08 Maart 2020

Waar vind jy skuilplek wanneer die lewensstorms dreig om jou te oorweldig?

Datum: 8 Mar. 2020 GKE
Lees:       Ps. 46
Teksvers: Ps. 46 v 11


Waar vind jy skuilplek wanneer die lewensstorms dreig om jou te oorweldig? Dwarsdeur die eeue het gelowiges hul troos in die Psalms gevind. Ons bely dat die Bybel die Woord van God is waarin Hy met ons praat. In die Psalms vind ons ook die stem gelowiges wat God antwoord by monde van die Psalmdigters.

In die Psalms word gelowiges se diepste emosies en versugtinge verwoord. Ons hoor hoe hul God loof en prys, maar ons hoor ook hoe hulle, hul diepste smart en vertwyfeling teenoor God uitstort. In die Psalms word God se Woord persoonlik, intiem, naby.

Ook hier in Psalm 46 vind ons 'n geweldige troos wat God se teenwoordigheid in jou lewe 'n werklikheid maak. Dit is een van die Sionsliedere. Psalms 46, 48, 76, 87 en 122 vorm deel van hierdie groep Psalms. Die tema van hierdie groep Psalms is die sentrale plek van Jerusalem in die volk se godsdiens en God se redding en bystand aan sy volk in hulle geskiedenis.

In Psalm 46 hoor ons dan ook hierdie lofsang wat verwoord hoe God sy volk beskerm en dat hulle veilig is by Hom. Die eerste reël van die berymde Psalm sê dit dan ook so treffend:
       God is 'n toevlug in die nood....

Hier teen die einde van die Psalm in vers 11 vind ons egter 'n reël wat so half in kontras is met die res van die lofsange in die Psalm:
Bedaar en erken dat Ek God is, hoog bo die nasies,
hoog bo die aarde.
In al die verse behalwe in vers 11 is dit die gelowige wat aan die woord is, maar hier in vers 11 praat God. Dit klink so amper asof Hy vermaan. Dit klink asof dit by 'n Psalm hoort waar die gelowige sy bekommernis en angs teenoor die Here bekla.

In hierdie antwoord van die Here spreek Hy 'n baie belangrike saak aan. Wanneer dit swaar gaan sal gelowiges dikwels bely dat God almagtig is en dat Hy in beheer is. Die probleem kom egter in by wat ek in my hart voel. Hier diep binne in my twyfel ek of God Homself regtig bemoei met my probleme. Ek is angstig en die bekommernis vreet my op.

'n Ander probleem is dat ons dikwels in ons versugtinge by die Here aandring dat Hy die moeilike tye van ons moet wegneem. Dat Hy die gesukkel met die finansies moet laat ophou. Dat Hy asseblief tog hierdie siekte moet wegneem.

Soms doen die Here dit ook inderdaad en neem Hy die oorsaak van my kommer weg en verander die situasie. Dit is egter ook so dat Hy baiekeer nie die probleem wegneem nie en dit juis dan dat die kommer ons begin opvreet.

Dink daaraan. Daar is een of ander omstandigheid in u lewe wat u bekommer en angstig maak. Elkeen van ons weet maar alte goed wat dit vir ons persoonlik is. En nou lees u Psalm 46.
God is vir ons ’n toevlug en ’n beskerming;
Hy was nog altyd bereid om te help in nood.
Hoe vind u troos in die woorde?

Kan u met eerlikheid saam met die Psalmdigter sê?
Daarom is ons nie bang nie, al gee die aarde pad,
al skuif die berge tot in die dieptes van die see,
al druis en skuim die waters van die see,
al skud die berge deur sy onstuimigheid.
Kan u met eerlikheid sê “daarom is ek nie bang nie?”

Die probleem is dat as u dit nie met eerlikheid kan sê nie, dan is daar geen troos in hierdie Psalm nie! Dan is dit eintlik maar net leë woorde.

Daarom is vers 11 so 'n belangrike deel van hierdie Psalm. Luister mooi na wat die Here antwoord op die lofsange van die Psalmdigter:
Bedaar en erken dat Ek God is, hoog bo die nasies,
hoog bo die aarde.

Die Hebreeuse woord wat met bedaar vertaal is, beteken letterlik, “los dit, laat gaan, hou op daarmee.”

Wat sê die Here hier vir ons? Hy sê vir ons “los jou bekommernis, laat dit gaan, hou op om te bekommer, bedaar nou.” Hy sê dat Hy as almagtige ware God ook jou bekommernisse kan hanteer.

En dan voeg Hy by “erken dat Ek God is, hoog bo die nasies,
hoog bo die aarde.” Hy sê vir ons dat Hy almagtig is. Hy is die enigste ware God wat die hemel en die aarde uit niks geskep het.

Daarom antwoord die Psalmdigter ook in vers 12 met:
Die Here, die Almagtige, is by ons,
die God van Jakob is vir ons ’n beskutting.

Kan u saam met die Psalmdigter bely dat die Here die Almagtige by u is? Hoekom sou ons dit kon sê? Op grond waarvan sal ons so 'n aanspraak kon maak?

Jy kan so 'n aanspraak maak op grond van God se liefde want Hy sê vir ons in Joh. 3 v 16-18:
“God het die wêreld so lief gehad dat Hy sy enigste Seun gegee het, sodat dié wat in Hom glo, nie verlore sal gaan nie maar die ewige lewe sal hê. God het nie sy Seun na die wêreld toe gestuur om die wêreld te veroordeel nie, maar sodat die wêreld deur Hom gered kan word. Wie in Hom glo, word nie veroordeel nie; wie nie glo nie, is reeds veroordeel omdat hy nie in die enigste Seun van God glo nie.
Glo jy dat God jou so lief het dat Hy sy enigste Seun gestuur sodat jy die ewige lewe kan hê?

Geliefdes as jy dit glo, dan is die woorde van Psalm 46 nie maar net leë woorde nie. Dan kan jy met oortuiging sê dat God vir jou ook 'n toevlug in die nood is want die verhouding tussen jou en God wat as gevolg van sonde gebreek was, is nou herstel. Jy mag nou vir God sê Vader en daarom vertrou jy Hom ook.

Jy vertrou dat selfs as Hy jou nie uit die situasie haal wat jou so bekommer nie, dat Hy jou ook nie in die steek sal laat nie. Jy vertrou dat Hy jou daardeur sal dra selfs as die aarde pad gee en die berge tot in die dieptes van die see skuif, selfs al druis en skuim die waters van die see en al skud die berge deur sy onstuimigheid.


Jy vertrou dat God jou deur die lewensstorm sal dra wat hier om jou woed. Jy vertrou dat Hy jou sal dra deur die moeilike finansies. Jy vertrou dat Hy die pad saam met jou sal stap deur die siekte heen. Jy glo dat Hy daar is vir jou.

Jy glo dat selfs die dood jou nie van die liefde van Christus sal skei nie en dat die dood daarom vir jou geen verskrikking inhou nie.

Geliefdes, weet dat God vir jou 'n toevlug in die nood is. Weet dat Hy jou nooit in die steek sal laat nie. los daarom jou bekommernis, laat dit gaan, hou op om te bekommer, bedaar nou, want die Here die Almagtige is by jou. Die God van Jakob is vir jou 'n beskutting.

Amen

01 Maart 2020

Moenie moed verloor in die oorlog teen die kerk nie want God het die vyand klaar oorwin.


Datum: 1 Mar. 2020 GKE
Open. 12 v 1 - 17



Die lewe word al hoe moeiliker. Hoekom? Hoekom moet die lewe so swaar wees?

Die lewe is swaar want ons staan midde in 'n oorlog wat om ons heen woed. Dit is 'n oorlog wat begin het kort na die skepping en dit duur nog steeds voort.

Ons sien die verwoestende gevolge van hierdie oorlog om ons raak in die geestelike verval van die mensdom. Ons sien dit in die aanslag teen die kerk op al die verskillende terreine. Dwaalleer wat die kerk insypel, die swaarkry in die kerk. Mense wat afvallig word.

Die aanslag van die negatiewe en bloeddorstige magte van satan teen Christus en sy kerk is fel en meedoënloos. In hierdie bedeling totdat Christus weer kom op die wolke sal die kerk nie sonder stryd en volharding kan bestaan nie.

Hierdie verwoestende gevolge kan maklik daartoe lei dat ons moedeloos word en dat ons wil tou opgooi.

In Openbaring 12 bemoedig die Here ons met die troos dat ons nie moed moet verloor in die oorlog wat om ons woed nie want Hy het die vyand klaar oorwin.

Eie aan Openbaring, gebruik die Here hier ook beeldspraak om vir ons perspektief te gee op die gebeure rondom ons. Hierdie beskrywing begin met twee tekens.

'n Groot teken wat in die hemel verskyn, 'n verwagtende vrou. Die beskrywing van die heerlikheid van die vrou beklemtoon haar grootsheid omdat sy van God af kom. Die ander teken wat ondergeskik is aan die grootsheid van die vrou is die vuurrooi draak met sewe koppe en tien horings. Hierdie twee tekens beskryf vir ons die magte wat hier teenoor mekaar staan in hierdie oorlogsstryd.

Dan volg daar 'n beskrywing van drie veldslae in hierdie oorlog.
Ø Die eerste is die stryd tussen die gebore Christuskind en die draak.
Ø Die tweede strydtoneel beskryf die oorlog in die hemel waar die aartsengel Migael teen die draak veg en ook die oorwinningslied wat volg op die draak se nederlaag.
Ø Die derde strydtoneel beskryf die oorlog op aarde wat die draak teen die vrou en haar nakomelinge voer.

Die vrou en die draak
Die beeld van die verwagtende vrou verteenwoordig die kerk oor die eeue heen. Reeds in die Ou Testament word Israel voorgehou as 'n vrou met geboortepyne, soos ons byvoorbeeld in Jes. 26:17, 66:7 en Miga 4:10 hoor. Uit die verbondsvolk Israel is die Messias gebore. Die kind aan wie die vrou geboorte skenk is Christus.

Haar pynkrete is simbolies van die vervolging en swaarkry wat die kerk van die begin af tot in die eindtyd op pad na Christus se wederkoms moet deurgaan. Dit sê vir ons dat voor die volmaakte kan aanbreek, die kerk eers die onvolmaakte aan eie lyf moet voel.

Die groot teken waarvan ons in Open. 12 v 1 hoor is dus die vervulling van Jes. 7 v 14 wat vertel van die jong vrou wat swanger is en 'n seun in die wêreld sal bring en Hom Immanuel, dit is God met ons, sal noem.

Die ander teken is die vuurrooi draak met sewe koppe en tien horings. Hierdie veelkoppige draak is God se groot vyand en dit verwys ook terug na die slang van Gen. 3. In Joh. 8 v 44 hoor ons ook van die vuurrooi draak wat satan as menseslagter voorstel. Die draak verwys dus na die satan en 'n derde van die hemelwesens wat in opstand teen God gekom het.

Die eerste strydtoneel, die stryd tussen die gebore Christuskind en die draak.
Die draak staan gereed om die Kind te verslind sodra Hy gebore word. In hierdie atmosfeer van stryd laat die Vader sy enigste Seun in 'n voerkrip in Betlehem mens word. Maar terwyl die draak hom nog oorhaal om sy bose planne uit te voer om die Christuskind dood te maak, word die Kind weggeruk na God en na sy troon toe.

Die Griekse woord wat met weggeruk vertaal is, is 'n sterk woord wat dui op daadwerklike aksie en dit verwys na Jesus se opwekking uit die dood en sy hemelvaart.

Ons hoor hier egter niks van Jesus se aardse lewe, bediening, prediking of wonders nie want Openbaring fokus op sy heerskappy hier op aarde. Jesus se aardse bestaan word kort en kragtig opgesom in die titel “die Lam” wat 30 keer in Openbaring op Christus se dood en opstanding dui.

Een ding word egter al hoe duideliker. Die satan het sy aardse stryd teen Christus verloor. Christus het die vyand se grootste wapen oorwin. Hy het die mag van die dood gebreek.

En net soos God vir sy Seun gesorg het, sorg Hy ook vir sy kerk en die gelowiges. God het vir haar 'n plek in die woestyn gereed gemaak en Hy gee vir haar arendsvlerke om haar daarnatoe te dra weg van die vyand wat gereed staan om haar te verslind.

In die woestyn wat woes en leeg is waar niks of niemand jou kan help nie sorg God vir die vrou dit wil sê die kerk. Dit is net God se sorg wat haar onderhou. Hierdie versorging en voeding is geestelik van aard. Verlede week byvoorbeeld het God ons geloof gevoed met die gebruik van Nagmaal. Die 1260 dae wat hier genoem word verwys simbolies na tyd van felle vervolging

Die tweede strydtoneel: die oorlog in die hemel tussen Migael en die draak.
In Daniel 10 v 13, 21 en 12 v 1 hoor ons dat Migael een van die vernaamste engele, die hoofprins van die hemelse leër is. Ook in hierdie stryd het die satan die onderspit gedelf. Hy en sy volgelinge is uit die hemel uitgegooi en God word nou as alleenheerser in die hemel erken. Al is die satan die sogenaamde god van hierdie wêreld, is hy 'n verslane god.

Oor hierdie oorwinning hoor ons 'n hemelse koorlied waar daar gejubel word oor die redding wat God gebring het. Die oorwinning is anders as wat mens sou verwag, nie met die swaard behaal nie. Deur sy liefde het die Lam met sy bloed, dit wil sê met die kruisgebeure, die satan oorwin. Wat op die oogaf na 'n nederlaag lyk is eintlik een van die grootste oorwinnings oor alle tye.

Die gelowiges deel in hierdie oorwinning deur hulle klere geestelik in die bloed van die Lam te was, dit wil sê deur hul geloof in die evangelie en daarom moet hulle ook getuig van hierdie oorwinning.

Prakties beteken dit dat ons deel in Christus se oorwinning oor die bose by Golgota en deur die leë graf deur ons belydenis, getuienis en leefstyl. Die troos wat hier na vore kom is dat nie nodig het om die bose weer te oorwin nie. Al wat ons moet doen is om deur ons getuienis Christus se oorwinning op elke lewensterrein te proklameer.

Die effektiwiteit van ons getuienis lê egter daarin dat dit nie net 'n mondelinge belydenis is nie, maar dat dit ook in ons alledaagse lewe na vore moet kom.

Ons lewenstaak is nie net oorlewing nie, maar oorwinning, al kos dit ons ook martelaarskap, want die vervolging en dreigemente van die bose raak nie minder op die pad na die finale einde toe nie.

Aan die een kant juig ons oor die oorwinning, maar aan die ander kant moet ons ook weet dat die stryd nog nie verby is nie.

Die derde strydtoneel beskryf die oorlog op aarde wat die draak teen die vrou en haar nakomelinge voer.
Die satan gee eenvoudig nie moed op nie. Hy en sy volgelinge is uit die hemel uit gegooi en nou draai sy woede en wraak teen die vrou dit wil sê die kerk en haar nakomelinge. Die kerk is die kerk van alle eeue en haar nakomelinge is die plaaslike kerke wat nou bestaan.

Die vrou vlug na die woestyn toe met arendsvlerke wat die Here vir haar gegee het. In sy woede spoeg die slang, dit wil sê die satan 'n vloedgolf water agter die vrou aan, sodat sy deur die stroom meegesleur kon word. Hierdie stroom water stel die vloedgolf vervolging en slinksheid van die slang, die satan voor.

Dit is hier waar ons die oorlog van die bose aan eie lyf voel. Ons sien dit in die vervolging van die kerk dwarsoor die wêreld. Ons moet egter nie die slinksheid van die satan onderskat nie, want hy is ook besig om ons op 'n baie subtiele manier aan te val. Die satan beheer jou nie met sy bytmerke aan jou lyf nie, maar met die leuens wat hy in jou hart plaas.

Al die verleidelikhede van die wêreld. Die lewe raak so besig dat ons nie meer tyd het vir die Here nie. Die kerk is nie meer belangrik nie. Daar’s nie meer tyd om te stil te word in God se teenwoordigheid nie. Die gejaagdheid van die lewe put ons uit en oorlaai ons. Dis waar depressie vandaan kom. Waarom ons moedeloos word oor die lewe en daar soveel onmin in ons lewens is.

Soms voel dit of ons in die woestyn is waar daar niks of niemand is wat kan help nie. Dit voel of jy gestraf word, maar soms is dit nodig dat jy tyd in die woestyn moet deurbring. Want al wat jy in die woestyn het is Jesus en dit is eers dan dat jy agterkom dat dit al is wat jy nodig het. Wanneer jy op die Here staatmaak sal jy sien dat die stroom wat die satan agter jou aan spoeg jou nie kan bereik nie.

As jy die aanslag van die satan in eie krag probeer veg, is jy verlore. Dis net nie moontlik om hom in eie krag te oorwin nie. As jy so na al die swaarkry om jou kyk, die afvalligheid wat dit laat lyk of die kerk nie gaan oorleef nie. Die twyfel in jou eie hart. Moenie moedeloos word nie.

Moenie teen die woede van die draak vaskyk nie. Hou vas aan die getuienis van Jesus met die sekere wete dat God die vyand klaar oorwin het en dat die uitkoms van hierdie laaste stryd ook verseker is. Die bose sal ons nie wen nie want God is aan ons kant. Hy het die vyand reeds oorwin.
Amen

23 Februarie 2020

Jou geloof maak jou vry

Datum: 23 Feb. 2020 GKE
Skriflesing:     Gal. 5 v 1 – 26
Teksverse:     Gal. 5 v 5 & 6 & 19 - 22


Wat is die verskil tussen om vry te wees teenoor om 'n slaaf te wees? Maar voordat ons dit beantwoord moet ons net eers uitmaak wat beteken vryheid.

In ons teks verduidelik die Here vir ons wat is ware vryheid en wat is valse vryheid. Valse vryheid kan na een van twee kante toe draai. Aan die een kant beteken dit dat jy nie van iemand afhanklik wil wees nie.

Dit is die probleem wat hier in die gemeentes in Galasië teenwoordig was. Daar was dwaalleraars wat as Judaïste bekend gestaan het. Hulle het geleer dat Christus se genade nie genoeg is nie.

Volgens hulle moes jy buiten Christus se genade die wet ten volle nakom om gered te word. Paulus maak dit egter hier duidelik dat daar nie so iets is soos Christus se genade en jou eie verdienste nie. Dis of die een of die ander. As jy die pad kies om deur eie verdienste gered te word dan verwerp jy Christus se genade. Hulle wou dus vry wees van hul afhanklikheid van Christus af om gered te word.

Met die wet het hulle dan ook bedoel al die reëls en regulasie wat die Joodse rabbi's opgestel het. Daar was meer as 600 sulke reëls en regulasies. Byvoorbeeld, jy mag nie op die Sabbat 'n stok gedra het nie, want dalk net dalk sleep die stok per ongeluk op die grond en maak 'n slootjie wat sou beteken dat geploeg het. Om te ploeg is werk en jy mag nie op die Sabbat werk nie.

Hulle het verder vereis dat jy besny moet word, want dit het jou in die Joodse volk ingelyf wat dan ook beteken het dat jy dan ook verplig was om al hierdie Rabbynse wette moes nakom om gered te word.

Wat ten diepste hier na vore kom is die mens se rebelse opstand teen God. Ons wil onafhanklik wees, dit wil sê ons wil nie van God afhanklik wees nie en dit is hierdie rebelse opstand wat ook by die Judaïste teenwoordig was.

Die ironie hiervan is egter dat in hulle strewe na vryheid deur onafhanklikheid het hulle nie vry geword nie. Hulle het slawe geword van mensgemaakte godsdienstige reëls.

Geliefdes, is jy 'n slaaf van mensgemaakte godsdienstige reëls? Die Galasiërs het hulself vasgebind aan die reëls en regulasies van die Joodse Rabbi’s. Dink bietjie daaroor na oor watter wettiese reëls en regulasies jy vir jouself opgemaak het. Is jy 'n slaaf daarvan?

In Gal. 5 v 5 hoor ons wat dit beteken werklik vry te wees.
Wat ons betref, deur die werking van die Gees is dit ons hoop en verwagting dat ons deur te glo, vrygespreek sal word.
Dit is slegs deur Christus dat jy waarlik vry kan wees.

Jy kan slegs in Christus waarlik vry wees wanneer jy van God se genade afhanklik is. God se genade in Jesus Christus wat sy lewe aan die kruis opgeoffer en wat die dood oorwin het om vir jou 'n nuwe lewe van vryheid te gee. Dit is die Goeie Nuus, die Evangelie van Jesus Christus. Al wat God vra is dat jy dit glo en God se genade is so groot dat die Heilige Gees vir jou die geloof gee wat Hy vra.

Daar is egter ook 'n ander valse vryheid wat Paulus hier uitlig. In Gal. 5 v 13 hoor ons:
Julle, broers, julle is tot vryheid geroep. Moet net nie julle vryheid misbruik as ’n verskoning om sonde te doen nie, maar dien mekaar in liefde.
Dit is verkeerde siening van vryheid dat jy kan doen net wat jy wil. Ek is mos gered, dus kan ek nou doen net wat ek wil!

Kom ons gebruik 'n praktiese voorbeeld om te verduidelik hoekom dit verkeerd is om so te dink, want as jy net doen wat jy wil is jy nie vry nie. Jy is nog steeds 'n slaaf.

'n Vis wat in 'n dam swem is vry om te swem waar hy wil in die water. Nou kom die vis in opstand, want hy wil nie gebind wees aan die grense van die water nie. Hy wil vry wees om te doen net wat hy wil. As hy buite die water wil wees, dan wil hy vry wees om buite die water te gaan.

Wat gaan gebeur wanneer daardie vis buite die water gaan? Hy gaan doodgaan! Daar is grense waarby jy nie kan beweeg nie. Die grens waarby jy nie kan beweeg nie is God se liefde. In Christus is jy vry om binne God se liefde te leef.

In Gal. 5 v 13 hoor ons dat ons mekaar in liefde moet dien en
in Gal. 5 v 22 & 23 hoor wat liefde in praktyk is. Hoe dit prakties is in jou dag tot dag lewe tot uiting kom:
Die vrug van die Gees, daarteenoor, is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelikheid, goedhartigheid, getrouheid, nederigheid en selfbeheersing. Teen sulke dinge het die wet niks nie.

Jy is vry om in vrede met jou medemens saam te leef. Jy is vry om geduldig te wees. Jy is vry om vriendelik te wees. Jy is vry om God se liefde in jou lewe uit te leef en wanneer jy dit doen dan sal ware vreugde en vrede in jou lewe ervaar.

Aan die ander kant is daar geen vryheid in die praktyke van die sondige natuur nie. In Gal. 5 v 15 hoor dat vyandskap, haat, naywer, woede, rusies, verdeeldheid veral 'n probleem in die gemeente was:
Maar julle byt en verskeur mekaar; pas op dat julle mekaar nie later heeltemal verslind nie.

Wanneer jy die praktyke van jou sondige natuur uitleef dan sal jy geen vreugde en vrede in jou lewe ervaar nie, want dan is jy maar nog steeds 'n slaaf van jou sondige natuur.

As jy op jou eie onafhanklik van God binne die grense van sy liefde wil bly sal jy vind dat dit onmoontlik is en daarom sê die Here vir ons in Gal. 5 v 16:
Laat julle lewe steeds deur die Gees van God beheers word, dan sal julle nooit swig voor begeertes van julle sondige natuur nie.

Jy laat jou lewe deur die Gees beheer wanneer jy die evangelie glo soos ons in Gal. 3 v 2 hoor:
Net een ding wil ek van julle weet: Het julle die Heilige Gees ontvang deur die wet van Moses te onderhou of deur die evangelie te glo?

In Gal. 5 v 6 hoor ons dat net jou geloof in Jesus Christus is wat vir jou ware vryheid gee.
In Christus Jesus is dit nie van belang of jy besny is of nie. Al wat van belang is, is geloof wat deur die liefde tot dade oorgaan.

Geliefdes, jou strewe na ware vryheid kan slegs bereik word wanneer jy in 'n lewende verhouding met God het. Dit is alleen moontlik deur jou geloof in die evangelie en jy kan slegs deur Jesus Christus ware vryheid smaak.

Geliefdes, is jy waarlik vry of is jy nog 'n slaaf? Jy is 'n slaaf wanneer jou godsdiens deur jou eie reëls en regulasies beperk word. Wanneer jy meer waarde daaraan heg om godsdienstige rituele en gebruike na te kom as om te glo en vertrou in die genade van Jesus Christus.

Dan sal jy ook vind dat godsdiens vir jou moeite is. Dis moeite om op Sondagoggend op te staan om 'n erediens by te woon. Dis moeite om jou Christenskap uit te leef. In die week is die praktyke van jou sondige natuur baie duideliker sigbaar as die liefdesvrug van die Gees. Dan sal jy ook vind dat jy uitgeput en oorlaai is.

Soek jou ware vryheid in Jesus Christus en aanvaar sy uitnodiging:
“Kom na My toe, almal wat uitgeput en oorlaai is, en Ek sal julle rus gee. Neem my juk op julle en leer van My, want Ek is sagmoedig en nederig van hart, en julle sal rus kry vir julle gemoed. My juk is sag en my las is lig.”

Amen

16 Februarie 2020

Bekeer julle en kom tot inkeer!


Datum: 16 Feb. 2020 GKE
Skriflesing:     Luk. 13 v 1 – 5
Teksverse:     Luk. 13 v 3 & 5




In ons teksgedeelte lig Jesus 'n baie belangrike probleem uit. Dit is 'n struikelblok waaroor gelowiges baie maklik struikel. Die probleem van eie geregtigheid. Die probleem dat jy dink jy is so bietjie beter as ander mense. Ek is glad nie so sleg nie. Ek is darem nie so sondig soos die ander mense nie.


In die gedeeltes wat ons teks vooraf gaan het Jesus die mense vertel van God se oordeel en nou bring een van hulle, die gruweldaad van Pilatus op wat Galileërs laat doodmaak het terwyl hulle besig was om te offer.

Om Jesus se antwoord te verstaan moet ons in gedagte hou wat die algemene opvatting van die tyd was dat wanneer iets sleg met jou gebeur, dit is omdat jy een of ander sonde gepleeg het.

Dit is ook 'n ook 'n opvatting wat ons in die Ou Testament vind. Dink maar aan Job se vriende wat hom beskuldig het dat hy gesondig het en dat dit die rede was hoekom al die rampe hom getref het.

In Joh. 9 hoor ons dat Jesus se dissipels dieselfde siening het wanneer hulle hom vra wat die rede was hoekom die man van geboorte af blind was. Was dit sy eie sonde of was dit sy ouers se sonde?

Dit is ook 'n opvatting wat ons vandag nog in ons samelewing het. Die Sjinese dra nou die gevolge van hulle goddeloosheid en daarom word hulle gestraf met hierdie Corona virus. Dieselfde argument was ook geopper toe die tsunami Japan getref het. God straf hulle oor alles wat hulle verkeerd doen.

Jesus het gepraat oor God se oordeel en nou vra hulle Jesus om kommentaar te lewer oor hoekom God se oordeel hierdie Galileërs getref het. Jesus antwoord hulle met 'n vraag:
“Dink julle dat hierdie Galileërs groter sondaars was as al die ander Galileërs omdat dit met hulle gebeur het?

En om die punt wat Hy wil maak te beklemtoon gebruik Jesus 'n ander voorbeeld van die toring van Siloam waar agtien mense dood was omdat dit inmekaar geval het.

In beide gevalle gee Hy dieselfde antwoord.
Nee, sê Ek vir julle, maar as julle julle nie bekeer nie, sal julle net soos hulle ook almal omkom!
God se Woord kan soms baie ongemaklik wees. Moenie na ander mense kyk nie. Kyk na jouself!

Eie geregtigheid is een van die dinge wat die kerk lamlê. Ons begin dink dat ons so bietjie beter as ander mense is. Dan sien ons die kerk as ons elite klompie mense wat heiliger is as ander mense.

Dis wanneer die kerk na binne begin fokus. In plaas van om 'n jammerte te hê vir verlore sondaars aan wie ons die goeie nuus van Jesus moet vertel, is ons vol oordeel vir hulle en ons moet sorg dat hulle ons nie met hul sondes vuilmaak nie.

Met hierdie skrifgedeelte bring Jesus ons weer terug na die harde werklikheid soos ons ook hoor in Rom. 10 v 10 -18
Daar staan immers geskrywe:
“Daar is nie een wat regverdig is nie, selfs nie een nie.
Daar is nie een wat verstandig is nie;
daar is nie een wat na die wil van God vra nie.
“Almal het afgedwaal, almal het ontaard. Daar is nie een wat goed doen nie, selfs nie een nie.

Vandag is voorbereiding. Volgende Sondag vier ons DV weer die Heilige Nagmaal. Voorbereiding is waar jy weer voor God stil word en jouself afvra of jy met die regte gesindheid Nagmaal wil gebruik.

As jy met 'n gesindheid van eie geregtigheid kom Nagmaal gebruik dan kan jy dit maar net sowel los, want wanneer jy dink dat jy so bietjie beter as ander mense is, dan sê jy eintlik daarmee dat jy nie Nagmaal nodig het nie.

Is dit nie dalk die rede hoekom ons so maklik van die Nagmaal af wegbly nie? Is dit nie die rede waarom ons so ongeërg is om eredienste by te woon nie. Is dit nie die rede waarom ons dankbaarheidslewe ook maar afgeskeep word nie?

Hoe moet ons dan onsself vir Nagmaal voorberei? In Jesus se antwoord op sy vraag of die mense wat deur die rampe getref is dan meer sondig is as die res, gee Hy vir ons die antwoord op die vraag oor hoe ons moet voorberei.
Nee, sê Ek vir julle, maar as julle julle nie bekeer nie, sal julle net soos hulle ook almal omkom.”

Jesus vra bekering en Hy voeg ook 'n waarskuwing by: “As julle, julle nie bekeer nie sal julle omkom.” Jesus bedoel nie hier maar net die fisiese dood van jou liggaam nie. Nee, geliefdes. Hy waarsku hier oor die ewige dood waar jy vir ewig van God vervreem sal wees in die ewige verdoemenis.

Wat beteken dit dat jy jou moet bekeer? Bekering behels basies drie dinge:

Ten eerste moet ek verstaan, hoe groot my sonde en ellende is. Eie geregtigheid kom juis na vore wanneer ek my sonde gering ag. God is Heilig en Hy kan nie sonde verdra nie. Daarom moet sonde gestraf word. Ek moet verstaan dat daar niks is wat ek kan doen om op te maak vir my sonde nie en daarom moet ek myself voor God verootmoedig. Ek moet my sonde teenoor God bely. Die doel hiervan is nie om my moedeloos te maak nie. Inteendeel, dit is juis sodat ek na God toe sal draai.

Daarom moet ek ten tweede verstaan hoe ek van al my sonde en ellende verlos word. Ek moet weet wat die evangelie van Jesus Christus is. Ek moet weet dat die goeie nuus van Jesus Christus daar is vir my. Dink daaraan wat Jesus vir jou gedoen het. Hy het vir jou gesterf toe jy nog 'n sondaar was!

God het jou so lief dat Hy sy Seun gestuur het om die prys van jou sonde in jou plek te betaal. Hy het sy lewe vir jou gegee. Hoe lief moet jy iemand hê om jou lewe vir hom te gee? Ons vergeet so maklik wat Jesus vir ons gedoen het!

Maar Jesus het nog meer gedoen as om net sy lewe vir jou te gee. Hy het die mag van die dood gebreek en sy opstanding is die bewys daarvan. Hy gee vir jou 'n nuwe lewe waar jy nie meer vasgebind is aan die slawekettings van die sonde nie.

God gee dit alles aan jou sonder dat jy iets hoef te doen om dit te verdien en daarom gee die Heilige Gees vir jou geloof sodat jy deur jou geloof kan vashou aan God se genade.

Dit bring ons dan ook by die derde punt, naamlik hoe ek vir God moet dankie sê omdat Hy my verlos het. Ek moet wegdraai van my ou sondige natuur af. Ek moet vra na God se wil en ek moet dit ook doen. Dit help nie net om te vra na God se wil nie, ek moet doen wat God in sy Woord vir my sê om te doen.

Ek moet met alles wat in my is stry teen my sondige natuur en vra na God se wil soos ons hoor in
Heb. 12 v 4:
Julle het nog nie so teen die sonde weerstand gebied dat dit vir julle ’n stryd om lewe of dood geword het nie.

My stryd teen die sonde is 'n stryd om lewe of dood en daarom kan ek dit nie op my eie doen nie. God se genade is so groot dat Hy sy Gees gestuur het om ons te help, ons te dra. Met my eie krag is dit onmoontlik om weerstand teen sonde te bied, maar met die krag van die Heilige Gees is dit moontlik. Daarom moet ek bid vir Heilige Gees want God belowe in
Luk. 11 v 3 dat Hy sy Gees sal gee aan elkeen wat daarom bid.

Geliefdes, wat sê die Here vir ons hier in Luk. 13 v 1 – 5? Jy moet na jou eie sondes kyk en jou bekeer, want as jy dit nie doen nie, sal jy met die ewige dood gestraf word.

Daarom geliefdes, Bekeer jou en kom tot inkeer! Gaan word in hierdie week van voorbereiding weer stil voor God. Lees weer wat in die Nagmaalsformulier staan agter in die Psalmboek. Gaan lees in Artikel 35 van die Nederlandse Geloofsbelydenis waaroor Nagmaal gaan.

Bekeer julle en kom tot inkeer.
Amen

09 Februarie 2020

Koninkryksburgers moet ligdraers wees

09 Feb. 2020 GKE
Skriflesing:   Mat. 5 v 14 – 48
Teksverse:   Mat. 5 v 14a & 16


Die Koninkryk van God. Dit is 'n ander manier waarmee God vir ons verduidelik wat dit beteken om kerk van die Here te wees. Dit sê vir ons wat dit beteken om 'n Christin te wees en Watter invloed dit op jou lewe het wanneer jy sê dat jy 'n volgeling van Jesus Christus is.

Hiermee sê die Here vir ons dat Hy in beheer is en dat Hy heers oor alles en almal. In die preke hierdie jaar het ons al gehoor dat ons hoogste prioriteit moet wees om die Koninkryk te soek. Ons het ook gehoor dat die Koninkryk nie moeilik is om te vind nie want Jesus het met sy koms die Koninkryk naby gebring. Ons het verder gehoor dat dit 'n ewige Koninkryk is wat nou reeds bestaan en dat die burgers van hierdie Koninkryk geseën word.

Maar wat beteken die Koninkryk van God vir ons prakties in ons dag tot dag lewe? Dit is juis hier in die bergrede waarvan ons in Mat. 5 – 7 hoor wat vir ons uitspel wat die praktiese implikasies van die Koninkryk van God in ons daaglikse lewe is. Wat beteken dit vir my wanneer ek 'n weeksoggend opstaan vir werk en werk toe gaan? Wat sê dit vir ons kinders daar in die skool? Wat sê dit vir my wanneer in die winkel besig is om inkopies te doen? Wat sê dit vir ons wanneer ons saam met ons vriende om 'n braaivleisvuur ontspan?

Die Bergpreek verduidelik juis watse praktiese implikasie die Koninkryk van God vir ons dag tot dag lewe het.

Maar voordat ons daarby kom moet ons net eers weer onthou dat ons nie deur ons optrede kan verseker dat ons vir God aanvaarbaar hoef te wees nie. Met ander woorde jy hoef nie vir God te bewys dat jy goed genoeg is om sy kind te wees nie.

Jesus begin sy Berg preek met 'n uitspraak van seën. “Geseënd is die wat weet hoe afhanklik hulle van God is” en dan voeg Hy die belofte by “want aan hulle behoort die Koninkryk van die Hemele.” Dit is God se genade wat jou sy kind maak.

Hy maak jou 'n burger van sy Koninkryk omdat Hy wil, nie omdat jy iets moet doen of gedoen het om vir Hom te bewys dat jy goed genoeg is om burgerskap te verdien nie. God neem jou net soos jy is, maar omdat Hy jou so lief het, los Hy jou nie net soos jy is nie.

Jy word 'n kind van God omdat Jesus vir jou sondes aan 'n vervloekte kruishout gesterf het. Hy het die dood wat die straf vir die sonde is oorwin en met sy opstanding gee Hy vir jou 'n nuwe lewe. En hier in sy Berg preek verduidelik Hy hoe jy jou nuwe lewe moet leef. Jy weet dat jy 'n kind van God in sy Koninkryk is deurdat jy die evangelie, die goeie nuus van Jesus Christus glo.

Kinders van God moet ligdraers wees in sy Koninkryk. Hulle moet die sout daarvan wees. Kinders van God is ligdraers wat moet stry vir reg en geregtigheid. Net soos wat sout kos preserveer moet God se kinders reg en geregtigheid in sy Koninkryk preserveer.

Net soos 'n lamp wat op 'n lampstaander staan, lig uitstraal wat die hele vertrek verlig moet God se kinders lig uitstraal in sy Koninkryk. Jy straal lig uit wanneer jy die wet van God uitleef.

Daar is egter 'n manier om God se wet uit te leef sonder om lig uit te straal. Jesus sê in Mat. 5 v 20:
Ek sê vir julle: As julle getrouheid aan die wet nie meer inhou as dié van die skrifgeleerdes en die Fariseërs nie, sal julle nooit in die koninkryk van die hemel ingaan nie.”
Skrifgeleerdes en Fariseërs is die mense in die Joodse se samelewing wat die wet die getrouste na gekom het en tog sê Jesus dat dit nie goed genoeg is nie.

Die probleem is dat hulle, hul eie betekenis aan die wet toegeskryf en dit as die norm voorgehou het. Die groot probleem is dat hulle nie God se liefde in ag geneem het met hulle toepassing van die wet nie. Hulle toepassing van die wet was blote vormgodsdiens wat leeg is.

Ons hoor in 2 Tim. 3 v 5:
Hulle sal nog die uiterlike skyn van die godsdiens hê, maar die krag van die godsdiens sal hulle nie ken nie. Bly weg van sulke mense af.
Dit sê Paulus van mense wat selfsugtig, liefdeloos en onversoenlik is.

As jou navolging van die wet soos die Skrifgeleerdes en die Fariseërs is sonder God se liefde dan is jy soos 'n gloeilamp wat afgeskakel is wat geen lig uitstraal nie.

Dan gaan Jesus voort om te verduidelik met ses praktiese voorbeelde uit die alledaagse lewe wat Hy bedoel. Met elk van die voorbeelde hoor ons Jesus sê: “Maar Ek sê vir julle.......” Hiermee sê Jesus vir ons wat God werklik bedoel met sy wet, want Jesus IS God (1 van die persone van die 3 Eenheid naamlik Vader, Seun en Heilige Gees). God bedoel met sy wet dat jy sy liefde moet uitstraal. Die krag van God se liefde is die lig wat jy moet uitstraal.

In hierdie ses voorbeelde verduidelik Jesus hoe jy God se liefde uitstraal deur die nakoming van die wet. Die eerste voorbeeld handel oor versoening. Waar begin onmin tussen mense? Dit begin in jou denke. Wanneer jy kwade gedagtes teenoor iemand koester plant jy alreeds die saadjie van fisiese doodslag. Nie net moet jy nie iemand fisies doodmaak nie, jy moet ook nie in jou hart 'n wrok teenoor hom koester nie. As daar onmin tussen jou en jou medemens is, moet jy die saak regmaak. Jy moet dit as die hoogste prioriteit stel om vrede te maak. In Mat. 5 v 9 hoor ons:
Geseënd is die vredemakers,
want hulle sal kinders van God genoem word.

In die tweede en derde voorbeeld handel dit oor die diepste verhouding in jou lewe. Die verhouding tussen man en vrou wat hulself in trou aan mekaar verbind het. Weereens lê die wortel van egbreuk in die mense se hart. Dit begin reeds wanneer jy met begeerlike oë kyk na iemand anders as jou huweliksmaat.

Verder behels dit dat jy jou troubelofte baie ernstig moet opneem. Jy kan nie maar net oor enige onbenulligheid van jou huweliksmaat skei nie.

Wanneer God se liefde in jou brand sal jy nie geprikkel word deur iemand anders as jou huweliksmaat nie. Wanneer God se liefde in jou brand sal jy geen rede hê om van jou huweliksmaat te wil skei nie.

Die vierde voorbeeld handel oor jou integriteit. Hoe betroubaar is jou woord? Kan jy vertrou word om te doen wat jy sê jy sal doen. Wanneer God se liefde in jou brand sal jy jou woord nakom. Dan sal jy nie 'n eed benodig om iemand te oortuig dat jy die waarheid praat nie want as jy 'n eed nodig het dan sê jy eintlik daarmee dat wanneer nie 'n eed sweer nie, dat jy nie vertrou kan word nie.

Jou optrede is die getuienis dat jy vertrou kan word. Jou lig skyn in die donker wêreld daar buite wanneer jy doen wat jy gesê het jy sal doen.

Die vyfde voorbeeld gaan oor vergelding. Wat is jou eerste reaksie wanneer iemand teenoor jou iets verkeerd gedoen het? Ek sal jou terugkry. Jy sal betaal! In die Koninkryk van God werk dit egter radikaal anders. Moenie kwaad met kwaad vergeld nie. Die geweldspiraal moet verbreek word. Geweld moet met liefde beveg word.

Dis nie 'n maklike opdrag nie, maar dit beteken ook nie dat Christine hulself aan fisieke gevaar of mishandeling moet onderwerp nie. Dit gaan ook nie hier oor die pasifisme oorlogsdebat nie. Dit gaan ook nie daaroor dat ongeregtigheid moet seëvier nie.

Dit gaan oor wetlike verskille. Die wet het vereis dat jy jou bokleed as sekuriteit moes gee en Jesus sê hier dat jy verder moet gaan in jou geregtigheid as bloot net wat die wet vereis. Jy moet ook jou onderkleed gee. Jy moet meer doen as wat van jou verwag word.

Jy laat jou lig skyn wanneer jy gedrag verwerp wat deur weerwraak gemotiveer is. Jy moet eerder positief optree tot voordeel van jou teëstander, eerder as wat jy hom wil benadeel.

Die sesde voorbeeld handel oor liefde vir jou vyand. Wat is jou reaksie teenoor mense wat van nature geneig is om jou te haat of selfs wat jou sal mishandel en vervolg? Jou lig skyn wanneer jy radikaal anders optree deur jou vyand lief te hê. Vir hom om te gee en te werk tot sy voordeel. Maar nog meer as dit. Jy moet vir hulle bid dat God hulle harte sal verander dat hulle bekeer sal word. Wanneer dit gebeur sal daar nie meer vyandskap wees nie.

Kan ons dit volmaak regkry? Nee, geliefdes ons kan nie. Jesus is egter nie besig om ons moedeloos te maak met 'n onbereikbare ideaal nie. Hy is besig om ons uit te daag om te groei in gehoorsaamheid aan God se wil sodat ons al hoe meer soos Hy kan word. Deur die krag van die Heilige Gees en die geloof in Jesus Christus kan ons groei in geloof en gehoorsaamheid.

Is jy 'n kind van God?

Glo jy dat Jesus Christus vir jou sondes gesterf het? As jy dit glo is jy 'n ligdraer in hierdie wêreld. Laat jou lig so voor die mense skyn, dat hulle jou goeie werke kan sien en jou Vader wat in die hemel is, verheerlik.”
Amen