16 Jun. 2013 Hand. 20:17-38 Fokusgedeelte : Hand. 20:32
Lof-Psalm Ps. 48:1 &
12 (OAB)
Na Wet Ps. 25:4 &
4 (OAB)
Na Gebed Ps. 119:2 (OAB)
Slotsang Ps. 42:1
& 5 (OAB)
Inleiding
Om
totsiens te sê is nie altyd maklik nie. Wat sê mens by ’n afskeid? Watter
afskeidswoorde kan ’n mens agterlaat wat blywende waarde sal hê? Ek wonder of
Paulus ook met hierdie vrae gespook het toe hy die ouderlinge van Efese na
Milete laat roep het om afskeid te neem. Of hy nou wel met hierdie vrae gespook
het of nie, weet ons nie. Ek kan egter nietemin by dit wat Paulus vir die
gemeente in Efese gelaat het vir die pad vorentoe antwoorde vind vir my vrae
hierbo.
Efese
was ’n belangrike handelstad en een van die drie invloedrykste stede in die
oostelike deel van die Romeinse Ryk. Die tempel van Artemis, wat in Efese geleë
was, was een van die wonders van die antieke wêreld en die vervaardiging van
afgodsbeeldjies was ’n belangrike bron van inkomste vir die stad. Die gemeente
in Efese is tydens Paulus se tweede sendingreis gestig en Paulus het ongeveer
drie jaar lank in Efese gewerk. Paulus is nou op pad na Jerusalem en daarom het
hy die ouderlinge van Efese laat roep om te groet terwyl sy skip vir ’n paar
dae in Milete oorlê (wat ongeveer 45km suid van efese was).
In
hierdie afskeidsboodskap van Paulus aan die gemeente in Efese kom daar twee
hoofsake na vore. Hy gee ’n terugblik op die verlede en ’n toekomsblik.
’n
Terugblik op die verlede
Paulus
herinner hulle aan die drie jaar wat hy by hulle vertoef het en dat hy die Here
in nederigheid in die tyd gedien het. Hierin is daar vir ons ook ’n les. Ons
moet die Here met nederigheid dien. Diens aan die Here gaan nie oor eie belang
nie. Dit is onselfsugtige gehoorsaamheid aan die Here. Paulus het nie sy eie gerief
of gemak voorop gestel nie, inteendeel hy is vervolg, met klippe gegooi en vir
dood agtergelaat. Hy moes dikwels vir sy lewe vlug en tog het dit hom nie
gekeer nie. Hy het nie die Here gedien om te wys hoe belangrik hy was nie, maar
om maar net gehoorsaam te wees aan die wil van die Here.
Die
voorbeeld wat Paulus hier gestel het is wat die Here vir ons voorhou. Dien die
Here in nederigheid. Moenie toelaat dat eie gemak, gerief of aansien in die pad
van die werk van die Here staan nie. Hou aan om die Here in nederigheid te dien
en moenie toelaat dat die gewone menslike verskonings wat ons so maklik voorhou
keer dat ons diensbaar is in sy gemeente nie.
In
sy onderrig aan die gemeente het Paulus niks teruggehou nie, maar hy het die
heilsplan van God in sy volle omvang aan hulle verkondig. Die kern van sy
onderrig aan hulle was Jesus Christus soos ons in Hand. 20 :21 hoor
Ek het sowel die Jode as die Grieke ernstig vermaan
om hulle tot God te bekeer en in ons Here Jesus te glo.
Dit
moet ons onthou. Ons as kerk is die bruid van Jesus Christus en Hy moet die
kern van ons kerkwees uitmaak soos Paulus ook aan die gemeente in Korintiërs
geskryf het in 1 Kor. 1:23-24
Die Jode vra wondertekens en die Grieke soek
wysheid, maar ons verkondig Christus wat gekruisig is. Vir die Jode is dit ’n
aanstoot en vir die ander is dit onsin, maar vir dié wat deur God geroep is,
Jode sowel as Grieke, is Christus die krag van God en die wysheid van God.
Jesus
Christus moenie verdring word deur allerlei menslike oorwegings en gebruike wat
die kerk probeer binnedring nie. Hou vas aan die suiwer leer soos ons ook in
ons belydenisskrifte bely.
’n
Toekomsblik
Paulus
vertel ook dat die Heilige Gees hom van swaarkry verseker op sy pad vorentoe
(verse 22-24). Dit het hom egter nie afgeskrik of van koers af gebring nie,
want hy het steeds vertrou dat God hom sou dra. Hiermee sê die Here vir ons dat
ons geloofslewe nie net een lang suksesverhaal is nie. Partykeer is die pad van
die geloof styl en vol struikelblokke, maar ons moenie toelaat dat dit ons van
koers af bring nie. Ons moet steeds net op God alleen vertrou.
In
verse 26 – 27 wys Paulus die gemeente op hul eie verantwoordelikheid. Ons moet
nooit die fout maak om die skuld van ons foute op ander te probeer pak nie. In
v 28 moedig Paulus hulle aan om na hul eie en mekaar se geestelike lewens om te
sien. Mens kan nie na ander se geestelike lewens omsien as jou eie geestelike
lewe nie reg is nie.
Paulus
waarsku hulle ook om waaksaam te wees teen die gevaar van dwaalleer deur
gebruik te maak van ’n beeld wat die boerdery gemeenskap hier baie goed sal
verstaan soos ons hoor in Hand. 20:29
Ek weet dat daar ná my vertrek wrede wolwe onder
julle sal indring, en hulle sal die kudde nie ontsien nie.
Die
ontstellende aspek hiervan is dat dit mense uit hulle eie geledere is wat hulle
met leuens sal probeer verlei. Dit ervaar ons ook hier in Reddersburg. Mense
wat hulself Christene noem, dit wil sê broers en susters in die geloof kom hier
aan met allerlei valse leerstellings wat strydig is met dit wat die Here ons in
sy Woord leer. Twee sake wat veral in die laaste tyd na vore gekom het, is die
leer oor die sabatsonderhouding en dat mens NET grootgedoop mag word! Hier was
so ’n paar maande gelede iemand wat ’n boekie versprei het waarin mense gewaarsku
word om te bely dat kinderdoop sonde is en so word mense in verwarring gebring.
Ander
kom weer en saai verwarring veral onder kinders deur daarop aan te dring dat
mens ’n dag en ’n datum van bekering moet kan wys waarop jy bekeer is. Daarmee
ignoreer hulle die waarheid van die Skrif wat vir ons leer dat mens wel op ’n
spesifieke tyd ’n omkeer in jou lewe kan hê soos Paulus, maar hulle ignoreer
dat die Skrif ons ook leer dat mens van kleins af in die geloof grootgemaak kan
word soos wat dit met Timoteus die geval was. Dit wat hulle basies leer is dat
is ’n Christus plus teologie. Christus plus sabatsonderhouding. Christus plus
groot doop. Christus plus dag en datum van bekering.
Paulus
wys die gemeente van Efese hoe hulle teen hierdie gevaar moet waak wat soos
wolwe onder die skape kom maai soos ons hoor in Hand. 20:31
Wees waaksaam. Onthou dat ek elkeen van julle drie
jaar lank onderrig het, aanhoudend, dag en nag, baiekeer met trane.
Moenie
net elke vreemde leer goedsmoeds aanvaar nie, maar toets dit aan die gesonde
leer soos wat hier verkondig is en waarin die gemeente onderrig is.
In
Hand. 20:32 wys Paulus hulle daarop waar hulle, hul anker moet vind vir die pad
vorentoe waar daar soveel gevare lê en wag
Maar nou vertrou ek julle aan God toe en aan die
woord van sy genade. Die woord is magtig om julle op te bou en julle in die
seëninge te laat deel wat Hy aan al die gelowiges as erfdeel belowe het.
God
is nog altyd daar vir die gemeente en Hy sal ons nooit in die steek laat nie.
Sy ewige Woord is nog steeds daar om die gemeente op te bou en hul te laat deel
kry aan sy seëninge wat Hy belowe.
Paulus
sluit af deur die gemeente daarop te wys dat hulle nie net na mekaar se
geestelike welstand moet omsien nie, maar dat hulle ook na mekaar se fisiese welstand
moet omsien. Hou aan om aan die diakonie fondse te voorsien sodat hulle diegene
wat swaarkry op materiële gebied kan versorg.
Samevatting
Geliefdes
in hierdie afskeid van Paulus van die gemeente in Efese is daar ook vir
Reddersburg ’n afskeidsboodskap. Dien die Here in nederigheid en moenie in jul
dienswerk laat slaplê nie. Glo in Jesus Christus. Glo dat Hy vir ons sondes aan
’n vervloekte kruishout gesterf het en dat Hy met sy opstanding vir ons die
ewige lewe verwerf het. Weet dat dit net God se genade is wat ons red en dat
ons sleg deur geloof wat die Heilige Gees aan ons gee daaraan kan deel kry.
Weet dat die pad vorentoe soms moeilik kan wees en dat ons in die Here alleen
moet vertrou op daardie pad. Sien om na julle geestelike lewens en gee ook op
mekaar ag. Wees waaksaam teen die dwaalleer wat so maklik in die kerk indring.
Gee ook ag op mekaar se fisiese welstand. Vertrou op God alleen.
Nadat Paulus dit gesê het, het hy saam met hulle
almal gekniel en gebid.
Geliefdes,
kom ons bid saam:
Gebed.
Ons
troue Hemelse Vader
Op
U almag alleen vertrou ons.
Ons
bid dat U genade en U Woord ons sal dra op die pad vorentoe
Aan
U behoort die koninkryk en die krag en die heerlikheid tot in alle ewigheid
Amen