigste wat gely het nie. In die perfekte verhouding wat daar tussen Vader Seun en Heilige Gees was, was daar nie meer harmonie nie. Die Vader en die Heilige Gees het saam met Christus gely. God het die ergste lyding wat daar denkbaar is verduur sodat Hy daardeur die gebroke verhouding tussen God en mens kon herstel.

Deur sy lyding het God Homself aan die mens terug gegee. Die doel van die evangelie is om die verhouding tussen God en mens te herstel, nie om allerhande beloftes van voorspoed en rykdom te verkry nie. Job het alles verloor, behalwe sy lewe omdat God die satan verbied het om Job se lewe te neem. Ten spyte daarvan dat Job alles verloor het, het hy een ding nie verloor nie, nl. God self. Job het niks anders as sy lewe en God gehad nie, maar nog steeds het God nie verwerp nie soos ons hoor in Job 1 v 20 tot 22:
20Toe het Job opgestaan en sy klere geskeur. Hy het ook sy hare afgeskeer. Daarna het hy op die grond gaan lê en gesê:
21“Sonder iets het ek in die wêreld gekom en sonder iets gaan ek daaruit.
Die Here het gegee en die Here het geneem.
Prys die Naam van die Here.”
22Onder alles het Job nie gesondig of God iets verwyt nie.

Die troos wat ons het is dat al verloor ons alles in die lewe, selfs die lewe self, dan het ons nog steeds vir God. Elkeen wat in Jesus Christus glo kan absoluut vashou aan die troos van Rom. 8:38 & 39
38Hiervan is ek oortuig: geen dood of lewe of engele of magte of teenswoordige of toekomstige dinge of kragte 39of hoogte of diepte of enigiets anders in die skepping kan ons van die liefde van God skei nie, die liefde wat daar is in Christus Jesus ons Here.

Die teendeel is egter ook waar. As jy nie in Jesus Christus glo nie, gaan jy alles verloor, want as jy nie vir God het nie, dan het jy niks.

Geliefdes, Christus het aan die kruis gesterf sodat God deel van jou lewe kan wees. Moenie God verruil vir wêreldse dinge nie. Moenie val vir die leuens van die voorspoed teologie nie. Die feit dat ʼn boek in ʼn Christelike boekwinkel verkoop word, beteken nie dat dit noodwendig die waarheid bevat nie. As daar ʼn prediker of boodskap in ʼn boek is wat jou beloof dat dit net goed met jou sal gaan en dat jy ryk en voorspoedig sal wees omdat jy glo of dit van God opeis, weet dit is ʼn leuen.

Moenie ʼn mooiweersgelowige wees nie. Dien God en wees lief vir Hom omdat Hy God is.
Amen.




21 Januarie 2018

Struikelblokke op ons pad van geloofsgroei – Ondankbaarheid


Luk. 17 v 11 tot 19 teksverse Luk 17 v 17 & 19

21 Jan 2018 GKE

Wanneer dink jy aan jou noodwiel? Net wanneer jy dit nodig het. In jou dag tot dag lewe is jou noodwiel nie juis iets wat voor in jou gedagtes is nie. Jy is wel bewus dat daar een in jou motor is, maar verder dink jy nie aktief daaraan nie. Wanneer jy egter in ’n krisis is met ’n pap band wat keer dat jy verder kan ry onthou jy baie gou van jou noodwiel.

Hoe dikwels gebruik ons God nie ook maar net soos ’n noodwiel nie? Solank dit goed gaan in my lewe is ek so besig dat ek nie regtig by God uitkom nie. My lewe is so besig dat ek selfs nie eers tyd het om op ’n Sondag saam met my broers en susters na Hom kan kom luister nie.

Wanneer daar egter ’n krisis oor my pad kom, dan onthou ek baie gou van God en is ek vinnig om in gebed tot Hom te nader. Die hoofsaak van hierdie gebed is dan ook :”Here vat tog asseblief hierdie moeilikheid uit my pad uit.” Wat is my reaksie wanneer Jesus die klip uit my pad rol? Is dit dankbaarheid of is dit dat ek maar net weer my noodwiel bere tot ’n volgende krisis oor my pad kom?

In hierdie verhaal leer ons hoe dankbaarheid ons nader aan God bring. Ons leer dat dankbaarheid ons help om in geloof te groei.

Ons hoor hier die verhaal van tien mans wat melaats was. Melaatsheid was ’n verskriklike siekte wat jou vel en jou senuwee stelsel aangetas het. In die gevorderde fase van die siekte het jy van jou ledemate begin verloor en begin blind word.

Wat hierdie siekte ook baie erg gemaak het was nie net die fisiese gevolge daarvan nie, maar ook dat dit jou sosiaal geïsoleer het. Volgens Moses se wet (Num 5 v 2 – 3 ; Lev 13: 45 – 46) moes jy jouself afsonder en mag jy nie naby iemand gekom het wat gesond was nie. As iemand nader gekom het moes jy daardie persoon waarsku deur hard te skree “onrein, onrein.”

Dit was hoekom hierdie mans op ’n afstand gebly het en geroep het. Hulle was inderdaad midde in ’n groot krisis en daarom het hulle gevra dat Jesus Hom oor hulle moes ontferm.

Jesus weet wat hulle behoefte is en daarom stuur Hy hulle sonder omhaal van woorde na die priester wat volgens Moses se opdragte in Levitikus 13 en 14 die enigste instansie was wat sulke mense weer rein kon verklaar en dan hoor ons dat ’n wonder plaasgevind het deurdat hulle op pad na die priester genees is.

In hierdie verhaal is daar nie baie detail oor die wonder self nie, want die hoofsaak is nie die wondergenesing opsigself nie. Die hoofsaak is die mans se reaksie op die weldaad wat Jesus vir hulle gedoen het. Ons hoor dat daar net een van die tien mans terug gedraai het en God geloof het en vir Jesus kom dankie sê het. Bowendien was hy nie eers ’n Jood nie, maar ’n Samaritaan! Die Jode was die uitverkore volk, maar hier sien ons dat God se genade vir alle mense bedoel is.

Die feit dat hy omgedraai het om Jesus te dank wys vir ons dat Jesus se wonders tekens is dat Hy God is en dat die man dit erken het deur om te draai. Hy loof God en sê vir Jesus dankie en dit bind hom persoonlik aan Jesus. Dit is juis sy dankbaarheid wat hom nader aan Jesus bring. Hy bind homself nie net aan Jesus omdat hy gesond geword het nie, maar ook omdat hy in Jesus iemand sien wat meer as net ’n blote wonderdoener is. Hy sien Jesus nie net as ’n spaarwiel nie.

In Jesus se reaksie sien ons dat daar ’n verskil is tussen die nege ondankbares en die dankbare man se eindbestemming. Die nege wat nie omgedraai het nie is wel ook genees, maar hulle kom nie by die dieper band met Jesus uit nie. Vir hulle was Jesus maar net ’n noodwiel.

Ons hoor so ’n stukkie hartseer in Jesus se vraag: “Was daar nie tien wat gesond gemaak is nie? Waar is die ander nege dan?” Dit is hartseer wanneer mens die nabyheid van God ontbeer. Hulle ondankbaarheid was nie die oorsaak dat hulle nie ’n band met Jesus opgebou het nie. Dit was maar slegs ’n simptoom van ’n dieper liggende probleem.

Jesus se antwoord aan die een wat omgedraai het wys vir ons dat ongeloof die oorsaak van hulle ondankbaarheid was. Jesus sê nie vir hom jou geloof het jou gesond gemaak nie. Ons geloof is nie die oorsaak van God se genade nie. God gee sy genade onverdiend uit sonder dat jy iets moet doen om dit te ontvang.

Jesus se antwoord was: “Staan op en gaan huis toe. Jou geloof het jou gered.” Jesus sien die dieper nood raak wat by hierdie man teenwoordig was. Hy het nie net nodig gehad om gesond gemaak te word nie, maar ook dat hy gered moes word. Sy dankbaarheid was maar net die gevolg. Sy geloof het gemaak dat hy dankbaar was.

Geliefdes, jou dankbaarheid is een van die maatstawwe wat jy kan gebruik om te meet of jy in geloof gegroei het. Het jy sedert Januarie 2017 in jou verhouding nader aan God beweeg? Hoe lyk jou dankbaarheid teenoor God? Gee jy aan God die eer vir alles wat jy in die lewe het? Gee jy aan God die eer dat Hy jou deur daardie krisis wat oor jou pad gekom het gedra het? Of het jy God maar net as ’n noodwiel gebruik en Hom weer weggebêre totdat die volgende krisis oor jou pad kom?

Hoe lyk jou gebede? Is dit wat jy vra baie meer en meer prominent as dit waarvoor jy dankie sê? In die Onse Vader is daar maar net een sinnetjie wat vra dat God in ons daaglikse behoeftes moet voorsien. Waarvoor het jy die afgelope week vir God dankie gesê?

Wat maak jy wanneer jy agterkom dat jy God maar eintlik net vir ’n noodwiel gebruik het?

Die antwoord is nie dat jy jou dankbaarheids-sokkies moet optrek nie!

Beweeg in geloof nader aan God. Beleef die wonder van die evangelie in jou lewe en jy sal vind dat jy groei in jou dankbaarheid teenoor God. Geloof maak jou bewus van God se teenwoordigheid in jou lewe en dan sal jy Hom dank vir dit wat Hy in jou lewe doen. Werk aan jou verhouding met God. Luister na sy stem in sy Woord. Spandeer tyd saam met Hom in gebed waar jy jou verwonder oor God se genade in jou lewe. Groei in geloof.

Amen










14 Januarie 2018

Struikelblokke op ons pad van geloofsgroei – Verkeerde verwagtings en wanvoorstelling van God se beloftes.

Jer. 29 teksvers Jer. 29 v 11
14 Jan 2018 GKE

Sing
Ps. 31-7 v 1 & 3
Ps. 103-1 v 1 & 2
Ps. 33-1 v 5 & 11
Ps. 33-1 v 1 & 2






Ek weet wat Ek vir julle beplan, sê die Here: voorspoed en nie teenspoed nie; Ek wil vir julle ’n toekoms gee, ’n verwagting!

Dit is een van die bekende Bybelverse wat mense lief is om aan te haal. Wat beteken dit vir u? Hierdie is een van daai Bybelverse waaraan mense maklik ’n verkeerde betekenis aan kan koppel deur dit buite konteks te gebruik. Buite konteks beteken om ’n vers in isolasie te sien sonder om in ag te neem wat voor of na dit geskryf is en ook om die breër konteks van die Bybel in geheel te ignoreer.

Byvoorbeeld, daar is ’n koerant plakkaat op ’n lamppaal met die woorde: “Die Haaie het die Bulle gevreet!” Wat beteken dit? As ons net na die woorde in isolasie kyk kan ons dalk aflei dat daar ’n klomp beeste in die see gaan swem het en ongelukkig het daar ’n skool haaie verbygekom. Kom ons voeg bietjie konteks by. In Suid-Afrika is daar rugbyspanne wat dierename het (Die breër konteks). Verdere konteks, die opskrif verwys na ’n berig in die sportblaaie in die koerant en daar was wedstryde waarin die verskillende rugbyspanne met dierename teen mekaar meegeding het.

As enige boodskap buite konteks gesien word, dan mis jy die ware betekenis daarvan. Net so met die Bybel. As jy Bybelversies buite konteks gebruik, vervlak jy die Bybel en mis jy die diepere betekenis daarvan. Verder mis jy ook die geleentheid om God werklik te leer ken soos Hy Homself in sy Woord aan ons openbaar. Die doel van geloofsgroei is om God al hoe beter te leer ken en daarom is dit belangrik om erns met die Bybel te maak en nie Bybelversies buite konteks te lees nie.

Wat beteken Jer 29 v 11 nie? As jy die vers buite konteks lees kan jy maklik by die verkeerde betekenis uitkom dat as ek net selfvertroue het en my hart volg sal God my uitermate seën, want Hy wil keer dat daar enige moeilikheid oor my pad kom. Hy wil hê dat ek baie ryk moet wees en dat ek daai blink nuwe sportmotor moet besit. Dit staan mos hier in die Bybel!

Nou weet elkeen van ons uit dure ondervinding dat die lewe nie net maklik is nie. Daar kom swaarkry dae. Daar kom hartseer dae. Daar is tye wanneer die lewe bitter moeilik is. Die meeste van ons word nie skatryk nie.

Kan u insien hoe ’n verkeerde lees van die Bybel u verder van God af neem eerder as nader aan God. As u die verkeerde betekenis van bv. Jer 29 v 11 glo en die werklikheid van die lewe dop jou onderstebo, dan is die logiese gevolgtrekking. God gee nie om nie. Dan begin jy God eerder wantrou as wat jy Hom vertrou. En so beweeg jy al hoe verder van God af weg.

Wat beteken Jer. 29 v 11 werklik? Wat is die konteks waarbinne hierdie vers na ons toe kom? Die boek Jeremia gaan oor hoe God mense se planne ontwrig en hulle drome omdop. Die agtergrond is dat die Jode in Ballingskap na Babel weggevoer is. Die vers kom binne die konteks van ’n skokkende boodskap van die profeet.

Die mense wat in Jerusalem na die Ballingskap agtergebly het, het gedink dat hulle huidige voorspoed ’n teken is dat God aan hulle kant is, terwyl Hy teen diegene is wat weggevoer is. Diegene wat in Ballingskap is mag dink dat God hulle eenkant toe gestoot het en dat Hy nie omgee nie.

Die boodskap wat die profeet hier stuur is nie goeie nuus vir enige van die twee groepe nie. God se oordeel word aangekondig oor diegene wat in Jerusalem agtergebly het, terwyl God sy doelwitte sal bereik deur die lewens van die mense wat in Ballingskap is. Hulle hoor egter die harde werklikheid dat hulle nie binnekort uit Ballingskap sal terugkeer nie. Die huidige generasie gaan hulle hele lewe in Ballingskap deurbring.

Hoe is Jer. 29 v 11 dan van toepassing op ons lewens? Ons moet in ag neem dat die vers binne die konteks van die boek Jeremia en die pad wat God met Israel gestap het, is. Verder ook dat dit gelees moet word binne die konteks van God se doel in Jesus Christus. All die beloftes van God vind hulle “ja” in Jesus Christus soos ons hoor in 2 Kor. 1 v 19 & 20.  As jy in Jesus Christus glo, dan het al die oordele wat die profete aangekondig het op die kruis neergekom waar jy weer met Christus versoen is. As jy met Christus verenig is, dan is al die beloftes wat God aan Abraham en sy nageslag gemaak het ook op jou van toepassing soos ons in Gal. 3 v 14 tot 29 hoor.

Deur Jeremia sê God vir die bannelinge dat hulle verstrooiing nie toevallig was nie. Dit is alles deel van God se groter raadsplan, selfs dit wat op die oogaf problematies en chaoties lyk. Hulle hoor ook dat binne die raadsplan van God dat hul ballingskap nie permanent is nie, maar dat Hy bepaal wat die tydsraamwerk daarvan is. Dit alles is gegrond op God se belofte aan Abraham wat vooruitgekyk het na die belofte van `n Seun uit sy nageslag, ons Here Jesus Christus soos ons hoor in Rom. 4. Ons kyk terug en sien hoe God getrou was in sy belofte met die koms van Jesus Christus.

God sê vir ons dat elkeen wat in Christus is, vreemdelinge en bywoners is in hierdie wêreld soos ons hoor in Heb. 11v3 en 1 Pet. 2v11. Ons kry swaar, ons bloei en gaan selfs dood en deur dit alles kan ons beproef word om te dink dat God ons eenkant toe gegooi het. Dit is nie waar nie want die Evangelie verseker jou dat God ’n plan het vir jou lewe. Dit is ’n plan van voorspoed en nie van teenspoed nie. Deur dit alles word jy gevorm na die beeld van Christus deur te deel in sy lyding. God se plan vir jou lewe is om al hoe nader aan Hom te leef. Sy plan is dat jy Hom werklik moet leer ken. Jy moet sy liefde leer ken en jy moet sy liefde uitleef. Die uiteindelike doel vir jou is om ’n oorwinnaar te wees en nie ’n slagoffer nie. God se plan vir jou is om ’n mede erfgenaam saam met die Koning te wees soos ons hoor in Rom. 8 v 12 – 39.

Hoe kan jy verseker wees van dit? Net soos die bannelinge van ouds kan jy weet, nie deur na jou huidige omstandighede te kyk nie, maar om vas te hou aan God se Woord en sy verbondsbeloftes. Dit mag wees dat jou lewe anders verloop as wat jy beplan en dat jou drome nie waar word nie. Dit mag wees dat jy ly en dat jy selfs jou lewe verloor, maar die belofte staan dat God wat Jesus uit die dood laat verrys het, jou ook saam met Hom uit die dood lewendig sal maak.

Geld Jer. 29 v 11 vir jou? As jy in Jesus Christus glo kan jy verseker weet dat die belofte ook vir jou is. Moenie die belofte van Jer. 29 v 11 vervlak tot ’n oppervlakkige hier en nou van aardse rykdom  nie. Dit mag beteken dat jy op die kort termyn moet swaarkry net soos die bannelinge vir eers in Babel moes agterbly, maar vir die lang termyn is jou toekoms verseker saam met Christus. Dit is 'n toekoms vir jou welsyn, en nie vir die kwaad nie; 'n toekoms van hoop, nie van wanhoop nie. ’n Toekoms waar jy saam met God die lewe aandurf. ’n Toekoms waar God jou vrede bepaal en nie jou omstandighede nie. Hou vas aan die ware betekenis van God se belofte in Jer. 29 v 11.

Amen








12 Januarie 2018

Struikelblokke op ons pad van geloofsgroei – Hoekom is daar lyding en boosheid in die wêreld?

1 Pet. 1 v 3 tot 9 teksverse 1 Pet. 1 v 6 & 7a
7 Jan 2018 GKE

Iets wat nie groei nie, is besig om dood te gaan. So is dit ook met jou verhouding met God. As daar nie geloofsgroei is nie, is jou verhouding met God besig om agteruit te gaan. Wanneer ons praat van geloofsgroei dan beteken dit eenvoudig om God beter te leer ken om sodoende nader aan God te beweeg.

Een van die struikelblokke op die pad van geloofsgroei is die moeilike vraag hoekom is daar soveel lyding en boosheid in die wêreld teenwoordig?Hoe kan ’n liefdevolle God toelaat dat daar soveel lyding in die wêreld is? Waarom laat Hy toe dat ouers ’n onskuldige driejarige kind so verwaarloos en mishandel dat sy doodgaan? Waarom laat God toe dat ’n natuurramp duisende mense se dood veroorsaak? Hoekom keer God nie daardie selfmoord bomaanvaller wat onskuldige mense met sy aanval teiken? Hoekom laat God toe dat ek deur ’n ongeneeslike siekte afgetakel word? Hoekom laat God toe dat my geliefde stelselmatig deur so ’n verskriklike Altsheimers siekte stelselmatig vernietig word?

Vir sommige mense is dit so ’n groot struikelblok dat hulle heeltemal wegdraai van God af. As God liefdevol is, sal Hy nie wil hê dat onskuldige mense ly nie. As Hy almagtig is sal Hy sy almag gebruik om lyding te keer. As daar ’n liefdevolle en almagtige God is soos die Bybel ons leer, dan behoort daar nie lyding in die wêreld te wees nie. Daar is egter lyding in hierdie wêreld en daarom kan die God wat die Bybel aan ons voorhou nie bestaan nie. So redeneer hierdie mense.

Dit is ook ’n baie moeilike vraag vir gelowiges om te beantwoord. Hoe beantwoord jy as gelowige die aanklag dat God nie omgee nie of dat Hy nie in staat is om lyding te keer nie? Die maklike manier is om ’n kop in die sand benadering te volg deur bg. vraagstuk te systap. Die probleem met hierdie benadering is dat dit die ou duiwel ’n geleentheid gee om jou geloof aan te val, veral wanneer jy op jou kwesbaarste is wanneer jy die aanslag van lyding en boosheid persoonlik aan die lyf voel. Wanneer die lewe om jou donker word en jy binne in die storm staan, tik die ou duiwel jou op die skouer en sê: “Sien jy. Kyk na die gemors waarin jy nou is. Voel jy die pyn? Ek het jou mos al gesê, jy kan God nie vertrou nie. Hy gee nie vir jou om nie. Hy kan jou nie help nie. Dit is beter om van Hom af weg te draai.”

Waar vind ons antwoorde op hierdie moeilike lewensvrae? Daar is net een plek waar jy antwoorde kan vind. By God self in sy Woord. Wat sê God vir ons oor hierdie onmoontlike vraagstuk. Hoe kan God liefdevol en almagtig wees en nie lyding dadelik tot niet maak nie? In ons teks gee God vir ons ’n antwoord op hierdie moeilike vraag. In 1 Pet 1 v 6 hoor ons:
selfs al is dit nodig dat julle ’n kort tydjie bedroef gemaak word deur allerhande beproewings
God kan keer dat lyding plaasvind, maar Hy laat dit net vir ’n kort tydjie toe. Binne sy almag en raadsbesluit laat Hy dus lyding toe vir ’n kort tydjie. In die perspektief van God se ewigheid is lyding inderdaad net ’n kort tydjie.

Die vraag wat nog onbeantwoord is, is egter: “Gee God dan nie om nie?” Om hierdie vraag te antwoord moet ons kyk na wat God gedoen het. Hy het Homself aan die voorfront van lyding geplaas. In Jesus Christus het God die diepste diepte van pyn en lyding ervaar. Een ding is seker. God gee om. Hy gee soveel om dat Hy sy enigste Seun na die wêreld toe gestuur het sodat ons deur Hom die lewe kan hê. Ons hoor in 1 Pet. 1 v 3 & 4 dat God se ontferming so groot is dat Hy ons ’n nuwe lewe geskenk het deur die opstanding van Jesus Christus uit die dood. En dit gee vir ons ’n ’n lewende hoop op onverganklike, onbesmette en onverwelklike erfenis wat in die hemel ook vir ons in bewaring gehou word.

As ons net so bietjie terugstaan om perspektief te kry. Wat is die ergste wat met jou hier op aarde kan gebeur? Dit is dat jy jou lewe kan verloor en selfs dit kan jou nie van God se liefde skei nie. Die dood is nie meer ’n hopelose einde nie. Dit is slegs ’n deurgang na ’n ewige heerlikheid saam met God. In 1 Pet 1 v 4 is die belofte dat die gelowige se erfenis onverganklik, onbesmet en onverwelklik is. Daar is dus niks wat dit ongedaan kan maak nie. Dit is ’n vaste sekerheid wat op God se karakter gewaarborg word.

In 1 Pet 1 v 5 hoor ons dat geloof die sleutel is om hierdie erfenis wat God belowe te kry. Die wonderlike troos:
En omdat julle glo, word ook julle deur die krag van God veilig bewaar vir die saligheid wat reeds gereed is om aan die einde van die tyd geopenbaar te word.

In 1 Pet. 1 v 7 hoor ons dat jou geloof deur middel van lyding getoets word. Omdat geloof die sleutel is ten opsigte van jou versoening en verhouding met God is dit selfs kosbaarder as goud en net soos die suiwerheid van goud met vuur getoets word, word die egtheid van jou geloof deur die vuur van lyding getoets.

Dit is hier waar die tekkie die teer slaat. Wanneer jy binne in die chaos van pyn en lyding staan moet jy bly glo dat God net jou beste belang op die hart dra. Jy moet glo en vertrou dat God in beheer is, veral wanneer dit vir jou lyk of alles buite beheer is. Jy moet God vertrou en jou ore sluit vir die aanklag van die duiwel wat jou probeer oortuig dat jy God nie kan vertrou nie. Hoe meer jy op God vertrou, hoe hegter word jou verhouding met Hom, veral wanneer jy nie die uitkoms kan sien nie.

Daar is kere waar ons kan sien hoe God se belofte dat alles ten goede meewerk waar is. Daar is egter ook baie kere waar dit nie duidelik is nie en dit is hier waar jou geloof en vertroue in God jou deurdra. Om te bly vertrou dat binne die groter prentjie van God se raadsplan dat selfs dit wat vir my sinneloos lyk steeds sin maak.

Dit is soos ’n legkaart te bou van derduisende stukkies. As ek net na die een of twee legkaart stukkies kyk wat hier voor my is, sien ek nie die geheel van die prent wat die legkaart vorm raak nie. God se legkaart is groter as die grootste legkaart waaraan ons kan dink. God se legkaart is groter as die heelal wat so groot is dat ons nie werklik die grote daarvan kan begryp nie.

Wanneer jy in geloof God vertrou, veral wanneer jy geen uitkoms kan sien nie gee God die belofte dat jy met onuitspreeklike en heerlike blydskap vervul sal word. Dit bou jou verhouding met God en jy sal ervaar hoe God ’n werklikheid binne jou lewe is.

Geliefdes, moenie dat jou geloofspad saam met God belemmer word deur die vraagstuk van lyding nie. Moenie val vir die duiwel se leuen dat jy God nie kan vertrou nie. Hou jou oë op die kruis en opstanding van Jesus Christus. Bly glo dat God in beheer is en jy sal ervaar hoe jy op jou geloofspad nader aan God beweeg.
Amen




31 Desember 2017

Gaan jy 2018 met hoop tegemoet?


31 Des 2017 GKE


2 Kor. 4 v 7 – 15
Teksverse 2 Kor. 4 v 8 & 9

Ons staan hier aan die einde van 2017. Die nuwe jaar lê voor ons. Hoe lyk die lewenspad wat jy gedurende die afgelope jaar geloop het? Was dit ’n mooi snelweg of was dit ’n grondpad wat vol slaggate was? Daar was sekerlik dae wat glad verloop het en dinge net reg in plek geval het, maar daar was ook dae wat jy oor die klippe moes klouter om net op ’n beter plek te kom as gister. Daar was dae wat ek op my knieë gekruip het omdat ek nie krag gehad het om te loop nie. Deur God se genade was daar ook dae waar ek rustig sonder omkyk of omdraai kon loop.

As jy so terugkyk na die jaar wat verby is en jy kon kies, sou jy kies dat dinge anders in jou lewe gedurende 2017 verloop het? Of vind jy berusting daarin dat dit die pad is wat God vir jou gekies het? Wat gaan die nuwe jaar vir ons inhou? Gaan daar ook klippe wees om oor te klouter? 

In ons teksgedeelte kry ons perspektief oor die pad wat God besig is om met ons te stap. Paulus kyk terug na die pad wat hy geloop om die evangelie te verkondig. Op hierdie reispad was daar ook verskeie struikelblokke waaroor hy moes kom. Ons hoor in 2 Kor. 1 v 8
Ons wil hê, broers, dat julle moet weet van die moeilikhede wat ons in die provinsie Asië ondervind het. Die swaar wat ons moes verduur, het ver bo ons kragte gegaan, sodat ons selfs die hoop om te bly lewe, laat vaar het.

Paulus fokus egter nie op die swaarkry of op sy eie krag om dit te oorkom nie. Hy fokus op God en hoe God hom deur dit gedra het. In 2 Kor. 4 v 7 hoor ons hoe Paulus na homself verwys as ’n kleipot wat maklik breek, maar binne in is ’n skat van onskatbare waarde. Die skat is God se krag wat in Jesus se dood en opstanding openbaar word. Die soeklig is dus nie op Paulus se lyding nie, maar wel op God wat hom dra in sy lyding.

In 2 Kor. v 8 & 9 hoor ons die erns van Paulus se lyding:
In alles word ons verdruk, maar ons is nie teneergedruk nie;
ons is oor raad verleë, maar nie radeloos nie;
ons word vervolg, maar nie deur God verlaat nie,
op die grond neergegooi, maar nie vernietig nie.
Paulus maak egter nie of sy lyding niks ernstig is nie. Ons hoor hoe Paulus verdruk is. Die Griekse woord wat met verdruk vertaal word beteken letterlik om styf saamgepers te word. Hy word met ’n verlammende gewig van verdriet neergedruk. Hy word saamgepers, maar hy word nie verpletter nie.

Op vier verskillende maniere beskryf Paulus wat sy lyding aan hom doen, maar dat dit hom nie vernietig nie. Die versekering dat God hom dra maak dit moontlik vir hom om aan te gaan. Hy weet ook dat terwyl hy hier op aarde is, dat daar nog weer swaarkry oor sy pad gaan kom. Dit wat tot nou toe gebeur het is nie die einde nie, maar hy sien uit na ’n tyd wanneer hy volkome verlos gaan word wanneer hy saam met Christus in ’n verheerlikte liggaam opgewek gaan word.

Al sy lyding het hom nie vernietig nie, nie omdat hy so sterk was om dit kon verdra nie, maar omdat hy veilig in die hande van God deur dit gedra is. Hy staar verwerping in die gesig maar niks sal hom uiteindelik verslaan of vernietig nie omdat God se liefde hom deur dit dra.

Sy lyding het hom wel as ’n kleipot laat kraak, maar hy is nie uitmekaar gebreek nie. God se krag hou dit aanmekaar en die lig wat deur hierdie krake skyn is niks anders as die lig van God se genade in die lewe, sterwe en opstanding van Jesus nie.

In 2 Kor. 4 v 10 hoor ons dat ons in ons lyding deel het aan die sterwe van Jesus sodat Jesus deur ons sterflike bestaan sigbaar kan word. Deur Jesus se dood gee God lewe. Hierin word ’n groot geheim geopenbaar. God werk met Paulus se gebrokenheid. God se krag word in gebrokenheid sigbaar. Wanneer God hom gebruik en sy kragte gee in dan vind hy dat dit nie sy krag is nie, maar God se krag wat hom dra. Dit het Paulus gekeer om in sy eie krag die taak wat God hom gegee het aan te pak. Dit het hom ook geleer dat wanneer hy iets aanpak dat hy nie sy eie krag as maatstaf moet gebruik om te bepaal hoe groot hy moet dink nie.

In 2 Kor. 4 v 15 hoor ons dat die doel is om meer mense met God se genade te bereik. Dit gaan oor Koninkrykswerk. Dit gaan daaroor dat mense wat God nie ken nie, Hom kan leer ken. En deur dit alles ontvang God die eer.

Geliefdes, wanneer jy so terugkyk oor die jaar wat verby is, wat sien jy raak? Sien jy die donker valleie waardeur jy gestap het? Sien jy die kere toe jy heeltemal moedeloos was? Sien jy jou prestasies raak? Is daar dinge wat jy anders sou wou hê? Of sien jy raak hoe God se genade jou deur dit wat Hy oor jou pad gebring het, jou gedra het? Kan jy ook saam met Paulus sê :
In alles word ons verdruk, maar ons is nie terneergedruk nie;
ons is oor raad verleë, maar nie radeloos nie;
ons word vervolg, maar nie deur God verlaat nie,
op die grond neergegooi, maar nie vernietig nie.

Elkeen van ons het een of ander hou gekry wat ’n kraak of twee in die erdekruik veroorsaak het. Vir elkeen is die houe wat jy ontvang net so ernstig as wat Paulus se lyding vir hom was. Dit gaan nie hier daaroor om mee te ding wie se terugslae was die ergste nie. Dit gaan oor jou persoonlike pad wat jy gestap het en hoe jy die swaarkry gedeeltes daarvan ervaar het. Sien jy raak hoe God se krag jou erdekruik aanmekaarhou? Sien jy dat die lig wat deur hierdie krake skyn niks anders is as die lig van God se genade in die lewe, sterwe en opstanding van Jesus nie?

Wat is jou verwagting vir die nuwe jaar? Gaan jy 2018 met hoop tegemoet? Verwag jy dat die nuwe jaar net voorspoed moet inhou? Of is die hoop wat jy koester in God se liefde gevestig? Hou jy vas aan die wete dat net soos God jou deur 2017 gedra het, dat Hy jou ook deur 2018 sal dra? Gee God se krag jou moed om groter dinge aan te pak as dit waarvoor jy in eie krag voor kans sien? Gaan jy in 2018 die wêreld vertel van God se liefde wat Hy in Jesus se lewe, sterwe en opstanding uit genade aan ons geskenk het?

Die kleipot van ons lewe word gekraak deur die stampe en stote van die lewe, maar dit kan ons nie vernietig nie, want God se krag is die gom wat ons aanmekaar hou. Die lig wat deur die krake skyn is sy genade in die lewe, sterwe en opstanding van Jesus Christus. God het jou deur 2017 gedra en Hy sal jou ook deur 2018 dra!
Amen


25 Desember 2017

Wie is Jesus vir my?



oh. 1 v 19 – 34 Teksvers Joh. 1 v 34

25 Des 2017 GKE

 ¯°¯
Lofsang:                      Sb. 4-6 Ere aan God (Gloria in excelsis)
Na Gebed:                    SB 15-1 v 1 – 4 Gebed vir die kerke
Gebed na preek:            Sb 10-1 Onse Vader
Slotsang:                      Sb 3-4 v 1 & 5

Kersfees beteken baie dinge vir verskillende mense, maar vir Christene beteken Kersfees Jesus Christus. In Joh. 1:31 hoor ons dat Johannes die Doper sê dat hy nie geweet het wie Jesus is nie. Tog moes hy Jesus geken het want hulle was neefs. Hy het egter nie werklik geweet wie Jesus werklik is nie en het dit eers geleer met hierdie geleentheid van Jesus se doop, naamlik dat Hy die Messias, die Seun van God is.

Die moontlikheid bestaan dat ons soos Johannes ook weet van Jesus sonder om Hom werklik te ken vir wie Hy werklik is. Ons hoor reeds van kleintyd al die verhale oor Jesus. Ons almal ken die verhaal van Josef en Maria wat na Betlehem gegaan het en nie plek in die herberg kon kry nie. Ons weet hoe hulle op die uiteinde in ’n stal beland het en dat Maria daar geboorte geskenk het en dat sy die babatjie in doeke toegedraai het. Ons weet van die engele koor en die skaapwagters wat gekom het en ook van die drie wyse manne wat geskenke gebring het. Ons weet dat koning Herodes bedreig gevoel het omdat die wyse manne na Jesus as ’n Koning verwys het en hoedat Josef en Maria na Egipte moes vlug om Jesus se lewe te beskerm.

Die vraag is egter, “Weet jy wie Jesus werklik is?” Dit is moontlik dat ons die Kersverhaal baie goed ken sonder dat dit werklik ’n inpak op jou lewe maak. Lyk jou lewe anders as die wêreld om jou of is jy maar net deel daarvan? ’n Volgeling van Jesus se lewe kan nie maar net soos die wêreld lyk nie. Dit is eers wanneer jy Jesus werklik leer ken vir wie Hy is dat daar ’n radikale verandering in jou lewe plaasvind. As jy nie weet wie Jesus werklik is nie kan jy nie in ’n persoonlike verhouding met God leef nie. Die enigste manier om Jesus werklik te leer ken is om Hom te ontmoet soos Hy homself in die Bybel aan ons bekendstel.

Ons ontmoet Jesus dwarsdeur die Bybel. In die Ou Testament ontmoet ons Hom in die profesieë van ’n Messias. In die vier evangelies ontmoet ons Hom as Mens. Die evangelies volgens Matteus, Markus en Lukas is baie dieselfde terwyl Johannes die verhaal van Jesus Christus uit ’n ander hoek benader. Ons hoor in Johannes nie van die geboorte van ’n kind nie. Die fokus van Johannes is om ’n antwoord te gee vir die belangrike vraag: “Wie is Jesus?” Vir elke gelowige is dit nodig dat jy vir jouself moet uitmaak: “Wie is Jesus vir my?”

Van die vroegste tye af was daar bespiegeling oor wie Jesus werklik is. In die eerste eeue na Christus was daar ’n sterk dwaalleer dat Christus nie werklik ’n mens was nie. In ons moderne tyd is dit net mooi na die anderkant toe. Daar word al hoe meer ontken dat Christus werklik God is. Daar is diegene wat erken dat daar so ’n historiese figuur soos Jesus was, maar dat Hy beslis nie God is nie. Die Moslem geloof erken die persoon van Jesus. Vir hulle is Hy egter net ’n profeet en nie God nie. Daar word ook verder gegaan deurdat daar sommige persone is wat Jesus maar net bloot as ’n mite afmaak.

In die evangelie volgens Johannes hoor ons wie Jesus werklik is. Hier hoor ons Jesus is God omdat Hy die Gees van God dra, maar Hy is ook mens omdat Hy onder die mense kom woon het. Elkeen wat ’n navolger van Jesus wil wees moet die saak uitmaak wie Jesus is.

In ons teksgedeelte hoor ons hoe Johannes die Doper ingeroep word om te getuig wie Jesus is. Ons hoor hoe die Joodse leiers priesters en Leviete na Johannes stuur om te hoor wie hy is, want sy prediking het baie opspraak onder die volk veroorsaak. Dwarsdeur die Ou Testament hoor ons die belofte dat ’n gesalfde van God gestuur gaan word om die volk te verlos. In Hebreeus word daar na hierdie persoon as die Messias verwys en in Grieks, die Christus. In die tyd toe Jesus gebore is, het die Romeine oor die Jode geheers en was daar ’n groot verwagting dat die Messias of die Christus moes kom om die volk te verlos. Daarom sê Johannes dan ook ondubbelsinnig aan hulle dat hy nie die Christus is nie soos ons hoor in Joh. 1:20. Hy is maar net die persoon wat aankondig dat die Messias gekom het. In Joh. 1:23 verwys hy na die profesie wat reeds deur die profeet Jesaja gemaak is (vgl. Jes 40:3).

Iemand roep: “Maak vir die Here ’n pad in die woestyn, maak in die barre wêreld ’n grootpad vir ons God!

Johannes noem verder dat hy nie werd is om Christus se skoene los te maak nie (vgl. Joh. 1:27). Om skoene los te maak is ’n werk wat aan die slaaf met die laagste status toegeken is sodat daardie slaaf dan die eienaar se voete kon was. Johannes sê dus hier dat hy selfs nie eers werd is om die taak wat aan ’n slaaf met die laagste status toegeken word, te doen nie. Hierin wys Johannes wat nodig is om Christus werklik te leer ken. ’n Persoon wat vol van homself is kan Christus nie werklik leer ken nie en daarom is dit nodig om jou eiewaan en trots te laat vaar om te leer wie Christus werklik is. ’n Christen wat nie nederig is nie, weet nog net van Christus, maar hy ken hom nie werklik nie. Om Christus werklik te leer ken beteken dat jy minder moet word sodat Christus meer kan word. Wanneer jy werklik verstaan wie Christus is, smelt jou hoogmoed en eie ek belangrikheid weg. Dan word jy diensbaar in die Koninkryk van God.

In sy getuienis verwys Johannes na Jesus as die Lam van God wat die sonde van die wêreld wegneem. Jesus kan dit doen want Hy is van ewigheid reeds daar as God. Jesus bring verlossing as ’n lewende realiteit van God wat lewens deur die werk van die Heilige Gees verander. Jesus stel God aan ons bekend deur sy lewe. Hy is die Seun van God, maar Hy verteenwoordig nie net God nie, nee, Hy IS God die Seun.

Om Christus werklik te leer ken is om te glo dat Hy die messias, die Christus is wat gekom het om in jou plek in die gloed van God se oordeel te staan. Dit is om te glo dat Hy die dood oorwin het en dat Hy daarmee aan jou die ewige lewe gee. Dit beteken dat jy kan begin leef uit die oorvloed van God se genade. Dit beteken dat jy God vertrou wanneer jy deur donker dieptes moet gaan.

Dit beteken dat jy vertrou dat Hy jou nooit alleen sal laat nie en dat selfs die dood jou nie van sy liefde kan skei nie. Dit beteken dat jy deernis teenoor jou naaste begin toon. Dat jy die mens raaksien in die persoon wat daar agter die toonbank sit. Dat jy verstaan dat daardie mens ook vrese en bekommernisse het en dat ’n glimlag en ’n vriendelike woord sal help om daardie persoon se bekommernisse ligter te maak. Dit is eers wanneer jy Christus werklik ken dat jy al hoe meer soos Hy kan raak.

Geliefdes wanneer jy na die Kersverhaal luister, kyk en verstaan dieper as die oppervlak. Sien God se karakter en sy liefde raak. Sien raak dat God ‘n nederige mens geword het om jou onthalwe. Geloof is die sleutel om Christus werklik te leer ken. Gryp die geleentheid aan wat God jou gee. Luister na die kersverhaal en sien God daaragter raak. Sien sy liefde vir jou raak en leef daardie liefde.

Wanneer jy in hierdie tyd oor Kersfees nadink vra jouself die vraag: “Wie is Jesus vir my?” Span jou in om `n antwoord op die vraag te vind.

Amen

Die onsigbare God het ’n sigbare Mens geword wat die lig van God se genade in ’n donker wêreld indra




24 Des. 2017 (GKE)

Joh. 1 v 1 – 18 Teksvers Joh. 1v14

Sing    Lofsang:   Ps. 105-1 v 1 & 2 

           Na wet:    Ps. 119-1 v 52      

           Na gebed Ps. 119-1 v 39

           Slotsang  Sb. 4-8 v 1 & 2   



Wat herdenk Christene met Kersfees? Is dit ’n tyd van vreugde wat sy hoogtepunt bereik in ’n luukse ete met feestelik drank? Is dit ’n tyd van vrolikheid waar ons weer na liedjies luister wat die vrolikheid van Kersvader besing? Word die hoogtepunt van Kersfees bepaal deur die grote en prys van my geskenk? Terwyl hierdie dinge nie opsigself boos en verkeerd is nie, is dit ook nie waaroor Kersfees werklik vir Christene gaan nie.



Die ware betekenis van Kersfees vir Christene word mooi in ons teksvers saamgevat – Joh. 1:14a:

Die Woord het mens geword en onder ons kom woon.

dit wil sê die onsienlike God het ’n sigbare mens geword wat die lig van God se genade in ’n donker wêreld indra. Die Johannes evangelie beskryf die menswording van Jesus Christus uit ’n unieke oogpunt. Hierdie evangelie vertel nie vir ons die verhaal van die geboorte van ’n kind nie. Die betekenis van daardie maagdelike geboorte van ongeveer 2000 gelede word uit ’n ander hoek geskets. Ons hoor hier van Jesus wat die Waarheid is. Ons hoor van Jesus wat ’n lig vir ’n donker wêreld is. Ons hoor van Jesus wat uit genade verlossing bring aan ’n wêreld wat in moedeloosheid gedompel is. Ons hoor van Jesus wat Hoop vir die wêreld bring, ’n hoop van die ewige lewe saam met God wat nou reeds begin.



Met Kersfees herdenk ons as Christene dat die ewige God wat van ewigheid bestaan, ’n eenvoudige mens geword het sodat ons die ware karakter van God met eie oë kan sien. In Jesus Christus sien ons wie en wat God werklik is. Ons sien Hom in die getuienis van die ooggetuies wat Christus met hulle eie oë gesien het. Net so seker as wat ons die mense in ons geskiedenis sien deur die getuienis wat oor hulle gelewer word, sien ons die wonder van God se genade in die vertellinge van die ooggetuies wat Jesus fisies gesien het.



Die Woord het mens geword en onder ons kom woon. Ons het sy heerlikheid gesien, die heerlikheid wat Hy as die enigste Seun van die Vader het, vol genade en waarheid.

Ons sien in Hom die heerlikheid van God se genade wat ’n hart van deernis het vir mense wat die pad byster geraak het en wat in die donker ronddwaal. Ons sien in Hom ’n God wat my net soos die verlore seun van ouds sonder verwyte terugverwelkom.



Daar is egter diegene wat nie wil sien nie. Hulle wat die verhaal van Christus se menswording beskou as ’n ou holruggeryde boodskap van ’n kind in ’n krip wat net rakelings relevansie het met ons hedendaagse angs en onsekerheid soos ons hoor in Joh. 1:10-11:

Hy wás in die wêreld—die wêreld het deur Hom tot stand gekom—en tog het die wêreld Hom nie erken nie. Hy het na sy eiendom toe gekom, en tog het sy eie mense Hom nie aangeneem nie.

Al wat diegene in Kersfees sien is menslike vrede, liefde en welwillendheid. Dit moet bereik word deur te sorg dat jy ook ’n goeie mens is. Dit is soos om vir ’n drenkeling van die kant af te skree: “probeer harder! Gebruik jou arms en bene en swem harder!” Dit terwyl die persoon besig is om te sink.



Sonder Christus is enige vrede, liefde en welwillendheid leeg en oppervlakkig. Dit hou ook nie baie lank nie. Ware vrede, liefde en welwillendheid kom net van Christus af. Die wonder van God se genade deur die Woord wat mens geword het en onder ons kom woon het, beteken dat daar vir die persoon wat besig is om in die moedeloosheid, hopeloosheid, angs en onsekerheid van ons hedendaagse wêreld te verdrink, ’n lewensboei van God se genade uitgegooi word. Die lewensboei van Jesus Christus wat mens geword het. Dit word nie verkry van ’n Kersvader in ’n rooi pak wat goedkoop geskenke uitdeel en so ’n aangeplakte HO HO laggie uiter nie. Ware vrede, liefde en welwillendheid kan slegs verkry word wanneer die mensgeworde Woord, wat self God is, die heerlikheid van sy genade en waarheid aan ons uitdeel.



Jesus Christus is die waarheid. Dit is Hy wat die lig van lewe in ’n donker wêreld skyn. Hy is die enigste ware weg na die Vader toe. Ons kan slegs uit sy oorvloed genade op genade ontvang. Deur Hom ontvang ons die ewige lewe. Die ewige lewe gee aan ons die hoop om ewig in die teenwoordigheid van God se liefde te wees. Dit is egter nie iets wat daar ver is wat eers eendag gaan gebeur nie. Dit begin nou reeds.



Dit beteken dat ek nie in die negatiwiteit van die lewe vasgevang word nie. Wanneer mense my seermaak, dan het dit nie meer ’n houvas op my nie. Dit is nie meer mense wat my vrede en geluk bepaal nie, maar God. Wanneer ek met die negatiewe kant van die lewe gekonfronteer word, gee God aan my ’n hart vol deernis wat Hy ook in Jesus Christus aan ons gewys het. Dit beteken dat my reaksie en optrede teenoor mense nie deur mense se optrede teenoor my bepaal word nie. Dit beteken dat ek die nood van mense om my raaksien in plaas daarvan dat ek net my eie selfsugtige behoeftes raaksien. Die Woord wat mens geword het beteken dat ek weer met die God van genade en liefde versoen word en dat my verhouding met God ook my verhouding met my medemens bepaal. Dit beteken dat ek die nood van my medemens raaksien en dat ek ’n hart vol van deernis vir die nood van my medemens het.



Die Woord wat van ewigheid bestaan en deur wie alles tot stand gekom het, het die mens as ’n ewigheidswese geskep. As gevolg van sonde het daar ’n kloof tussen die mens en God ontstaan. Daarom het die Woord mens geword en onder ons kom woon sodat daardie kloof tussen die mens en God oorbrug kan word. Elkeen wat Hom in geloof aanneem ontvang die heerlikheid van Jesus Christus se genade om vir ewig in God se liefde en genade saam met Hom deur te bring. Die wat God se genade egter verwerp sal vir ewig sonder God wees, dit wil sê hulle sal vir ewig in moedeloosheid, hopeloosheid, angs en onsekerheid sonder God vasgevang sal wees.



Geliefdes, laat skyn die lig van God se genade ook in hierdie Kerstyd in ’n donker wêreld wat Hom nie ken nie. Reik uit na hulle wat van die spoor af is of wat God glad nie ken nie. Maak die ware betekenis van Kersfees bekend, naamlik dat die Woord mens geword het en onder ons kom woon het, dit wil sê Die onsigbare God het ’n sigbare Mens geword wat die lig van God se genade in ’n donker wêreld indra.

Amen