17 November 2020

Gebed 01 - Hoekom moet 'n gelowige bid?

 `n Reeks oordenkings oor gebed

These medetations are also available in English

Die volgende oordenking: 

Gebed 02 - Wat is die vereistes van 'n opregte gebed?



Ps. 50 v 14 & 15

Lof is die offer wat jy aan God moet bring. Betaal jou geloftes aan die Allerhoogste. Roep My aan in die dag van benoudheid: Ek sal jou uithelp en jy sal My eer.”

 

Gebed is 'n baie belangrike deel van 'n gelowige se dankbaarheidslewe. 'n Kind van God moet met sy Vader praat. Elkeen wat in Jesus Christus glo is 'n kind van God soos wat ons hoor in Joh. 1 v 12 & 13: “Maar aan almal wat Hom aangeneem het, dié wat in Hom glo, het Hy die reg gegee om kinders van God te word. Hulle is dit nie van nature nie, nie deur die drang van ’n mens of die besluit van ’n man nie, maar hulle is uit God gebore.”

 

Wanneer jy bid word jy opnuut bewus van God se genade en hoe die Heilige Gees deel is van jou lewe. In Mat. 7 v 7 & 8 hoor ons: “Vra, en vir julle sal gegee word; soek, en julle sal kry; klop, en vir julle sal oopgemaak word, want elkeen wat vra, ontvang; en elkeen wat soek, kry; en vir elkeen wat klop, sal oopgemaak word.”

 

Gebed gaan nie daaroor dat ons God gebruik om te kry wat ons wil hê nie. Deur gebed kom jy opnuut tot die besef dat jy God in jou lewe nodig het.

 

Moenie jou gebedslewe afskeep nie.

Amen


Prayer 01 - Why should a believer pray?

A series of meditations on prayer

Hier reeks oordenkings is ook in Afrikaans beskikbaar



Ps. 50 v 14 & 15

Sacrifice a thank offering to God, and pay your vows to the Most High. Call on Me in a day of trouble; I will rescue you, and you will honor Me.

 

Prayer is a very important part of a believer's life of gratitude. A child of God must speak to his Father. Everyone who believes in Jesus Christ is a child of God as we hear in John 1 v 12 & 13: “But to all who did receive Him, He gave them the right to be children of God, to those who believe in His name, who were born, not of blood, or of the will of the flesh, or of the will of man, but of God.”

 

When you pray, you become aware anew of God's grace and how the Holy Spirit is part of your life. In Mat. 7 v 7 & 8 we hear: “Keep asking, and it will be given to you. Keep searching, and you will find. Keep knocking, and the door will be opened to you. For everyone who asks receives, and the one who searches finds, and to the one who knocks, the door will be opened.

 

Prayer is not about using God to get what we want. Through prayer you come to the realization anew that you need God in your life.

 

Do not neglect your prayer life.

Amen

04 Oktober 2020

Loof die God van die hemel! Aan sy liefde is daar geen einde nie.

 Psalm 136 ;  teksvers Ps. 136 v 26

4 Okt. 2020



Hierdie oordenking is ook op video beskikbaar by:

1) Facebook

2) YouTube

Loof die God van die hemel! Aan sy liefde is daar geen einde nie.

 Kan ons nog steeds die God van die hemel loof wanneer ons die swaarkry van 2020 om ons aanskou? Kan ek die God van die hemel loof wanneer dit vir my voel of my hele lewe besig is om uitmekaar te val? Kan ek die God van die hemel loof wanneer dit vir my voel asof ek nie eens kan asemhaal vanweë die chaos in my lewe rondom my nie?

 Eerder as om die Here te loof voel dit nie vir ons eerder of Ps. 42v4 eerder ons omstandighede beskryf nie?

Dag en nag is ek in trane, want sonder ophou sê hulle vir my:

“En waar is jou God nou?”

 Wanneer moet ons die Here loof? Kan ons die Here net loof en prys en dank wanneer dit goed gaan met ons? Is die woorde van Job in Job 2v10 nie ook vir ons waar nie?

As ons die goeie van God aanvaar, moet ons nie ook die slegte aanvaar nie?

 Aan die ander kant is die vraag ook: “waarvoor moet ons die Here loof en dank?” In Psalm 136 antwoord die Here hierdie vraag.

 Psalm 136 is ’n Psalm wat in die tempel met beurtsang gesing is. Die voorganger het die eerste deel van elke versreël voorgehou waarna die volk geantwoord het met:

Aan sy liefde is daar geen einde nie.

 In hierdie Psalm leer ons God ken deur wie Hy is, deur sy skeppingsdade en deur sy verlossingsdade. In die eerste plek hoor ons in verse 1 tot 3 wie God is. In vers 1 is die verwysing na sy verbondsnaam JHWH (in Hebreeus) wat ons met HERE vertaal en dit beteken Hy is ’n God wat naby is. In vers 2 hoor ons van Hom as die oppermagtige God en in vers 3 as die magtigste van alle maghebbers.

 Hierna word God se koninklike majesteit voorgehou deur middel van sy skeppingsdade soos ons hoor in verse 4 tot 9. In vers 4 word hierdie skeppingsdade as magtige dade aan ons voorgehou en dan van vers 5 tot 9 word daar in meer detail daaroor ingegaan. 

God het die hemel en die aarde geskep en hy het die son en die maan en die sterre geskep. Hierin word die grootsheid en die almag van God beskryf. Wanneer ons die grootsheid en die wonder van God se skepping aanskou dan besef ons weereens net dat God baie meer is as wat ons ooit sal kan verstaan.

 Dan word sy verlossingsdade beskryf in verse 10 tot 22. In verse 10 tot 15 hoor ons hoe die Here sy volk veilig uit Egipte uitgelei het en in verse 16 tot 22 hoor ons hoe die Here sy volk op hul pad na die beloofde land Kanaän bewaar het. 

In verse 23 tot 25 hoor ons hoe die Here vir sy volk sorg.

 Hierdie beskrywing van God word toegevou deur middel van die refrein wat dwarsdeur die Psalm loop:

Aan sy liefde is daar geen einde nie

 Hierin word beskryf wie God in Homself is, eindelose liefde wat vir ewig aanhou.

 Die Hebreeuse woord wat hier met liefde vertaal is word in die Ou Afrikaanse Vertaling met goedertierenheid vertaal. In sommige Engelse vertalings word dit met “loving-kindness” vertaal en ook met “steadfast love”.

 Die woord beteken letterlik liefde wat mens kan vertrou omdat God onderneem het om dit te gee. God verbind Homself daartoe om die liefde te gee en dat daar geen einde aan hierdie liefde sal wees nie.

 Dit is uit hierdie eindelose liefde waaruit God se majesteit in sy skeppingsdade voortspruit en ook sy genade in sy verlossingsdade. Die grondrede waarom ons God moet loof en dank is omdat Hy God is en aan sy liefde is daar geen einde nie.

 Ons kan op God se liefde vertrou omdat dit ewigdurend is en dat niks ons daarvan sal kan skei nie soos Hy in Rom. 8v38-39 vir ons sê:

38 Hiervan is ek oortuig: geen dood of lewe of engele of magte of teenswoordige of toekomstige dinge of kragte 39 of hoogte of diepte of enigiets anders in die skepping kan ons van die liefde van God skei nie, die liefde wat daar is in Christus Jesus ons Here.

 Ons maak so dikwels die fout om God vir die verkeerde redes te wil loof en prys. Hoekom dien ons God? Omdat Hy God is! Ons dien Hom tog nie oor al die seëninge wat Hy vir ons gee nie. As dit die rede is hoekom ons God dien, dan dien ons Hom nie werklik nie. As ons God alleen dien vir die gawes wat Hy vir ons gee dan gebruik of sal ek eerder sê misbruik ons Hom om ons eie selfsugtige begeertes te bevredig.

 Wat is die bewys dat God as die gewer van alle goeie gawes vir ons kosbaar is? Lê die bewys daarvoor nie juis in ons bereidheid om al die goeie gawes weg te laat om God te kry nie. Wil ons vir God hê of wil ons eerder net die gawes hê wat van Hom af kom? Dis eers as ons God dien om die regte rede dat ons hom kan loof in goeie en slegte tye. Dan word ons belydenis in vraag en antwoord 28 van Sondag 10 van die Heidelbergse Kategismus ’n werklikheid in ons lewens:

Dat ons in alle teëspoed geduldig en in voorspoed dankbaar kan wees.  Verder dat ons ook vir die toekoms 'n vaste vertroue in ons getroue God en Vader kan stel.

 Dit is egter so dat ons nie altyd geduldig in teëspoed is nie. Waarom sukkel ons daarmee? Dis omdat ons as gevolg van die mag van die sonde steeds sukkel om God te vertrou. Met ander woorde ons vertrou nie gedagte: “Aan sy liefde is daar geen einde nie.”

 Op grond van God se troue verbondsliefde en sy goedertierenheid verlos Hy ons egter nog steeds van die slawekettings van die sonde. God se liefde is die rede waarom hy sy volk uit die slawerny van Egipte verlos het. Sy liefde is die rede waarom Hy ons ook uit die sondeslawerny verlos soos Hy vir ons sê in 1 Joh. 4v9-10:

9 Híerin is God se liefde vir ons geopenbaar: sy enigste Seun het Hy na die wêreld toe gestuur sodat ons deur Hom die lewe kan hê. 10 Werklike liefde is dít: nie die liefde wat ons vir God het nie, maar die liefde wat Hy aan ons bewys het deur sy Seun te stuur as versoening vir ons sondes.

 Deur Jesus Christus word ons weer met God versoen en daarom kan ons ook midde in ons swaarkry die God van die hemel loof want aan sy liefde is daar geen einde nie.

 Die Here is nie onsimpatiek teenoor ons wanneer ons swaarkry nie en daarom nooi hy ons ook uit in Mat. 11v28 uit:

Kom na My toe, almal wat uitgeput en oorlaai is, en Ek sal julle rus gee.

Dit is slegs wanneer jy, jou laste na Jesus toe bring dat jy vrede vind, want vrede is nie ’n gebrek aan teëspoed nie, maar wel die teenwoordigheid van God. Dit is slegs deur middel van Jesus wat jy in die teenwoordigheid van God kan kom.

 Kom na Jesus toe en dan sal jy ook die God van die hemel kan loof want aan sy troue verbondsliefde is daar geen einde nie!

Amen

27 September 2020

JESUS BRING HOOP VIR MOEDELOSE EN GEBROKE MENSE

 Jes. 42:1-9 & 2 Kor. 12:7-10

27 Sep. 2020

 


Hierdie oordenking is ook op video beskikbaar by:

1) Youtube

2) Facebook 

Ons leef in ’n wêreld wat nie baie geduld met swakheid het nie. As jy nie meer funksioneer soos daar van jou verwag word nie, word jy eenkant toe gestoot en weggegooi. Daar is nie tyd of plek vir swakheid nie. Daar word van jou verwag om sterk te wees. Moenie vir die wêreld wys dat jy kwesbaar is nie.

  Maak nie saak hoe moeilik dit gaan nie, sorg dat jy glimlag. Daarom kry ons ook sulke motiverende spreukwoorde soos: “maak nie saak hoe jy voel nie, staan op, trek aan en veg vir wat joune is” of “wat ook al die lewe na jou kant toe bring, selfs as dit seermaak, wees net sterk en maak of alles goed en reg is. Onthou sterk mure skud, maar hulle val nie om nie.”

  Dit klink alles baie mooi, maar eintlik skuil daar ’n troostelose boodskap agter sulke mooi klinkende spreukwoorde. Wat sê dit eintlik vir jou? Moenie vir die wêreld jou swaarkry wys nie, want niemand gee om nie! Sorteer jou probleme by jouself uit en moenie ander daarmee pla nie! Die wêreld is ingestel op dit wat mens kan bereik. Hulle wat nie die paal haal nie word eenkant toe gestoot. Die wêreld het nie tyd of plek vir moedelose en stukkende mense nie. Die probleem is egter die dat wêreld vol is van stukkende en moedelose mense.

  God het gelowiges geroep om as sy kerk sy lig in ’n donker wêreld in te dra wat Hom nie ken. Die probleem is egter dat elkeen van ons ook maar een of ander stukkie seer het wat ons met ons saamdra. Hoe kan ons God se troos aan ’n moedelose en stukkende wêreld bring wanneer ons self ook soms stukkend en moedeloos is? As ons volgens wêreldse maatstawe meet is ons nie goed genoeg nie, maar God werk egter anders as die wêreld. Sy werk word gedoen deur gebroke mense, mense wat die nood en seerkry van die wêreld verstaan omdat hulle self daardeur gaan.. In Jes. 42 leer die Here ons dat Hy deur middel van ons gebrokenheid en onvolmaaktheid sy wil met die wêreld bereik.

  Jesaja 40 – 66 is geskryf om die Israeliete wat daar in die vreemde van Babilon in gevangenskap is, te bemoedig. Vir hierdie klein hopelose klompie Israeliete sê God deur sy profeet Jesaja: “daar IS hoop is vir die toekoms!”

  Die boodskap van hoop is nie net in die verlossing van Israel uit ballingskap nie. Dit is veel groter want God wil deur die swak, nederige, magtelose groepie ballinge sy verlossingswerk laat uitkring tot aan die uithoeke van die aarde. God gee aan hulle die spesiale taak om sy wil aan al die nasies bekend te maak en om die moedelose mense te inspireer om weer lig te sien soos ons hoor in Jes.42:1-9.

  Die beginsel dat God deur gebrokenheid sy wil met die wêreld bereik word vir ons duidelik gewys deur die lewe en werk van Jesus Christus. In Hom kry die “onlogiese” logika van God prakties gestalte. God bereik sy wil met die wêreld nie deur magsvertoon en bloedvergieting nie. Nie deur konings en wêreldbeheersers nie, maar deur gebrokenheid en selfs die dood heen.

  God roep ons ook in ons gebrokenheid om sy wil aan die wêreld bekend te maak. Die troos wat ons het is dat Hy ons met sy Gees toerus om die werk te doen waartoe Hy ons geroep het. Volgens die manier wat Christus sy werk gedoen het moet ons ook sagkens werk en deernis betoon aan dié wat gebroke en moedeloos is. Ons kan dit doen omdat God met ons ook sagkens werk en dat Hy vol deernis is vir ons gebrokenheid soos ons hoor in Jes. 42:3

’n Geknakte riet sal hy nie afbreek nie, ’n lamppit wat dof brand, sal hy nie uitdoof nie.

 

Die beeld van ’n lamppit wat dof brand, is dalk nie so bekend in ons moderne tyd nie. 'n Lamp in die Bybelse tyd was 'n kleinerige kleipotjie wat met olie gevul was. Aan die voorpunt was daar 'n gaatjie waarin 'n stukkie tou gedruk is wat van vlas gemaak is. Wanneer die olie min raak, brand die lont al hoe flouer en gee byna geen lig af nie terwyl dit begin rook. So 'n lamp het nie eintlik meer nut om lig te gee nie.

 Is dit nie hoe ons ook maar baie maal voel nie? ’n Vlammetjie wat so flou brand dat die geringste windjie dit sal uitblaas. Elkeen van ons het elkeen maar sy eie bekommernisse wat ons met ons saamdra. Dikwels voel dit vir ons dat ons nie eens genoeg lig het om ons eie donkerte in die lewe te verlig nie, wat nog daarvan om ’n lig te wees vir ander?

  Jes. 42 v 3 wys dan profeties heen na Jesus wat nie die laaste gloeiende kooltjie van hoop sal uitdoof nie, want dit is juis dan wanneer ons bruikbaar is soos ons ook hoor in 2 Kor. 12:9a

My krag kom juis tot volle werking wanneer jy swak is.

  Wanneer ons nie meer krag het om aan te gaan nie is dit juis Christus se krag wat ons dra soos ons hoor in 2 Kor. 12:9b & 10

Daarom sal ek baie liewer oor my swakhede roem, sodat die krag van Christus my beskutting kan wees. Daarom is ek bly oor swakhede, beledigings, ontberings, vervolging en moeilikhede ter wille van Christus, want as ek swak is, is ek sterk.

  Die wêreld is in nood omdat sonde veroorsaak dat die mens se verhouding met God deur sonde vernietig is. Dit het meegebring dat mense se onderlinge verhoudings ook beskadig is. In Jes. 42:6 & 7 hoor ons dat God vir Christus as sy dienaar geroep het om die gebroke verhouding tussen God en die mens en tussen mense onderling te herstel.

Ek is die Here. Omdat Ek getrou is aan my verbond, het Ek jou geroep. Ek hou jou vas, Ek beskerm jou en Ek maak jou my verbond met my volk, my lig vir die nasies. Jy sal blindes laat sien, jy sal gevangenes uit die tronk bevry; wie in die donkerte van die gevangenis sit, sal jy laat uitgaan.

  God se verbond is ’n vaste ooreenkoms wat Hy reeds met Abraham gemaak het en telkemale weer bevestig het met die gelowiges wie Hy uitverkies het. Die inhoud van daardie ooreenkoms is dat Hy onderneem om ons God te wees en dat ons sy volk moet wees. Met ander woorde God onderneem om die gebroke verhouding wat deur ons sonde veroorsaak is te herstel. In Jes. 42:7 hoor ons dat Hy sy verbond deur Jesus Christus bekragtig.

  Jesus Christus het met sy offer aan die kruis die gebroke verhouding tussen God en die mense kom herstel. Dit is die goeie nuus, dit wil sê die evangelie wat ons aan die wêreld moet uitdra. Jesus laat mense wat deur sonde verblind word vir God se liefde, weer sien dat God liefde is. Dat mense wat deur sonde vasgevang is daarvan bevry kan word. Hierdie werk van God word in ons gebrokenheid gedoen en ons kan dit doen omdat ons krag in Jesus Christus gesetel is.

 Die wonderlike troos hierin is dat Jesus nie net vir ons sondes in die verlede gesterf het nie. Hy het ook gesterf vir alles wat ons nou in die lewe moet deurmaak omdat Jesus hoop bring vir moedelose en gebroke mense. Die wêreld is ingestel op dit wat mens kan bereik en het nie tyd of plek vir moedelose en stukkende mense nie. In Jesus Christus bereik God sy wil met die wêreld nie deur magsvertoon en bloedvergieting nie. Nie deur konings en wêreldbeheersers nie, maar deur gebrokenheid selfs die dood heen.

 Geliefdes, As die lewe jou moedeloos gemaak het. As jy uitgeput en oorlaai is kom na Jesus toe en Hy sal julle rus gee.

Amen

20 September 2020

By die HERE skuil ek

 

 By die Here skuil ek

 Psalm 11

Sondag 20 Sep. 2020


Die oordenking is in video formaat beskikbaar op:

1) Facebook

2) YouTube

 Ons almal kom soms in 'n situasie waar dit vir jou voel of jou omstandighede jou gaan oorweldig. Dit voel of jy in 'n storm vasgevang is wat jou gaan versmoor.

 Die redes verskil vir elkeen van ons. Vir party is dit jou gesondheid, siektes soos kanker, hartprobleme en al die ander siektes wat dreig om jou lewensvreugde te steel. Vir ander is dit weer finansiële probleme, moeilike werksomstandighede. Die verlies van 'n geliefde, veral as dit heeltemal onverwags is.

 Die vraag is wat maak jy wanneer die lewe dreig om jou te oorweldig? Watse ankers het jy om aan vas te hou wanneer jy midde in die storm is?

 Dawid het ook baie lewenskrisisse beleef. Dink maar aan die keer toe hy vir sy lewe moes vlug omdat Saul hom wou doodmaak. Of die keer toe sy seun Absolom die troon met geweld by hom wou afvat.

 Dawid het Psalm 11 gedig na aanleiding van een van sy lewenskrisisse. Presies watter een word nie aan ons bekend gemaak nie. Wat wel seker is, is dat dit 'n situasie was wat hy nie alleen kon 
hanteer nie.

In verse 1 tot 3 hoor ons dat sy raadgewers nie eintlik van hulp was met hul raad nie. Dawid luister egter nie na hulle nie want in Ps. 11:1a hoor ons wat sy antwoord is op die raad wat hy ontvang:

By die Here skuil ek  

 Hy vind sy ankers by die Here in tye van nood.

 In die Hebreeuse grammatika word die werkwoord gewoonlik eerste geplaas. Wanneer dit nie gedoen word nie, is dit om 'n saak te beklemtoon soos dit ook in Psalm 11 die geval is. In ons teksvers is die werkwoord skuil nie eerste geplaas nie

 Die sin begin met “by die Here” en dan volg die werkwoord, skuil.

By die Here skuil ek.

 Dit is om te beklemtoon by wie Dawid skuil in tye van nood. Hy skuil by die Here.

 In die woordjie skuil lê die gedagte van eie onvermoë en dit beklemtoon die onsekerheid en hulpeloosheid van selfs die sterkste mens. Die beklemtoning dat hy by die Here skuil bevestig sy vertroue in die Here se alvermoë. Om by die Here te skuil, beteken om op Hom alleen te vertrou vir verlossing en beskerming.

 Geliefdes, dit is maklik om te sê: “Skuil by die Here.” Die vraag is egter: “Hoekom kan ons by die Here skuil? In Ps. 11 v 4 tot 7 sê Dawid waarom hy eerder by die Here skuil as om sy raadgewers se raad te volg. In Ps. 11 v 1 b gee sy raadgewers vir hom die raad:

“Vlug na die berge toe soos ’n voël!

 Met ander woorde die bose het die oorhand gekry. Hulle is nou in beheer en die enigste raad is om te vlug. Geliefdes, hoe dikwels is dit nie ons reaksie wanneer die lewe moeilik raak nie? Ek wil net van alles wegkom. Ek sien nie meer kans hiervoor nie.

 In Ps. 11 v 4 sê Dawid vir sy raadgewers hoekom hy nie gaan vlug nie:

Die Here is in sy heilige tempel!

Die Here is op sy troon in die hemel!

Sy oë is oop, sy oë keur die mensekinders.

 Met ander woorde die goddeloses is nie in beheer nie. Die Here IS in beheer. Sy oë is oop, hy sien wat gebeur. Die goddeloses gaan nie met hul boosheid wegkom nie.

 Wanneer ons in 'n krisis is en die ou duiwel probeer jou oortuig dat God nie in beheer is nie, skep hy werklik 'n hopelose situasie. Die lewe is voorwaar donker as daar nie meer hoop is nie. Dit is inderwaarheid om soos op 'n vliegtuig te wees sonder 'n loods wat besig is om die vliegtuig te vlieg.

 Wat die Here hier vir ons sê is: “ja die vliegtuig is besig om deur 'n storm te vlieg en die vliegtuig word deur die stormwind rond geruk, maar moenie bekommerd wees nie, want Ek is in beheer.” Die Here is aan stuur van sake en Hy SAL die vliegtuig veilig deur die storm bring.

 In Ps. 11 v 2 motiveer Dawid se raadgewers waarom dit beter is om na die berge toe te vlug:

Kyk, die goddeloses span hulle boë,

en hulle lê aan met die pyl op die snaar;

hulle staan reg om uit die donker

die opregtes van hart te tref.

 Met ander woorde die reg en orde het in duie gestort. Reg en geregtigheid vind nie meer plaas nie. Die goddeloses maak net wat hulle wil.

 Dan antwoord Dawid in Ps. 11 v 5 & 6 dat dit nie so is nie:

Die Here onderskei tussen regverdige en goddelose.

Wie geweld liefhet, haat Hy.

Hy laat vuur en swael reën op die goddeloses,

’n skroeiende wind: dit is die beker wat hulle sal drink

 Die goddeloses sal nie met hulle boosheid wegkom nie. Hulle wandade sal nie ongestraf bly nie. Hulle sal nie God se oordeel vryspring nie.

 Geliefdes, voel dit nie vir u ook soms asof daar geen reg en geregtigheid is nie? Voel dit nie soms so dat dit goedgaan met die goddeloses terwyl die regverdiges moet swaarkry nie?

 Moenie jouself aan moedeloosheid oorgee nie. Die Here is in beheer. Ons is nie op 'n vliegtuig sonder 'n loods nie. Moenie soos Petrus teen die golwe en die wind vaskyk nie, maar sien vir Jesus raak wat veilig daar tussen die golwe is terwyl Hy sy hand na jou toe uitsteek.

 In Ps. 11 v 3 motiveer Dawid se raadgewers nog verder waarom dit beter is om na die berge toe te vlug:

As die fondamente ondermyn word,

wat kan die regverdige daaraan doen?

 Met ander woorde daar is niks wat ons daaraan kan doen nie. Hoor u die hopeloosheid en moedeloosheid wat hier na vore kom?

 Die lewe is voorwaar donker wanneer daar nie meer hoop is nie. Voel dit nie soms vir u ook of daar geen hoop meer is nie? Dat die lewe net nie meer die moeite werd is nie?

 Luister na Dawid se antwoord in Ps. 11 v 7 op hierdie hopelose moedeloosheid van sy raadgewers:

Die Here is regverdig.

Hy het die mense lief wat regverdig en opreg handel,

en Hy sal by hulle wees.

 Met ander woorde op grond van die regverdigheid van die Here sal Hy die wat regverdig is verlos.

 Nou mag u dalk nog steeds moedeloos voel, want wie van ons kan daarop roem dat ons geregtig is? Dis hier duidelik dat die Here se guns en liefde net vir die regverdiges bedoel is. Hoe nou? Want die Here sê ook vir ons in Ps. 14 v 3 en Ps. 53 v 4:

Almal het afgedwaal, die laaste een het ontaard,

daar is niemand wat goed doen nie, selfs nie één nie.

 En in Rom. 3 v 10 & 12 word dit weer bevestig.

 Geliefdes, dit gaan nie oor ons geregtighede nie, maar oor Christus se geregtighede in ons. Die Vader sien die werke (geregtigheid) van sy Seun in ons en Hy het die werke van sy Seun lief. Ja, Christus en sy werke gee ons sekerheid in die krisis: dat die HERE by ons is en ons lief het. Sy geregtighede word ons toegereken; sy geregtighede bedek al ons ongeregtighede.

 As jy opreg glo dat Jesus vir jou sondes aan 'n vervloekte kruishout gesterf het en dat Hy die dood oorwin het en dat dit die waarborg is dat Hy jou ongeregtighede op Hom geneem het en dat Hy sy geregtigheid vir jou gegee het, kan jy vir seker weet dat God jou lief het en dat Hy saam met jou is. Hy sal jou nie alleen los in die krisis tye in jou lewe nie. Hy is daar. Hy gee om.

 Geliefdes, wanneer die lewensstorms om jou woed, skuil by die Here. Hou vas aan sy beloftes dat Hy jou sal red. Vertrou dat Hy steeds in beheer is. Vertroue in sy alvermoë. Hy het immers die hemel en die aarde gemaak. Vertrou dat Hy jou ook deur jou lewenskrisis kan en sal dra. Vertrou dat Hy jou op grond van Jesus se soenverdienste aan die kruis jou liefhet en dat Hy jou nooit in die steek sal laat nie.

Amen

13 September 2020

Op 'n pad van persoonlike geloofsgroei deur die vuur van beproewing - Psalm 46

God is vir jou ’n toevlug en ’n beskerming

 Skriflesing Ps. 46 teksvers Ps. 46:2


Die preek is ook in video formaat beskikbaar via:

1) Facebook: Gereformeerde Kerk Empangenie

2) YouTube: Gereformeerde Kerk Empangeni

Inleiding

Die lewe is vol onsekerheid en benoudheid. Wie van ons weet wat môre vir ons inhou? Sonder dat jy dit verwag maak die lewe soms 'n nare draai en pluk al jou sekerhede onder jou uit. Waar soek jy sekerheid wanneer jou hele leerwêreld net so eensklaps onderstebo gegooi word?

 In Ps. 46 hoor ons waar die Psalmdigter troos en sekerheid gesoek het. Hy vertrou dat God se volk veilig en beskut is onder God se beskerming. In hierdie Psalm word God se konkrete bystand aan sy bedreigde volk in die loop van die geskiedenis besing.

 Dwarsdeur die Ou Testament is die verdrukking van Israel en God se verlossing ’n heenwysing na Christus wat die mensdom van die slawerny van die sonde verlos. Die uittog uit Egipte waar God sy volk verlos van die slawerny van Egipte. Die verlossing van die Jode uit die slawerny van die Ballingskap.

 Die doel van hierdie Psalm is om die aandag op die God van Israel wat op Sion in die tempel woon, te vestig en hoe Hy sy volk verlos van hul vyande. Ons grootste vyand is die sonde wat ons van God af wegskeur.

 God beskerm ons (Ps. 46:2-4)

In Ps. 46:2-4 hoor ons hoe God sy volk beskerm teen hul vyande. In vers 2 bevestig die Psalmdigter :

God is vir ons ’n toevlug en ’n beskerming ;

Hy was nog altyd bereid om te help in nood

Die Hebreeuse woord wat met “toevlug” vertaal is, wys op die absolute vertroue wat op iets of iemand geplaas word om jou teen gevaar te beskerm.

 Die Hebreeuse woord wat met “beskerming” vertaal is, beteken letterlik ’n plek van veiligheid. God is vir die wat by Hom skuiling soek so ’n plek van veiligheid.

 Mens kan God vertrou, want Hy is altyd te bereid om te help wanneer jy in nood verkeer. Die Hebreeuse woord wat met “nood” vertaal is, beteken ’n diepe emosionele pyn en ellende wat mens ervaar as gevolg van ’n sekere situasie of omstandigheid.

 Die mens se grootste nood is dat hy vanweë sy sondige opstand teen God van Hom geskei is. God het die mens gemaak om in ’n verhouding met Hom te leef. Wanneer daardie verhouding gebreek is, ervaar die mens diep emosionele pyn en ellende. Dit is ook dan wanneer jy nie weet watter kant toe nie wanneer die wêreld jou onderstebo skop.

 Wanneer dit gebeur is daar net een plek om uitkoms te soek. Jy moet na God toe terugdraai, want jy kan op Hom vertrou, maak nie saak wat gebeur nie. Al skud die berge. Wanneer die lewensaardbewings ’n vloedgolf oor jou laat spoel wat jou heeltemal verswelg kan jy God vertrou om jou te help.

 God is nog altyd bereid om te help in die nood wanneer gevaar jou lewe bedreig, mits jy Hom ken en jou verhouding met Hom herstel is omdat jy in Jesus Christus glo.

 Blydskap in die Godstad (Ps. 46:5-8)

Om te beklemtoon dat mens veilig by God is, beskryf die Psalmdigter op ’n ander manier God se sorg vir sy volk. In verse 5-8 word die volk se blydskap beskryf omdat God Homself as ’n lewendgewende rivierstroom aan sy volk gee. Water verteenwoordig lewe. Sonder water is daar nie lewe nie. In Open 21:6 hoor ons:

Ek is die Alfa en die Omega, die Begin en die Einde. Aan elkeen wat dors het, sal Ek te drinke gee uit die fontein met die water van die lewe, verniet.

God is die lewende water wat aan sy uitverkore kinders die ewige lewe gee.

 Hy is snags teenwoordig by sy volk en daarom sal die Godstad niks oorkom nie. Die volke en nasies kan maar probeer om teenoor God in opstand te kom, maar dit sal hulle niks baat nie omdat God almagtig is.

 In vers 8 word God se almag vir ons beskryf met sy Hebreeuse Naam Sebaot. Dit beteken letterlik ’n Almagtige heerser wat oor die heelal heers. Alles, dit wil sê elke mag of natuurkrag en elke volk en nasie, elke mens is aan sy heerskappy onderworpe. In die 83 Vertaling is sy naam vertaal met “die Here die almagtige” en in die Ou Vertaling is dit met “die Here van die Leërskare” vertaal. Ons kan dit ook vertaal met “die Here wat oor alles regeer.”

 Die klem is dus hier op die almag van God. Daarom kan ons met vertroue by Hom skuiling soek omdat daardie skuiling wat Hy gee, nie deur die vyand ingeneem kan word nie.

 Dit is soos ’n fort wat op ’n hoë berg wat omring is deur onklimbare steil kranse met hoë mure wat die fort bo-op daardie kranse omring. Dit is dus ’n vesting wat nie deur die vyand ingeneem kan word nie.

 Jy kan God vertrou om te help wanneer jy in nood verkeer omdat Hy almagtig is en daarom in staat is om vir jou ’n veilige skuilplek gee. Die situasie of omstandighede verander nie, maar daai hopelose benoudheid (verlammende vrees) wat jy ervaar, neem Hy weg en Hy dra jou veilig deur die gevaar. As jy eers eenmaal deur God se genade gered is, is daar niks wat jou van sy liefde kan skei nie.

 Kom kyk wat die Here gedoen het (Ps. 46:9-12)

In hierdie laaste verse val die klem nou op wat die Here vir sy volk doen. God die Almagtige laat oorloë ophou. Hy breek die opstandige nasies se spiese en verbrand hulle oorlogswaens sodat hulle kan weet en erken dat Hy alleen God is. Daarom voel sy volk veilig by Hom.

 In hierdie Psalm sê die Here vir ons hoekom sy volk vir niks bang was nie. Hulle het in hul nood gedink aan God se dade in die verlede gedink en terwyl hulle dit gedoen het, het hulle onthou wat Hy alles vir hulle beteken het. Dit het die volk herinner dat hulle Hom kan vertrou en dat hulle vir niks meer bang hoef te wees nie.

 Hoe vind jy troos in hierdie Psalm?

Waar gaan soek jy troos en sekerheid soek wanneer jy in diepe emosionele pyn en ellende verkeer? Het jy vrymoedigheid om in absolute vertroue by God veiligheid en beskutting te soek? Kan jy ook sê:

God is vir my ’n toevlug en ’n beskerming ;

Hy was nog altyd bereid om te help in nood

 Jy kan dit doen geliefdes! In sy groot liefde het God sy enigste Seun gestuur sodat die wat in Hom glo nie verlore sal gaan nie, maar die ewige lewe sal kry.

 Op grond van wat Jesus Christus aan die kruis gedoen vir jou gedoen het, kan jy ook met sekerheid sê:

Die Here, die Almagtige , is by my, die God van Jakob is vir my ’n beskutting

 Gryp met geloofshande vas aan die verlossing wat Jesus Christus vir jou uit genade gee, want in Jesus is God vir jou ’n toevlug en ’n beskerming.

Amen



30 Augustus 2020

Wat is die sin en betekenis van my lewe?

Datum: 30 Aug. 2020 Gereformeerde Kerk Empangeni – Ds. George van der Walt

Skriflesing: Joh. 1 v 1 - 18

Teksvers: Joh. 1 v 18

 


Die preek is ook in video formaat beskikbaar by:

1) Ons facebook-blad Gereformeerde Kerk Empangeni

volledige erediens 

2) Op ons YouTube kanaal Gereformeerde Kerk Empangeni

Preek alleen

Waar kom ons vandaan? Hoekom is ons hier? Wat is die rede vir my bestaan? Wat word van ons wanneer ons hierdie lewe op aarde verlaat? Dit is die groot lewensvrae waarvoor elke mens vir hom of haarself antwoorde moet kry. Het jy al vir jouself 'n antwoord op hierdie vrae?

Die antwoord op hierdie vrae bepaal hoe jy die lewe benader. Dit bepaal hoe jy die lewenskrisisse wat oor jou pad kom hanteer. Inderdaad bepaal dit jou hele lewe en dit bepaal hoe jy die dood benader.

Waar gaan soek jy antwoorde op hierdie vrae? Dwarsdeur die eeue het die mens antwoorde op hierdie vrae gesoek. Filosowe het hulle hele lewe daaraan gewy om antwoorde op hierdie vrae te kry en ten spyte daarvan kon hulle nie bevredigende antwoorde vind nie, want hulle het dit by die verkeerde plek gesoek.

Die enigste plek waar mens sinvolle antwoorde sal vind is by die Bron van alles. Ons leer Hom ken as die enigste ware God wat die hemel en die aarde geskep het soos Hy Homself in sy Woord aan ons openbaar.

 Joh. 1 v 1 - 3 neem ons terug na die tydperk voor die skepping:

In die begin was die Woord daar, en die Woord was by God, en die Woord was self God. Hy was reeds in die begin by God. Alles het deur Hom tot stand gekom: ja, nie ’n enkele ding wat bestaan, het sonder Hom tot stand gekom nie.

 Die Skepper was van ewigheid nog altyd daar. Hier word na Hom verwys as die Woord. Hier word ook beklemtoon dat die Woord nie deel van die Skepping is nie en dat die Woord verhewe bo die skepping is.

 Die Woord was by God, maar ook die beklemtoning dat die Woord self ook God is. Dit is duidelik dat hier ook verhoudings ter sprake is en in hierdie gedeelte kom die gedagte van die Goddelike Drie-Eenheid na vore. Nie in volledigheid nie, want hier is nog net twee persone ter sprake. Die Heilige Gees as die derde persoon van die Drie-Eenheid kom later in die boek in hoofstukke 14 tot 16 ter sprake.

Wat hier baie duidelik gemaak word, is dat daar 'n verhouding tussen die persone van die Goddelike Eenheid is en dat uit dit, daar ook 'n verhouding tussen God en sy skepping is en dit het belangrike implikasies vir die rede en doel vir die mense in God se skepping.

 Die Griekse woord wat ons hier as ‘Woord’ vertaal het is ‘Logos’ en dit het 'n wye verskeidenheid van betekenisse soos 'n stelling wat gemaak word, om te praat, woorde, 'n boodskap gebring word, die rede of oorsaak vir iets.

 Om te bepaal watter spesifieke betekenis hier ter sprake is, is die konteks baie belangrik. Uit die konteks van ons teks soos ons in verse 3 en 9 hoor, is dit duidelik dat die betekenis wat hier ter sprake is, verwys na rede of oorsaak vir iets se bestaan.

Joh. 1 v 3a: “Alles het deur Hom tot stand gekom:”

Joh. 1 v 10b: “die wêreld het deur Hom tot stand gekom”

Die Logos is die rede vir die bestaan van lewe.

 Soos wat ons vorder in ons teks word dit duidelik wie die Logos is waarna hier verwys word. In Joh. 1 v 14 hoor ons:

Die Woord het mens geword en onder ons kom woon.

Logos verwys na Jesus in wie God mens geword het. In Joh. 1 v 18 word dit duidelik dat Jesus die Seun van God is.

 God openbaar Homself in die persoon van Jesus Christus. In Jesus leer ons God ken en in Hom leer ons God se liefde en genade ken. In Joh. 1 v 5 hoor ons dat daar duisternis in God se skepping ingekom het. Dit verwys terug na Genesis 3 waar ons van die mens se sonde hoor en hoe die mens teen God se gesag gerebeleer het.

 Die doel van die mens in God se skepping is om in 'n verhouding met Hom te leef, maar nou het daar duisternis gekom wat hierdie verhouding verwring en skeefgetrek het. Jesus is die Lig wat lewe gee en hierdie Lig skyn in die duisternis in en verdryf dit.

 Hierdie duisternis is juis die rede hoekom mense nie verstaan wat hul doel in die lewe is nie omdat hulle van God af wegdraai soos ons Joh. 1 v 9 tot 11 hoor.

Die ware lig wat elke mens verlig, was aan kom na die wêreld toe. Hy wás in die wêreld; die wêreld het deur Hom tot stand gekom; en tog het die wêreld Hom nie erken nie. Hy het na sy eiendom toe gekom, en tog het sy eie mense Hom nie aangeneem nie.

 Wanneer jy van God af wegdraai en net vir jouself begin leef, dan verloor die lewe sin en betekenis vir jou. Die duisternis versmoor jou en dit beroof jou van lewe.

 Tog is daar hoop. In Joh. 1 v 12 hoor ons:

Maar aan almal wat Hom aangeneem het, dié wat in Hom glo, het Hy die reg gegee om kinders van God te word.

Om werklik by die sin en betekenis van hierdie lewe uit te kom, moet jy glo in die Een wat die wêreld tot stand gebring het en aan dit lewe gegee het. Jy moet in Jesus Christus glo as jou enigste Verlosser en Saligmaker.

 Waar kom ons vandaan? Hoekom is ons hier? Wat is die rede vir my bestaan? God het jou geskep met die doel om in 'n verhouding met Hom saam te leef. Jy moet Hom dien, ken en liefhê. Jy leer God ken in Jesus Christus.

 Verder aan in die boek Johannes word hierdie inleidende gedagtes meer in detail uitgebrei. Ons leer dat jy deel kry aan die ewige lewe wat nou reeds vir jou beskikbaar is. Jy is nie alleen nie, want die Heilige Gees is met jou en lei jou.

 Ons leer dat hierdie aardse lewe nie al is wat daar is nie. Daar is lewe ander kant die dood. As jy in Jesus glo, wag daar ander kant die dood 'n ewige heerlikheid saam met God wat beter is as wat jy ooit kon droom of dink.

Wat is die sin en betekenis van jou lewe? God het jou geskep om in 'n verhouding met Hom saam te leef, om Hom te ken, dien en lief te hê. Dit gee sin en betekenis in jou lewe. Jou verhouding met God en sy liefde spoel ook oor na jou medemens toe sodat ons ook in ons onderlinge verhoudings in vrede kan saamleef.

Deur jou geloof in Jesus Christus kry jy deel aan dit. Dit gee vir jou die vrymoedigheid om in afhanklikheid van God jou dag tot dag lewe te leef. Nie net in die groot dinge nie, maar ook in die klein dingetjies. Dit gee jou krag om sterk te staan wanneer jou lewe onstuimig raak. Dit help jou om nie moedverlore in hopeloosheid te verval wanneer jy met die dood gekonfronteer word nie. 

Moenie die sin en betekenis in jou lewe mis leef nie. Leef die lewe wat God vir jou uit sy genade gegee het.

Amen