25 Mei. 2013 Hand. 12:1-19 Fokusgedeelte : Hand. 12:12-17
Lof-Psalm Ps. 118:1 (OAB)
Na Wet Ps. 130:1
& 4 (OAB)
Na Gebed Ps. 46:1 (OAB)
Slotsang Ps. 89:1 (OAB)
Inleiding
Geliefdes,
glo u dat gebed werklik werk? U sal moontlik vir my vra: “Hoe kan jy so-iets
vra ds.?” Voordat u egter dit vra, vra uself af:
Bid
ek elke dag?
Maak
ek werklik tyd om met die Here te praat?
Hoeveel
tyd spandeer ek per dag in gebed?
Vyftien
minute, of dalk tien of dalk minder as vyf? As ek hierdie vra vir myself
beantwoord het, dan moet ek in die lig van my antwoorde weer ernstig besin of
ek glo dat gebed werk! Hiermee saam moet ons ook vra: “Wat is ons verwagtings
van die Here oor die beantwoording van ons gebede?”
in
ons teksgedeelte word ʼn stukkie geskiedenis van die vroeë kerk aan ons
oorvertel en daarmee gee die Here vir ons ’n beter insig waaroor gebed werklik
gaan.
Agtergrond.
Petrus
is in die tronk en gaan doodgemaak word. Dit was nou enkele jare na die
stigting van die Nuwe Testamentiese kerk.
ʼn Kleinseun van die Herodus wat die klein seuntjies kort na Jesus se
geboorte in Jerusalem doodgemaak het, was nou deur die Romeine aangestel as
koning oor onder ander Judea en Jerusalem.
Hierdie Herodus wou graag in die goeie boekies van die Jode kom sodat hy
vrede en stabiliteit in sy land kon hê.
Wat
sou ʼn makliker manier wees om die guns van die Jode te wen as om die Christene
kwaad aan te doen – die Jode het immers die Christene gehaat!
Om
hierdie rede het Herodus dus een van die sterkste leiers van die Christelike
kerk (die apostel Jakobus) gevange laat neem en hom met die swaard laat
doodmaak. Hierdie wrede daad het byval
gevind. Herodus het gesien sy plan werk
en het daarom ook die apostel Petrus gevange laat neem. Petrus is kort voor die Paasfees gevange
geneem en in die tronk gehou.
Herodus
het sy tydsberekening fyn beplan sodat Petrus is onder streng bewaking in die
tronk gedurende die Paasfees sou wees. Baie Jode was in Jerusalem vir die
Paasfees en hulle het van Petrus se gevangeneming geweet en daaroor
gepraat. Sy vonnisoplegging – wat
eintlik maar net ʼn formaliteit was – en beplande teregstelling is vir na die
Paasfees geskeduleer. Die rede hiervoor
was ook sodat die Jode tydens die week van die Paasfees daaroor kon praat en
Herodus maksimum publisiteit daaruit kon kry.
Petrus
in die tronk - die gemeente bid
Wat
het Petrus medegelowiges gedoen nadat hy gevange geneem is? In Hand. 12:5 sê
die Here vir wat die gemeente gedoen het:
die gemeente het aanhoudend vir hom tot God
gebid.
Die
Griekse woord wat met aanhoudend vertaal is beteken letterlik kontinue ernstige
vurige, ywerige en baie spesifiek. Die hele tyd wat Petrus in die tronk was,
was die gelowiges besig om hom aan die Here op te dra. Dit was ’n intense gebed
wat nie maar net twee of drie minute lank aangehou het nie.
Die
Bybel gee nie vir ons die spesifieke inhoud van hulle gebede nie. Ons kan egter
aanvaar dat hulle heel waarskynlik gebid het dat die Here vir Petrus rustigheid
sou gee en dit het die Here ook gedoen. Petrus het soveel gemoedsrus gehad dat
hy vas geslaap het terwyl hy aan twee wagte vasgeboei was. Verder kan ons
redelik seker wees dat hulle gebid het vir Petrus se vrylating.
En
dan gebeur die wonder. God verhoor die
gebede van die gemeente!
Petrus
word uit die tronk bevry.
Ons
hoor hier hoe die Here op ’n wonderbaarlike wyse die gebede verhoor. Terwyl
Petrus rustig lê en slaap is hy wakker gemaak deur ’n engel. Die boeie het van
sy hande afgeval. Hy en die engel het binne die tronk by twee sekuriteitspunte
verbygestap, en die yster buitedeur van die tronk het outomaties voor hulle
oopgegaan. Aanvanklik het Petrus gedink hy sien ʼn visioen – dit gebeur nie
regtig nie. Eers nadat die engel hom
verlaat het, het hy geweet dat dit regtig gebeur het.
Petrus
is toe na die huis waar die gelowiges saam besig was om vir hom te bid en ook
hulle was verbaas. Rodé, die
diensmeisie, was so verbyster en bly om Petrus se stem te hoor, dat sy nie eers
die deur oopgemaak het nie, maar dadelik die gelowiges gaan vertel het. Die gelowiges was so verras dat hulle haar
nie wou glo nie. Hulle kon nie glo dat
dit regtig Petrus is wat voor die deur staan nie.
Toe
Rodé volhou om te sê dat dit Petrus is, toe sê hulle dat dit sy gees is. Hoe
ironies tog! Hulle het vir Petrus gebid.
Hulle het lang ure vir hom gebid.
Hulle het spesiale byeenkomste gereël om vir hom te bid. Maar toe God hulle gebede verhoor, kon hulle
nie glo dat die Here hom uit die tronk bevry het nie! Hulle was nie net so
ligweg verbaas nie. Nee geliefdes, baie meer as dit. Die Griekse woord wat met
verbaas vertaal is beteken letterlik, dat hulle absoluut stom geslaan was van
verbasing. Hulle kon nie glo wat hulle sien nie! Dit was vir hulle net ʼn te
onmoontlike gedagte!
Ons
kan maklik die Jerusalemse gelowiges wat vir Petrus gebid het kritiseer. Maar
voordat ons nou te krities oor hierdie gelowiges raak moet ons, onself afvra:
“Is dit nie ook hoe ons so dikwels reageer nie?” Hierin sien ons God se genade.
Hy was nie veroordelend teenoor die Jerusalem se gelowiges nie en Hy is ook nie
teenoor ons veroordelend nie. Inteendeel, dit is sy liefde en nie sy oordeel
wat hier uitstaan. Liefde wat Jesus aan die kruis vir ons bewys en daarom kan
en mag ons bid met die wete dat God luister en dat Hy ons gebede antwoord. God
se genade is nie van ons afhanklik nie. Hy gee dit op grond van sy liefde. Op
grond van sy liefde leer Hy ons vandag uit hierdie teksgedeelte ’n paar baie
belangrike sake oor gebed en wat dit vir ons beteken.
Die
betekenis van hierdie Bybelse gebeure vir ons lewens van vandag
Die
eerste saak wat ons kan leer is dat:
ons
veel meer van gebed moet maak as wat ons meestal doen.
ʼn
Kind wat se pa ver weg bly, mis op baie uit al stuur sy pa elke maand geld vir
die kind se versorging. Al sorg die Here
vir ons in alles wat ons nodig het, maar ons praat nie daagliks met Hom nie,
mis ons op baie uit. Die ironie is dat ons hemelse Vader nie ʼn veraf God is
nie. Hy is so naby aan ons. Hy woon deur sy Gees in ons. Ons kan enige tyd - dag
of nag, waar ons ook al is – tussen mense of in afsondering, met Hom praat.
Hoekom
moet ons, ons gebede tot Hom beperk tot bloot ʼn minuut of wat in die oggend, en
ʼn minuut in die aand? Dit is nie nodig om net ’n rympie op te sê nie. Ons kan
normaal met die Here praat sonder hoogdawerende woorde of sinne. Hoekom kan ek nie te midde van my daaglikse
roetine (in die kar, voor die lessenaar, in die kombuis, in die klas – waar ook
al) in stilte met my hemelse Vader praat nie?
Die
gemeente in Jerusalem het doelbewus tyd gemaak om te bid. Hulle het doelbewus
geleenthede geskep om saam met mekaar te bid. As ons nie doelbewus tyd maak om
met die Here te praat nie, en onsself nie voortdurend opskerp om dit te doen
nie, mis ons op baie geleenthede uit om met Hom te praat. Maak ons werklik van
die wonderlike geleentheid gebruik wat die Here ons gee om met Hom persoonlik
te praat?
Die
tweede saak wat ons by die Jerusalemse gemeente kan leer:
is
dat ons doelbewus en ernstig vir mekaar moet bid.
Die
gelowiges in Jerusalem het nie maar net elkeen individueel twee minute vir
Petrus gebid en toe opgehou nie. Nee,
gedurende die hele tyd van sy gevangenskap het hulle doelbewus en aanhoudend en
ernstig vir Hom gebid.
As
daar ’n ernstige saak is wat op ons harte lê dan kan en mag en moet ons
aanhoudend daaroor bid. Weens die liefde wat die hemelse Vader aan ons deur
Jesus Christus betoon het, is ons wat in Jesus glo nou kinders van die hemelse
Vader. Ons verander van mense wat bloot
op onsself ingestel is, na mense wat ingestel is op die mense rondom ons. Soos
die gelowiges op Petrus ingestel was en niks anders kon as om vir hom te bid
nie, so moet ons ook vir mekaar lief wees.
Ons moet mekaar help waar ons kan. Ons moet vir mekaar bid waar ons kan.
Bid ons genoeg vir mekaar?
Die
derde saak wat by die Jerusalemse gelowiges kan leer is dat:
God
ons gebede verhoor.
God
het die gelowiges in Jerusalem se gebede verhoor. Dit was dalk nie soos hulle
verwag het nie, soos dit duidelik blyk uit hul reaksie, maar God het hul gebede
verhoor. Daar is nie ʼn gebed wat Hy nie verhoor nie. Ja, Hy antwoord nie altyd soos ons graag
geantwoord wil wees nie, maar Hy antwoord.
Soms sê Hy: “Wag eers”, ander
kere: “Nee”, en ander kere “nie op hierdie manier nie, maar wel op hierdie
manier”, en nog ander kere “ja!”
Verder
leer ons uit hierdie gebeure dat God baie magtiger is as wat ons ooit kan
dink. Hy werk ook soms op baie anderster
maniere as wat ons verwag. Soms
beantwoord Hy ons gebede op sulke maniere wat totaal en al bo ons verwagtings
uitgaan.
En
dit bring ons by die vierde saak wat ons by die Jerusalemse gelowiges
kan leer:
Ons
word deur gebed wonderbaarlik in ons geloof opgebou.
Hoe
is die gelowiges nie deur Petrus se bevryding opgebou nie. Hulle moes totaal uit die veld geslaan gewees
het. Hulle het Petrus se dood verwag, en
hier is hulle toeskouers van ʼn ongelooflike wonderwerk! Wat is die doel van
gebed? Is die doel van gebed om God te dwing om te doen wat ons graag gedoen
wil hê? Het die Jerusalemse gelowiges
aanhoudend gebid om daardeur die Here te probeer dwing om Petrus te bevry? Nee,
dit was nie hulle doel nie! Die saak van
Petrus was eenvoudig slegs van soveel erns dat dit die heeltyd in hulle
gedagtes was en hulle nie anders kon as om daaroor en daarvoor te bid en Petrus
aan die Here op te dra nie!
Ja,
dit is verkeerd as ons kettinggebede of lang gebedsbyeenkomste reël en dink ons
kan deur ons lang gebede die Here dwing om ons gebede te verhoor. God laat Hom nie deur ons dwing nie. Maar wat
is dan die doel van gebed? Gebed is om ons harte voor die Here oop te maak en
met Hom te praat. Ons dra nie ons laste
alleen nie. Hy dra ons en ons laste deur
hierdie lewe. Hy beskik oor ons en alles
wat met ons gebeur. Deur gebed raak ons
opnuut bewus van sy sorg en sy versorging in die lewe! Hoe meer ons bid, hoe
meer ons voorbidding doen, hoe meer begin ons God se werk raaksien, hoe meer
begin ons ook God se almag raaksien. Ja,
en soms, juis as gevolg van gebed, word ons skoon uit die veld geslaan deur die
wonderbaarlike wyse waarop God vandag nog werk.
As ons nie bid nie, gaan dit alles by ons verby.
Aanmoediging
Moet
daarom nie net tevrede wees met twee of drie minute se gebed per dag nie.
Geliefdes, kom ons streef daarna om elke oomblik van die dag biddend voor God
te leef. Kom ons skerp onsself daartoe in, want ons is lui om dit te doen. Kom
ons leef biddend voor God en beleef hoe Hy ons totale uitkyk op die lewe en wat
gebeur, verander. Ons sal leer dat ons
nie alleen staan nie, want ons staan in die arms van die Here wat ons versorg
en dra deur alles wat met ons gebeur.
Moenie
bang wees om met opgewondenheid op die Here te wag om te sien hoe Hy ons gebede
verhoor nie.
AMEN