19 April 2020


Die Here voorsien elke dag genoeg vir dit wat jy nodig het vir vandag.
Datum:19 Apr. 2020 GKE
Skriflesing: Eks. 16 v 1 - 30
Teksvers: Eks. 16 v 4


Inleiding:
Hierdie staat van inperking en alles wat daarmee gepaard gaan kan oorweldigend wees. In die begin was dit so 'n bietjie van 'n uniekheid. Iets nuuts wat ons wou uitprobeer. Amper so 'n tipe opgewondenheid, maar soos die tyd aanstap raak dit moeiliker.

Die anderste nuutheid is nou afgeskuur. Dis nie meer interessant nie en die werklikheid van wat die gevolge kan wees dring al hoe meer tot ons deur. Die alleenheid begin mense vang, veral hulle wat op hul eie ingeperk is. Mens smag so bietjie na ander se geselskap.

Hoe hanteer mens dit?

In hierdie verhaal van Israel wat deur die woestyn op pad na die beloofde land was nadat die Here hulle van die Egiptiese slawerny bevry het, gee vir ons 'n paar antwoorde.

Die opgewondenheid om uit Egipte weg te kom het nou al bietjie afgewater geraak. Dit was nie meer vir hulle lekker nie. Boonop begin hulle kos ook minder begin raak.

In 'n sekere sin is ons situasie baie soortgelyk aan wat die Israeliete se situasie was daar in die woestyn en daarom kan ons uit hierdie verhaal 'n paar beginsels kry oor hoe om ons eie situasie te hanteer.

Daar is drie aspekte wat in hierdie verhaal na vore kom. Eerstens God sorg vir ons. Tweedens In sy sorg gee God genoeg vir elke dag en derde beginsel is dat ons ook 'n verantwoordelikheid het.

1) God sorg vir ons:
Die volk het 'n probleem gehad. Hulle kos het begin min raak. In hul reaksie op die probleem leer ons hoe ons nie moet reageer nie.

In hulle reaksie het begin kla en opstandig raak. Hulle was vol verwyte, soveel so dat hulle begin terug verlang het na Egipte waar hulle as slawe geleef het!

Ten diepste was hul opstand nie teen Moses en die ander leiers nie, dit was opstandigheid teen God en daarom het hulle besluit om sake in eie hande te neem. Hulle het as te ware hulle stemme dik gemaak teenoor God.

Dit sê vir ons hoe ons nie moet reageer oor ons huidige situasie nie. Om te kla en opstandig te wees, hoort nie by kinders van God nie. Hoe moet ons dan reageer? Israel moes vir Here gevra het met die erkenning dat hulle alleen van Hom afhanklik was vir versorging.

Dit is wat ons moet doen. Kom na God toe met jou vrese en bekommernisse, maar doen dit in die regte gesindheid. Vra vir Hom omdat jy van Hom afhanklik is met die wete dat Hy sal sorg. Moenie met 'n baklei gesindheid kom om God te probeer dwing nie.

Israel se groot probleem was dat hulle nie vertrou het dat God vir hulle sou sorg nie. Hulle moes leer dat die Here vir hulle sou sorg en daarom het Hy ook spesifieke voorskrifte gegee oor die manna waarmee Hy hulle versorg het, sodat hulle sou leer om op die Here alleen te vertrou.

In hierdie verhaal sien ons ook hoe groot God se genade is. Ten spyte van Israel se murmurering, het Hy vir hulle gesorg. Sy sorg berus op sy besluit om te sorg. Dit berus nie daarop dat jy moet bewys dat jy goed genoeg is nie. Dis wat genade is. God gee sonder dat jy verdien. Eintlik is dit dat God gee ten spyte daarvan dat jy nie verdien om te ontvang nie!

Hier sien ons ook hoe groot God se sorg werklik vir ons is. Die brood wat die Here vir Israel gegee het, wys profeties heen na Jesus Christus. In Joh. 6 v 51 hoor ons:
Ek is die lewende brood wat uit die hemel gekom het. As iemand van hierdie brood eet, sal hy ewig lewe. En die brood wat Ek sal gee, is my liggaam. Ek gee dit sodat die wêreld kan lewe.”

Brood is ook een van die tekens van Nagmaal. Die brood is 'n teken van Jesus se liggaam en die wyn 'n teken van sy bloed wat gestort is toe Hy sy lewe vir ons gegee het sodat elkeen wat in Hom glo die ewige lewe sal ontvang.

Die ewige lewe is nou reeds jou deel. Dit is nie iets wat jy eers eendag daar ver gaan ontvang nie. Die ewige lewe is dat God nou reeds deel is van jou lewe en dat Hy die pad saam met jou stap omdat jy sy kind is. Hy los jou nie alleen nie en daarom moet jy weet dat jy ook in hierdie krisis waardeur ons nou gaan, nie alleen is nie.

God sorg vir jou. Hy sorg dat jy lewe in hierdie lewe, maar ook in die lewe wat kom na jou dood.

2) Die tweede beginsel wat ons in hierdie verhaal leer is dat God in sy sorg vir jou genoeg gee vir elke dag.

Die manna wat Israel opgetel het, was genoeg vir elkeen volgens sy behoefte vir daardie dag. Ook hierin moes die volk leer om die Here te vertrou. Hulle moes net genoeg vir elke spesifieke dag optel, want as hulle meer opgetel sodat hulle ook vir die volgende dag sou hê dan het dit daarop neergekom dat hulle nie vertrou het dat die Here môre weer sou voorsien nie.

Die Here gee vir ons genoeg om deur elke dag te kom. In Jesus het ons die ewige lewe ontvang. God is saam met jou vir elke dag. Hy gee vir jou dit wat jy nodig het om deur vandag te kom.

Ons probleem is dikwels dat ons so bekommer oor als wat gaan gebeur dat ons vergeet om vir vandag te leef. Verder bekommer ons te veel oor wat moontlik kan gebeur. In Mat. 6 v 34 sê Jesus vir ons:
“Moet julle dus nie oor môre bekommer nie, want môre bring sy eie bekommernis. Elke dag bring genoeg moeilikheid van sy eie.”

Daarom leer Jesus ons ook om te bid: “Gee ons vandag ons daaglikse brood.” Met ander woorde gee vir ons dit wat ons vir vandag nodig het.

Elkeen wat in Jesus glo ontvang die ewige lewe. Dit beteken dat die Here reeds in hierdie lewe elke dag saam met jou gaan en dat Hy vir jou genoeg krag sal gee om deur elke dag te kom.

Daar is ook 'n uitsondering gewees op die daaglikse versameling van manna. Op die sesde dag moes hulle genoeg vir twee dae versamel sodat hulle die volgende dag kon rus.

Ook die Sabbat van die Ou Testament het profeties heengewys na die rus wat ons in Jesus Christus vind. Die Here gee vir ons geleentheid om te rus deur jouself net los te maak van jou dag tot dag doen en late en stil te word saam met Hom. Ook om deur Hom gevoed te word ook die erediens.

Hierdie tyd van inperking kan maklik te veel word wanneer jy dit alles op een slag wil hanteer. Dan kan ons gedagtes maklik met ons weghardloop om bobbejane agter die bult te gaan haal wat dalk nie eers daar gaan uitkom nie. Dikwels maak ons 'n berg van 'n molshoop deur onnodig te bekommer oor dinge wat dalk net kan gebeur.

God is daar en Hy sal jou nooit alleen laat nie. Hy sal vir jou die krag gee om deur hierdie dag te kom. Leef hierdie dag saam met Hom en moenie toelaat dat môre se bekommernisse jou van vandag se vreugdes beroof nie. Maak gebruik van die rus wat Hy in Jesus vir jou gee om ook in die eredienste deur Hom gevoed te word.

3) Die derde beginsel wat ons in hierdie verhaal leer, is dat jy ook 'n verantwoordelikheid het.
Die Israeliete moes elke dag uitgaan om manna vir die dag op te tel. As hulle nie manna gaan optel het nie, dan het hulle vir daardie dag nie kos gehad nie.

Jy het ook 'n verantwoordelik om na God te kom om gevoed te kan word met die hemelse Brood sodat jy daardeur krag kan ontvang vir die dag. Soms word ons oorweldig deur die lewe omdat ons nie ons hemelse Brood gaan haal nie. As hierdie inperking en alles wat daarmee gepaard gaan te veel word vir jou, is dit moontlik omdat jy jouself verhonger omdat jy nie elke dag die krag van die hemelse Brood gaan haal het nie.

Maak elke dag tyd om stil te word in gebed saam met God. Maak elke dag tyd om gevoed te word deur sy Woord. Luister na God se stem in die Bybel.

Samevatting:
God sorg vir jou. Hy loop elke dag die pad saam met jou. Fokus daarop om elke dag vir daardie dag te lewe met die vaste vertroue dat God vir jou genoeg krag sal gee vir daardie dag. Moenie dat bekommernisse oor môre jou van vandag se vreugdes beroof nie. Kom jou verantwoordelikheid na om elke dag na God toe te kom sodat jy met die hemelse Brood gevoed kan word.

Die Here voorsien elke dag genoeg vir dit wat jy nodig het vir vandag.
Amen

12 April 2020

Hoe vertrou jy die Here wanneer jou wêreld buite beheer raak?

Datum:12 Apr. 2020 GKE – Live Stream
Skriflesing: Ps. 11; Joh. 1 v 15; 2 v 18-22; Mat. 27 v 51; Heb. 4 v 14 – 16
Teksvers: Ps. 11 v 4

Sing
Ps. 42-1 v 1 & 3
Ps. 86-1 v 1

Die preek is ook op video by die 


Donderdagaand het ons die slegte nuus gehoor dat ons inperking met nog twee weke verleng is tot die einde April. Dit hou verreikende gevolge vir ons land in.

Reeds voor die verlenging het ekonome bereken dat ons lands se ekonomie tussen 4 en 6% kan inkrimp hierdie jaar en dat volgende jaar ook 'n moeilike jaar gaan wees. Daar word verwag dat baie besighede bankrot gaan speel en dat talle mense hul werk gaan verloor.

Dis inderdaad 'n moeilike tyd wat vir ons voorlê. By baie mense kom die vraag na vore: “hoekom laat 'n liefdevolle God soveel swaarkry en lyding toe?”

Daar is baie bemoedigende boodskappe wat ons met reg aanspoor om op God te vertrou en dit is inderdaad wat ons moet doen. Die vraag is nou net: “hoe doen jy dit?” Hoe vertrou jy God wanneer jou wêreld buite beheer raak?

In Psalm 11 gee die Here vir ons 'n antwoord op die hierdie vraag. In Psalm 11 hoor ons van 'n lewenskrisis wat Dawid beleef het. Dis inderdaad 'n moeilike situasie waarin hy verkeer het.

Dawid se raadgewers moedig hom aan om te vlug, want daar is 'n groot gevaar wat dreig. Dawid weet egter dat hy as koning ter wille van sy volk nie kan vlug nie, want dit sal baie negatiewe gevolge vir hulle inhou. Daarom luister Dawid nie na sy raadgewers nie.

in Ps. 11:1a hoor ons wat sy antwoord is op die raad wat hy ontvang:
By die Here skuil ek
Hy vind sy ankers by die Here in tye van nood.

In Psalm 11 v 4a hoor ons hoekom Dawid nie paniekerig raak nie:
Die Here is in sy heilige tempel!
Die Here is op sy troon in die hemel!
Ons hoor in Psalm 11 v 4 twee redes waarom Dawid die Here vertrou en nie paniekerig raak nie.

Die eerste is: Die Here is op sy troon in die hemel!
Met ander woorde die Here is in beheer.

Wanneer daar 'n krisis ontstaan, dan kyk ons so maklik teen die hier en nou vas en ons sien nie raak dat God ook met hierdie krisis besig is om sy ewige raadsplan uit te voer nie. Dit was die probleem met Dawid se raadgewers. Hulle het net teen die huidige krisis vasgekyk en dit het hulle paniekerig gemaak.

Die feit dat ons nie raaksien of verstaan hoekom iets gebeur nie, beteken nie dat die Here nie 'n goeie rede het waarom Hy dit toelaat nie.

Dawid sê hier: “Die Here is op sy troon in die hemel.” Hy is die ewige God wat die hemel en die aarde gemaak het. Daar is niks wat Hom onkant vang nie. Daarom moet ons Hom vertrou.

Ons verstaan nie hoekom hierdie pandemie die wêreld getref het nie. Ons kan nie verduidelik hoekom die Here dit toelaat nie, maar ten spyte daarvan moet ons die Here vertrou.

Die tweede rede wat Dawid gee verduidelik vir ons waarom ons die Here kan vertrou. “Die Here is in sy heilige tempel!“

Hier vind ons 'n profetiese heenwysing na Jesus Christus. Die tempel en die aanbiddingspraktyke in die tempel was alles profetiese heenwysing na Jesus Christus. Die altaar en die offers het profeties heengewys na Christus wat Homself op die kruis geoffer het.

Die allerheiligste deel wat agter die swaar tempel gordyn afgesper was en waar die hoë priester net eenmaal 'n jaar kan ingaan om te offer, is simboliek van God se heiligheid. Die offer wat die priester gedoen het om versoening te doen vir die volk se sondes, was 'n profetiese heenwysing na Jesus Christus wat met sy offer aan die kruis vir ons versoening vir ons sondes gedoen het.

God is heilig en daarom kon die gewone volk nie by die allerheiligste deel ingaan nie, want niemand kan die heiligheid van God aanskou sonder om verteer te word nie.

Toe Moses gevra het om God te sien, het God hom in 'n klipskeur met sy hand toegemaak en Moses kon net die teenwoordigheid van God aanvoel, want as hy God se heerlikheid gesien het sou hy sterf.

Dit is hier waar die betekenis van Paasfees duidelik na vore kom. In die Ou Testament mag niemand die heerlikheid van die Here aanskou het nie.

In die Nuwe Testament in Joh. 1 v 14 hoor ons egter:
Die Woord het mens geword en onder ons kom woon. Ons het sy heerlikheid gesien, die heerlikheid wat Hy as die enigste Seun van die Vader het, vol genade en waarheid.
Hier het nou 'n verandering ingekom. In Jesus kan ons God se heerlikheid sien sonder om te sterf.

Die verwysing na die tempel in Psalm 11 v 4 verwys na Christus. Ons hoor in Joh. 2 v 18 tot 22:
Maar die Jode het Hom aangespreek en vir Hom gesê: “Met watter wonderteken kan u vir ons bewys dat u hierdie dinge mag doen?”
Jesus het hulle geantwoord: “Breek hierdie tempel af en in drie dae sal Ek hom oprig.”

Die Jode sê toe: “Ses en veertig jaar lank is daar aan hierdie tempel gebou, en u sal hom in drie dae oprig?”

Met “hierdie tempel” het Hy egter sy liggaam bedoel. (21)

Die verandering tussen die Ou Testament en die Nuwe Testament het aan die kruis gekom. Ons hoor in Mat. 27 v 50 & 51 wat gebeur het toe Jesus gesterf het:
Jesus het weer hard uitgeroep en die laaste asem uitgeblaas.
Op daardie oomblik het die voorhangsel van die tempel van bo tot onder middeldeur geskeur.

Die voorhangsel wat gekeer het dat die volk by die heerlikheid van God uitkom, het geskeur en dus nou toegang verleen. Dit is van bo na onder geskeur, dit wil sê van God af na die mens toe.

Dis die volk se sonde wat gekeer het dat hulle die heerlikheid van God kon aanskou, want dit sou veroorsaak dat hulle sterf. Maar nou het Jesus die hele mensdom se sondes op Hom geneem en Hy het gesterf en daarom het ons nou direkte toegang tot God.

Die hoë priester het simbolies tussen God en die volk gestaan en dit het heengewys na Jesus wat as ons enigste hoë priester tussen ons en God staan. Deur Jesus kan ons nou direk tot God nader.

In Joh. 2 v 22 is daar egter 'n belangrike stukkie inligting wat ons nie moet vergeet nie:
Later, nadat Hy uit die dood opgewek is, het sy dissipels daaraan gedink dat Hy dit gesê het, en hulle het die Skrif en die woorde van Jesus geglo.

Dis Jesus se opstanding wat alles in werking gestel het, want as Jesus nie die dood se mag gebreek het nie, sou alles tevergeefs gewees het soos ons ook in 1 Kor. 15 v 19 hoor:
as Christus nie opgewek is nie, is ons prediking sonder inhoud en julle geloof ook sonder inhoud.

Jesus se opstanding is die hoogtepunt van Paasfees en dit is wat ons vandag en elke Sondag herdenk. Ons aanbid nie 'n dooie God nie, want Jesus het opgestaan.

Die opstanding van Jesus gee vir ons troos.
Die Here is in sy heilige tempel!
Die Here is op sy troon in die hemel!
Deur die heilige tempel, dit wil sê deur Jesus Christus kry ons toegang tot die Here wat op sy troon sit.

Daarom mag ons tot Hom nader. Daarom mag ons, ons bekommernisse na Hom toe bring. Hier is baie onsekerhede met hierdie pandemie teenwoordig. Daar is baie bekommernisse oor wat gaan gebeur. Gaan ek ook aangesteek word en siek word? Gaan ek ook my werk verloor? Wat gaan met ons ekonomie gebeur? Gaan ons kan oorleef?

Ons mag en ons moet hierdie bekommernisse na die Here toe bring. Ongeag wat ons vandag in die gesig staar, Jesus se opstanding beteken dat die bose nie sal wen nie - selfs nie wanneer ons deur duisternis omring word nie.

Ons weet nie hoekom God hierdie swaarkry in ons lewens toelaat nie. Wat ons wel weet is dat Hy omgee. Hy het ons baie baie lief.
“God het die wêreld so lief gehad dat Hy sy enigste Seun gegee het, sodat dié wat in Hom glo, nie verlore sal gaan nie maar die ewige lewe sal hê.

Wanneer die lewe vir jou te veel word. Wanneer hierdie inperking jou wil oorweldig, kom skuil by ons Hemelse Vader.
Amen

10 April 2020

Τετέλεσται - Dit is volbring!


Datum: Goeie Vrydag 10 April 2020 GKE – Live Stream
Skriflesing: Joh. 19 v 28 – 30 ; Gen. 3 v 15
Teksvers: Joh. 19 v 30



 Hoekom vier Christene wêreldwyd Paasfees? Met Paasfees dink ons weer terug aan die gebeure so bietjie meer as 2 000 jaar gelede toe die Romeine 'n onskuldige Man gekruisig het.

In ons teks hoor ons van die gebeure net kort voordat Hy gesterf het. Kruisiging was 'n pynlike marteldood waar die slagoffer van uitputting en blootstelling gesterf het. Sy liggaam het heeltemal ontwater en op die uiteinde het die persoon versmoor omdat hy te moeg was om homself met sy bene op te stoot sodat hy kon asemhaal. Soos die persoon daar gehang het, het sy gewig sy longe toegedruk. Om te kon asemhaal moes hy homself opstoot teen die spyker waarmee sy voete aan die kruishout vasgespyker was. Naderhand is die persoon net te moeg om aan te gaan.

Dit is die situasie waarin Jesus is hier in Joh. 19 v 28 net enkele minute voor sy dood. Ons hoor hoe Hy sê “Ek is dors.” Die rede hoekom Jesus dit sê is sodat die Skrif vervul kan word.

Van die begin af vind ons in die beloftes in die Ou Testament van 'n Verlosser wat sal kom om die mensdom te verlos. Met hierdie woorde haal Jesus Ps. 69 v 22 aan:
Toe ek honger was, het hulle my gif aangebied, toe ek dors was, wou hulle my asyn laat drink.
Hiermee bevestig Jesus dat al die beloftes wat ons in die Ou Testament vind in Hom nagekom is.

Die eerste belofte vind ons reeds Gen. 3 v 15. Dit is net kort na die skepping. Alles was mooi en goed en toe gebeur daar iets verskrikliks. Adam en Eva het in opstand teen God se gesag gekom en daarmee het hulle hulself en die hele mensdom verdoem. Die straf vir hierdie rebelsheid is die ewige dood.

In Gen. 3 v 15 hoor ons 'n boodskap van hoop. God beloof dat daar 'n Verlosser sal kom om die mensdom van die ewige verdoemenis te verlos.
Ek stel vyandskap tussen jou en die vrou, tussen jou nageslag en haar nageslag. Haar nageslag sal jou kop vermorsel en jy sal hom in die hakskeen byt.”

Uit die nageslag van die vrou sal 'n Verlosser kom wat die slang se kop gaan vermorsel, dit wil sê 'n oorwinning oor die bose behaal.

Ons hoor egter ook dat die slang die Verlosser in die hakskeen gaan byt. Die Hebreeuse woord wat hier in Afrikaans met “byt” vertaal is beteken letterlik “dodelik tref.” Om die bose te oorwin moet die Verlosser met sy lewe betaal.

Dis hierdie profesie wat nou hier aan die kruis volbring word. Dit klink of dit teen alle logika in is, maar dis hoe God dit beplan het.

In gehoorsaamheid aan God die Vader het sy Seun, Jesus williglik die vernedering ondergaan om mens te word en ons is by die diepte punt van sy vernedering waar Hy die vonnis van die doodstraf vir die sonde, wat vir die mens toegekom het, op Homself neem.

Van die laaste woorde wat Jesus uitroep voordat Hy sterf is “Tetelestai” wat beteken “dit is volbring!” Hierdie enkele woord in Grieks, is 'n woord wat vol betekenis is. Dis 'n triomfantlike oorwinningskreet.

In die Griekse grammatika is hierdie woord in die perfektum tydvorm. Dit beteken dat dit verwys na 'n gebeurtenis wat voltooi is, maar dat daardie betekenis besliste gevolge dra vir die huidige tydsbedeling.

Dit sê vir ons dat Jesus se dood 'n groot invloed het op die pad vorentoe en dat dit inderdaad 'n draaipunt in die geskiedenis van die mensdom was.

Tetelestai het 'n ryke betekenis. In die eerste plek is dit 'n woord wat in sake transaksies gebruik was om aan te dui dat die uitstaande skuld nou ten volle betaal is.

Verder is dit ook 'n term wat gebruik was om aan te dui dat 'n slaaf vry is. Die verpligtinge wat hy gehad is nou volbring. Hy is nou vrygekoop en daarom is hy nou vry van die slawebande wat hom vasgebind het.

Dit was ook 'n woord wat 'n bevelvoerder as 'n oorwinningskreet gebruik het om aan almal te verkondig dat hy die vyand verslaan het.

Toe Jesus Tetelestai uitgeroep het net voor Hy gesterf het, het Hy dit in die volle betekenis daarvan gebruik.

ð  Dit is volbring! Ek het die skuld van die mensdom se sonde ten volle betaal.
ð  Dit is volbring! Julle is nou vrygekoop van die slawebande van die sonde wat julle so vasgebind het.
ð  Dit is volbring! Die mag van satan, sonde en die dood is vir ewig gebreek. Die vyand is oorwin.

Wat beteken Jesus se oorwinning vir ons?

Dit beteken dat jy vry is van skuld. Jou sondes is vergewe want Jesus het met sy bloed daarvoor betaal. Jy hoef nie meer vir God bang te wees nie.

Dit beteken dat jy vry is van die verslawende mag van sonde is. Die satan is nie meer in beheer van jou lewe nie. Die negatiewe dinge soos twis, haat, onmin en al sulke dergelike dinge reël nie meer jou lewe.

Die vrug van die Heilige Gees; liefde; is nou die kenmerk van jou lewe. vreugde, Vrede, geduld, vriendelikheid, goedhartigheid, getrouheid, nederigheid en selfbeheersing.

Dit beteken dat jou lewe nie meer deur vrees en onrus gedryf word nie, maar dat dit jy rustigheid en kalmte in jou lewe beleef.

Dit die dood hou nie meer vir jou verskrikking in nie, want Jesus het die mag van die dood met sy opstanding verbreek.

Hoe deel jy in hierdie oorwinning van Jesus?

Jy glo. Jy moet glo dat toe Jesus uitgeroep het Tetelestai, dat Hy dit vir jou gedoen het. Hy het vir jou die oorwinning behaal. Toe Jesus in triomf uitgeroep het, “dit is volbring” het Hy dit gedoen sodat jy vrygekoop kan word en dat jy nou in sy oorwinning deel.

Jy is nie meer 'n slaaf van die sonde nie want jy is 'n Koningskind. Jesus het die mag van die sonde gebreek en sy oorwinning is ook jou oorwinning.
Dit is volbring! Jy is vry!
Amen


05 April 2020

Vind God in die skuilte van die storm

Datum: . 2020 GKE
Skriflesing: Jona 1 & 2
Teksvers: Jona 1 v 4

Sing
Ps. 148-1 v 1




Die beeld van 'n storm word redelik wyd gebruik om vir ons te beskryf hoe hierdie pandemie van die Covid19 virus ons raak en hoe ons daarop moet reageer. In hierdie verhaal van Jona in die storm vind ons heelwat riglyne om ons te help in hierdie tyd van inperking.

Voordat ons begin net die volgende. In die eerste plek: die verhaal gaan nie oor 'n groot vis nie. Die vis word slegs twee maal genoem en maak net 'n klein element van die verhaal uit. Die Bybel bied die verhaal as 'n geskiedkundige gebeurtenis en ons aanvaar dit as sulks omdat die Bybel God se Woord is. Om in argumente betrokke te raak of dit moontlik was vir Jona om in die vis se maag te oorleef lei mens op 'n syspoor weg van die boodskap wat hierdie verhaal vir ons vertel.

Tweedens moet mens versigtig wees om die gebeure in die verhaal net so van toepassing op die gebeure wat ons tans beleef van toepassing te maak. Mens kan nie die gebeure as 'n direkte oorsaak en gevolg op ons van toepassing maak nie.

In die verhaal binne die historiese konteks waarin dit afspeel vind ons sekere beginsels wat ons kan gebruik om sin te maak van ons huidige situasie waarin ons tans is.

Derdens moet mens ook onthou dat hierdie verhaal so 'n ryke inhoud het dat dit onmoontlik is om al die detail daarvan in een preek te dek. Ons fokus vir vandag is:
hoe vind jy God en sy vrede wanneer jy binne in die onstuimigheid van 'n storm is?

Die tema van vandag se preek is: “Vind God in die skuilte van die storm.”

Julle mag nou dalk wonder, hoe kan daar 'n skuilplek binne in 'n onstuimige storm wees en hoe kan jy God daarbinne vind?

Die antwoord vind ons in hierdie verhaal van Jona.
Die verhaal begin waar Jona 'n opdrag van die Here ontvang om in Nineve te gaan preek. Hierdie opdrag maak nie vir Jona sin nie en daarom besluit hy om net mooi die teenoorgestelde te doen as wat die Here van hom vra.  Die Here beveel hom om na Ninive in die ooste te gaan, maar hy besluit om na Tarsis in die weste te vlug.

Dit herinner my aan die verhaal van Adam en Eva waar hulle ook gedink het hulle weet beter as God. Dit het droewige gevolge vir die hele mensdom veroorsaak. Dit het tot vervreemding tussen God en die mens gelei.

Jona het besluit om na Tarsis toe te vlug, weg van die Here af! Die eerste beginsel wat ons hier na vore kom, is dat ongehoorsaamheid aan God vervreemding tussen jou en God bring. Mense wat van God vervreem is, is die grootste nood van die mensdom.

Ten spyte daarvan dat Jona probeer om te vlug weg van die Here af, laat Hy dit nie toe nie. Hierin sien ons God se genade. Nadat Adam en Eva teen God gerebeleer het, het hulle weggekruip vir Hom. Tog kom God na hulle toe en vra “waar is jy?”

Ons hoor hier in die verhaal van Jona dat die Here letterlik 'n groot wind agter Jona en die skip waarop hy gevlug het gegooi het soos mens 'n spies sal gooi. Daardie wind het 'n GROOT storm veroorsaak. Ons hoor dat die gesoute seemanne wat sekerlik al baie storms op see deurleef het, absoluut vreesbevange was. Dit was nie maar net 'n gewone storm nie.

Die tweede beginsel wat ons hier op gaan fokus, is dat God selfs 'n storm sal gebruik wanneer Hy vra “waar is jy?” om jou aandag te kry.

Verder moet ons ook kennis neem dat die storm nie 'n strafmaatreël was nie. Dis BAIE belangrik dat ons dit raaksien. Die storm is deel van God se genade! God se genade is dat Hy jou nie maar net aan jou lot oorlaat nie. As Hy Jona maar net gelos het, sou Jona vir ewig van Hom vervreem gewees het.

Dan hoor ons hoe die mense op daardie skip reageer het. Die seemanne wat die Here nie geken het nie, het alles in hul vermoë gedoen om die storm te oorleef, maar dit het niks gehelp nie.

Aan die ander kant was Jona wat die Here geken het. Mens sou verwag dat hy sy toevlug tot God sou neem, maar hy doen nie. Hy het onder in die boot gaan lê en slaap. Dis ironies dat die skeepskaptein wat God nie geken het nie, vir Jona moes wakker skud en beveel om te bid, maar weereens doen Jona dit nie!

Die beginsel wat hier na vore kom, is dat selfs al ken jy die Here dan gaan dit jou niks help wanneer jy in 'n storm is, as jy afsydig teenoor Hom is nie. Dan is jy nog net so verlore soos die persoon wat Hom glad nie ken nie.

Verder hoor ons dat die Here vir Jona gebruik om Homself aan die ongelowige skeepsbemanning bekend te maak. Dis ironies dat Jona wat gevlug het omdat hy nie vir God aan die heidene in Nineve wou verkondig nie, tog deur God gebruik word om Homself aan die skeepsbemanning wat Hom nie geken het nie, bekend te maak.

Verder hoor ons ook dat die Here nie opgehou het met Jona totdat hy tot inkeer gekom het nie. Dit het tot gevolg gehad dat die skeepsbemanning Jona oorboord moes gooi en dit het meegebring dat hulle tot 'n diepe besef van die almag van die Here gekom het. Soveel so dat hulle tot Hom geoffer het en geloftes afgelê het.

Hulle wat die Here nie geken het nie, het Hom nou aanbid. Die beginsel wat hier na vore kom is dat die Here storms gebruik om ongelowiges na Hom toe te bring. In hierdie storm het die Here al die dinge waarop hulle gewoonlik staat gemaak het, weggeneem. Hulle vernuf as seemanne het hulle nie gehelp nie. Dit het niks gehelp dat hulle al hulle vrag oorboord gegooi het nie. Hulle gebede tot hul eie gode het hulle niks gehelp nie. Op die uiteinde was dit net hulle en God in die storm en dit het geverg dat hulle God moes vertrou.

Hulle het God binne in die storm gevind want die storm het dit wat hulle van God sou weghou vir hulle verskuil. Binne die skuilte van die storm het hulle die Here gevind.

Intussen is Jona oorboord gegooi. Weereens is dit duidelik dat die doel daarvan nie was om te straf nie. Dit was die Here se genade sodat Jona tot inkeer sou kom. Hy stuur 'n vis om te keer dat Jona nie verdrink nie.

Binne in die vis is Jona van alles gestroop wat tussen hom en die Here gestaan het. Daar het hy tot inkeer gekom. Daar het hy tot die besef gekom dat hy 'n sondaar was. Daar het hy besef dat hy volkome van God afhanklik was. In Jona 2 v 9 hoor ons hoe hy erken , “hulp kom net van die Here af.”

Jona was vir drie dae en drie nagte in die vis se maag. Dit is 'n profetiese heenwysing na Jesus Christus. Ons hoor in Mat. 12 v 40:
Soos Jona drie dae en drie nagte in die maag van ’n groot vis was, so sal die Seun van die mens drie dae en drie nagte binne-in die aarde wees.
Ons vind God se genade in Jesus Christus wat met sy lewe betaal het sodat die vervreemding wat sonde tussen jou en God veroorsaak het tot niet gemaak kan word sodat jy weer met God versoen kan word.

Nou kom ons by die vraag: “Wat leer hierdie verhaal van Jona ons oor die Corona storm waarin ons tans vasgekeer is?”

Die eerste beginsel is dat ons in 'n wêreld leef wat in opstand is teen God se gesag en dat daar selfs mense is wat Hom ken wat opstandig is teenoor Hom.

Die tweede beginsel is dat hierdie virus deel is van God se skepping en dat Hy dit gebruik om mense wat in opstand teen Hom is, terug te bring na Hom toe. Ons moenie hierdie pandemie sien as God se straf nie.

Die derde beginsel is dat daar baie sogenaamde kerkmense wat sê dat hulle God ken, maar tog afsydig teenoor Hom staan. As jy nog afsydig teenoor die Here staan moet jy tot inkeer kom.

Die vierde beginsel is dat God ook binne hierdie omstandighede sy kerk gebruik om Hom aan mense wat Hom nie ken nie, bekend te stel. Wereldwyd het daar nuwe deure oopgegaan vir kerke om die evangelie te verkondig.

Hy het kerkgeboue gesluit, maar tog bereik kerke nou baie meer mense met die evangelie as die wat Sondae in die kerkgebou bymekaar gekom het. Baie meer mense wat in normale omstandighede nie 'n erediens in 'n kerkgebou sou bywoon nie, word nou deur middel van die internet bereik.

Gebruik hierdie geleentheid wat die Here vir ons gegee het. Nooi mense uit om Sondae om 9h00 by ons aan te sluit. Stuur vir hulle die FaceBook skakel na ons blad of sê vir hulle dat hulle op Facebook moet soek na “Gereformeerde Kerk Empangeni.” Nooi hulle uit om die blad te “Like”. As u dit nog nie gedoen het nie, doen dit vandag nog. Sodoende ontvang jy kennisgewings van die dagstukkies en nuus wat op die blad geplaas word.

Die vyfde beginsel is dat die Here hierdie omstandighede gebruik om mense na Hom toe terug te bring. Ons sal nooit weet hoeveel mense wat God nie geken het nie tot geloof gekom het as gevolg van hierdie Corona storm.

Die laaste beginsel is dat jy slegs deur Jesus Christus tot God kan nader. Erken dat jou sonde tussen jou en God staan en dat jy totaal van Hom afhanklik is om jou te red. Glo dat Jesus vir jou aan die kruis gesterf het sodat jy weer met God versoen kan word.

Samevatting
Geliefdes, die meeste van ons is in afsondering by die huis. Dit laat my nogal dink dat ons binne die vis se maag is. Gebruik hierdie tyd om te besef hoe afhanklik jy van God is en dat jy net by Hom rus vir jou gemoed kan vind. Ons is gestroop van baie van dit wat ons as selfsprekend ervaar. Dalk doen die Here dit juis sodat ons aandag van al die normale dinge ;wat so maklik tussen ons en Hom staan; weggetrek kan word sodat ons Hom weer raak kan sien. Hierdie storm beskerm ons van die dinge wat ons aandag van God af wegtrek. Wanneer Jesus al is wat jy oor het, besef jy dat Jesus al is wat jy nodig het.

Ons staan midde in hierdie Corona storm. Gebruik die geleentheid wat die Here vir jou daarmee gee. Vind God in die skuilte van die storm.
Amen


01 April 2020

Soek jou beskerming by God wanneer die lewe dreig om jou te oorweldig.


Covid19 Afsondering bemoediging

Tema: Soek jou beskerming by God wanneer die lewe dreig om jou te oorweldig.
Skrif: Ps. 57 v 2
Wees my genadig, o God! Wees my genadig,
want by U soek ek skuiling.
Onder u vleuels sal ek skuil tot die bedreiging verby is.



Soos wat die tyd van afsondering aanstap begin die werklikheid van daarvan tot jou deurdring. Wanneer mens jouself in 'n situasie bevind waar jy nie eintlik in beheer is nie, kan dit meebring dat jy gevoelens van wanhoop en moedeloosheid begin ervaar. Veral wanneer die werklikheid van hoe hierdie situasie jou negatief gaan beïnvloed begin deurdring.

Daar is baie van ons wat heeltemal alleen is in hierdie tyd en dit kan tot gevolg hê dat jy eensaam en uitgesluit voel.

Waar kry jy krag vandaan om op te staan en die lewe in die oë te kyk wanneer dit vir jou voel of alles donker is om jou? Daar is baie bemoedigende boodskappe wat basies daarop neerkom dat jy beheer moet neem van jou lewe. Jy moet opstaan en die lewe in die oë kyk. Jy is die stuurman wat die rigting van jou lewensreis bepaal.

Die probleem kom in wanneer jy nie die krag of moed het om op te staan om die lewe in die oë te kyk nie. Wanneer dit vir jou voel of hierdie situasie jou in 'n donker gat gegooi het waaruit jy nie op jou eie kan uitklim nie.

Dit is nou maar eenmaal in die lewe so dat wanneer jy net op jouself staatmaak, sal jy vind dat jy een of ander tyd op 'n punt kom waar jy net nie meer kan nie. Op die uiteinde kort jy 'n bron van krag wat groter as jyself is.

Waar vind jy hierdie bron van krag?
Luister na wat sê die Here vir ons in Ps.  57 v 2
Wees my genadig, o God! Wees my genadig,
want by U soek ek skuiling.
Onder u vleuels sal ek skuil tot die bedreiging verby is.

Die psalmdigter maak gebruik van die beeld van 'n voël wat haar kuikens onder haar vlerke beskerm wanneer gevaar dreig. Net so beskerm God jou wanneer jy by Hom gaan skuiling soek.

Deur jou geloof in Jesus Christus as jou enigste Verlosser en Saligmaker kry jy die reg om by God skuiling te soek. Soek jou beskerming by God wanneer die lewe dreig om jou te oorweldig.
Amen