16 Februarie 2020

Bekeer julle en kom tot inkeer!


Datum: 16 Feb. 2020 GKE
Skriflesing:     Luk. 13 v 1 – 5
Teksverse:     Luk. 13 v 3 & 5




In ons teksgedeelte lig Jesus 'n baie belangrike probleem uit. Dit is 'n struikelblok waaroor gelowiges baie maklik struikel. Die probleem van eie geregtigheid. Die probleem dat jy dink jy is so bietjie beter as ander mense. Ek is glad nie so sleg nie. Ek is darem nie so sondig soos die ander mense nie.


In die gedeeltes wat ons teks vooraf gaan het Jesus die mense vertel van God se oordeel en nou bring een van hulle, die gruweldaad van Pilatus op wat Galileërs laat doodmaak het terwyl hulle besig was om te offer.

Om Jesus se antwoord te verstaan moet ons in gedagte hou wat die algemene opvatting van die tyd was dat wanneer iets sleg met jou gebeur, dit is omdat jy een of ander sonde gepleeg het.

Dit is ook 'n ook 'n opvatting wat ons in die Ou Testament vind. Dink maar aan Job se vriende wat hom beskuldig het dat hy gesondig het en dat dit die rede was hoekom al die rampe hom getref het.

In Joh. 9 hoor ons dat Jesus se dissipels dieselfde siening het wanneer hulle hom vra wat die rede was hoekom die man van geboorte af blind was. Was dit sy eie sonde of was dit sy ouers se sonde?

Dit is ook 'n opvatting wat ons vandag nog in ons samelewing het. Die Sjinese dra nou die gevolge van hulle goddeloosheid en daarom word hulle gestraf met hierdie Corona virus. Dieselfde argument was ook geopper toe die tsunami Japan getref het. God straf hulle oor alles wat hulle verkeerd doen.

Jesus het gepraat oor God se oordeel en nou vra hulle Jesus om kommentaar te lewer oor hoekom God se oordeel hierdie Galileërs getref het. Jesus antwoord hulle met 'n vraag:
“Dink julle dat hierdie Galileërs groter sondaars was as al die ander Galileërs omdat dit met hulle gebeur het?

En om die punt wat Hy wil maak te beklemtoon gebruik Jesus 'n ander voorbeeld van die toring van Siloam waar agtien mense dood was omdat dit inmekaar geval het.

In beide gevalle gee Hy dieselfde antwoord.
Nee, sê Ek vir julle, maar as julle julle nie bekeer nie, sal julle net soos hulle ook almal omkom!
God se Woord kan soms baie ongemaklik wees. Moenie na ander mense kyk nie. Kyk na jouself!

Eie geregtigheid is een van die dinge wat die kerk lamlê. Ons begin dink dat ons so bietjie beter as ander mense is. Dan sien ons die kerk as ons elite klompie mense wat heiliger is as ander mense.

Dis wanneer die kerk na binne begin fokus. In plaas van om 'n jammerte te hê vir verlore sondaars aan wie ons die goeie nuus van Jesus moet vertel, is ons vol oordeel vir hulle en ons moet sorg dat hulle ons nie met hul sondes vuilmaak nie.

Met hierdie skrifgedeelte bring Jesus ons weer terug na die harde werklikheid soos ons ook hoor in Rom. 10 v 10 -18
Daar staan immers geskrywe:
“Daar is nie een wat regverdig is nie, selfs nie een nie.
Daar is nie een wat verstandig is nie;
daar is nie een wat na die wil van God vra nie.
“Almal het afgedwaal, almal het ontaard. Daar is nie een wat goed doen nie, selfs nie een nie.

Vandag is voorbereiding. Volgende Sondag vier ons DV weer die Heilige Nagmaal. Voorbereiding is waar jy weer voor God stil word en jouself afvra of jy met die regte gesindheid Nagmaal wil gebruik.

As jy met 'n gesindheid van eie geregtigheid kom Nagmaal gebruik dan kan jy dit maar net sowel los, want wanneer jy dink dat jy so bietjie beter as ander mense is, dan sê jy eintlik daarmee dat jy nie Nagmaal nodig het nie.

Is dit nie dalk die rede hoekom ons so maklik van die Nagmaal af wegbly nie? Is dit nie die rede waarom ons so ongeërg is om eredienste by te woon nie. Is dit nie die rede waarom ons dankbaarheidslewe ook maar afgeskeep word nie?

Hoe moet ons dan onsself vir Nagmaal voorberei? In Jesus se antwoord op sy vraag of die mense wat deur die rampe getref is dan meer sondig is as die res, gee Hy vir ons die antwoord op die vraag oor hoe ons moet voorberei.
Nee, sê Ek vir julle, maar as julle julle nie bekeer nie, sal julle net soos hulle ook almal omkom.”

Jesus vra bekering en Hy voeg ook 'n waarskuwing by: “As julle, julle nie bekeer nie sal julle omkom.” Jesus bedoel nie hier maar net die fisiese dood van jou liggaam nie. Nee, geliefdes. Hy waarsku hier oor die ewige dood waar jy vir ewig van God vervreem sal wees in die ewige verdoemenis.

Wat beteken dit dat jy jou moet bekeer? Bekering behels basies drie dinge:

Ten eerste moet ek verstaan, hoe groot my sonde en ellende is. Eie geregtigheid kom juis na vore wanneer ek my sonde gering ag. God is Heilig en Hy kan nie sonde verdra nie. Daarom moet sonde gestraf word. Ek moet verstaan dat daar niks is wat ek kan doen om op te maak vir my sonde nie en daarom moet ek myself voor God verootmoedig. Ek moet my sonde teenoor God bely. Die doel hiervan is nie om my moedeloos te maak nie. Inteendeel, dit is juis sodat ek na God toe sal draai.

Daarom moet ek ten tweede verstaan hoe ek van al my sonde en ellende verlos word. Ek moet weet wat die evangelie van Jesus Christus is. Ek moet weet dat die goeie nuus van Jesus Christus daar is vir my. Dink daaraan wat Jesus vir jou gedoen het. Hy het vir jou gesterf toe jy nog 'n sondaar was!

God het jou so lief dat Hy sy Seun gestuur het om die prys van jou sonde in jou plek te betaal. Hy het sy lewe vir jou gegee. Hoe lief moet jy iemand hê om jou lewe vir hom te gee? Ons vergeet so maklik wat Jesus vir ons gedoen het!

Maar Jesus het nog meer gedoen as om net sy lewe vir jou te gee. Hy het die mag van die dood gebreek en sy opstanding is die bewys daarvan. Hy gee vir jou 'n nuwe lewe waar jy nie meer vasgebind is aan die slawekettings van die sonde nie.

God gee dit alles aan jou sonder dat jy iets hoef te doen om dit te verdien en daarom gee die Heilige Gees vir jou geloof sodat jy deur jou geloof kan vashou aan God se genade.

Dit bring ons dan ook by die derde punt, naamlik hoe ek vir God moet dankie sê omdat Hy my verlos het. Ek moet wegdraai van my ou sondige natuur af. Ek moet vra na God se wil en ek moet dit ook doen. Dit help nie net om te vra na God se wil nie, ek moet doen wat God in sy Woord vir my sê om te doen.

Ek moet met alles wat in my is stry teen my sondige natuur en vra na God se wil soos ons hoor in
Heb. 12 v 4:
Julle het nog nie so teen die sonde weerstand gebied dat dit vir julle ’n stryd om lewe of dood geword het nie.

My stryd teen die sonde is 'n stryd om lewe of dood en daarom kan ek dit nie op my eie doen nie. God se genade is so groot dat Hy sy Gees gestuur het om ons te help, ons te dra. Met my eie krag is dit onmoontlik om weerstand teen sonde te bied, maar met die krag van die Heilige Gees is dit moontlik. Daarom moet ek bid vir Heilige Gees want God belowe in
Luk. 11 v 3 dat Hy sy Gees sal gee aan elkeen wat daarom bid.

Geliefdes, wat sê die Here vir ons hier in Luk. 13 v 1 – 5? Jy moet na jou eie sondes kyk en jou bekeer, want as jy dit nie doen nie, sal jy met die ewige dood gestraf word.

Daarom geliefdes, Bekeer jou en kom tot inkeer! Gaan word in hierdie week van voorbereiding weer stil voor God. Lees weer wat in die Nagmaalsformulier staan agter in die Psalmboek. Gaan lees in Artikel 35 van die Nederlandse Geloofsbelydenis waaroor Nagmaal gaan.

Bekeer julle en kom tot inkeer.
Amen

09 Februarie 2020

Koninkryksburgers moet ligdraers wees

09 Feb. 2020 GKE
Skriflesing:   Mat. 5 v 14 – 48
Teksverse:   Mat. 5 v 14a & 16


Die Koninkryk van God. Dit is 'n ander manier waarmee God vir ons verduidelik wat dit beteken om kerk van die Here te wees. Dit sê vir ons wat dit beteken om 'n Christin te wees en Watter invloed dit op jou lewe het wanneer jy sê dat jy 'n volgeling van Jesus Christus is.

Hiermee sê die Here vir ons dat Hy in beheer is en dat Hy heers oor alles en almal. In die preke hierdie jaar het ons al gehoor dat ons hoogste prioriteit moet wees om die Koninkryk te soek. Ons het ook gehoor dat die Koninkryk nie moeilik is om te vind nie want Jesus het met sy koms die Koninkryk naby gebring. Ons het verder gehoor dat dit 'n ewige Koninkryk is wat nou reeds bestaan en dat die burgers van hierdie Koninkryk geseën word.

Maar wat beteken die Koninkryk van God vir ons prakties in ons dag tot dag lewe? Dit is juis hier in die bergrede waarvan ons in Mat. 5 – 7 hoor wat vir ons uitspel wat die praktiese implikasies van die Koninkryk van God in ons daaglikse lewe is. Wat beteken dit vir my wanneer ek 'n weeksoggend opstaan vir werk en werk toe gaan? Wat sê dit vir ons kinders daar in die skool? Wat sê dit vir my wanneer in die winkel besig is om inkopies te doen? Wat sê dit vir ons wanneer ons saam met ons vriende om 'n braaivleisvuur ontspan?

Die Bergpreek verduidelik juis watse praktiese implikasie die Koninkryk van God vir ons dag tot dag lewe het.

Maar voordat ons daarby kom moet ons net eers weer onthou dat ons nie deur ons optrede kan verseker dat ons vir God aanvaarbaar hoef te wees nie. Met ander woorde jy hoef nie vir God te bewys dat jy goed genoeg is om sy kind te wees nie.

Jesus begin sy Berg preek met 'n uitspraak van seën. “Geseënd is die wat weet hoe afhanklik hulle van God is” en dan voeg Hy die belofte by “want aan hulle behoort die Koninkryk van die Hemele.” Dit is God se genade wat jou sy kind maak.

Hy maak jou 'n burger van sy Koninkryk omdat Hy wil, nie omdat jy iets moet doen of gedoen het om vir Hom te bewys dat jy goed genoeg is om burgerskap te verdien nie. God neem jou net soos jy is, maar omdat Hy jou so lief het, los Hy jou nie net soos jy is nie.

Jy word 'n kind van God omdat Jesus vir jou sondes aan 'n vervloekte kruishout gesterf het. Hy het die dood wat die straf vir die sonde is oorwin en met sy opstanding gee Hy vir jou 'n nuwe lewe. En hier in sy Berg preek verduidelik Hy hoe jy jou nuwe lewe moet leef. Jy weet dat jy 'n kind van God in sy Koninkryk is deurdat jy die evangelie, die goeie nuus van Jesus Christus glo.

Kinders van God moet ligdraers wees in sy Koninkryk. Hulle moet die sout daarvan wees. Kinders van God is ligdraers wat moet stry vir reg en geregtigheid. Net soos wat sout kos preserveer moet God se kinders reg en geregtigheid in sy Koninkryk preserveer.

Net soos 'n lamp wat op 'n lampstaander staan, lig uitstraal wat die hele vertrek verlig moet God se kinders lig uitstraal in sy Koninkryk. Jy straal lig uit wanneer jy die wet van God uitleef.

Daar is egter 'n manier om God se wet uit te leef sonder om lig uit te straal. Jesus sê in Mat. 5 v 20:
Ek sê vir julle: As julle getrouheid aan die wet nie meer inhou as dié van die skrifgeleerdes en die Fariseërs nie, sal julle nooit in die koninkryk van die hemel ingaan nie.”
Skrifgeleerdes en Fariseërs is die mense in die Joodse se samelewing wat die wet die getrouste na gekom het en tog sê Jesus dat dit nie goed genoeg is nie.

Die probleem is dat hulle, hul eie betekenis aan die wet toegeskryf en dit as die norm voorgehou het. Die groot probleem is dat hulle nie God se liefde in ag geneem het met hulle toepassing van die wet nie. Hulle toepassing van die wet was blote vormgodsdiens wat leeg is.

Ons hoor in 2 Tim. 3 v 5:
Hulle sal nog die uiterlike skyn van die godsdiens hê, maar die krag van die godsdiens sal hulle nie ken nie. Bly weg van sulke mense af.
Dit sê Paulus van mense wat selfsugtig, liefdeloos en onversoenlik is.

As jou navolging van die wet soos die Skrifgeleerdes en die Fariseërs is sonder God se liefde dan is jy soos 'n gloeilamp wat afgeskakel is wat geen lig uitstraal nie.

Dan gaan Jesus voort om te verduidelik met ses praktiese voorbeelde uit die alledaagse lewe wat Hy bedoel. Met elk van die voorbeelde hoor ons Jesus sê: “Maar Ek sê vir julle.......” Hiermee sê Jesus vir ons wat God werklik bedoel met sy wet, want Jesus IS God (1 van die persone van die 3 Eenheid naamlik Vader, Seun en Heilige Gees). God bedoel met sy wet dat jy sy liefde moet uitstraal. Die krag van God se liefde is die lig wat jy moet uitstraal.

In hierdie ses voorbeelde verduidelik Jesus hoe jy God se liefde uitstraal deur die nakoming van die wet. Die eerste voorbeeld handel oor versoening. Waar begin onmin tussen mense? Dit begin in jou denke. Wanneer jy kwade gedagtes teenoor iemand koester plant jy alreeds die saadjie van fisiese doodslag. Nie net moet jy nie iemand fisies doodmaak nie, jy moet ook nie in jou hart 'n wrok teenoor hom koester nie. As daar onmin tussen jou en jou medemens is, moet jy die saak regmaak. Jy moet dit as die hoogste prioriteit stel om vrede te maak. In Mat. 5 v 9 hoor ons:
Geseënd is die vredemakers,
want hulle sal kinders van God genoem word.

In die tweede en derde voorbeeld handel dit oor die diepste verhouding in jou lewe. Die verhouding tussen man en vrou wat hulself in trou aan mekaar verbind het. Weereens lê die wortel van egbreuk in die mense se hart. Dit begin reeds wanneer jy met begeerlike oë kyk na iemand anders as jou huweliksmaat.

Verder behels dit dat jy jou troubelofte baie ernstig moet opneem. Jy kan nie maar net oor enige onbenulligheid van jou huweliksmaat skei nie.

Wanneer God se liefde in jou brand sal jy nie geprikkel word deur iemand anders as jou huweliksmaat nie. Wanneer God se liefde in jou brand sal jy geen rede hê om van jou huweliksmaat te wil skei nie.

Die vierde voorbeeld handel oor jou integriteit. Hoe betroubaar is jou woord? Kan jy vertrou word om te doen wat jy sê jy sal doen. Wanneer God se liefde in jou brand sal jy jou woord nakom. Dan sal jy nie 'n eed benodig om iemand te oortuig dat jy die waarheid praat nie want as jy 'n eed nodig het dan sê jy eintlik daarmee dat wanneer nie 'n eed sweer nie, dat jy nie vertrou kan word nie.

Jou optrede is die getuienis dat jy vertrou kan word. Jou lig skyn in die donker wêreld daar buite wanneer jy doen wat jy gesê het jy sal doen.

Die vyfde voorbeeld gaan oor vergelding. Wat is jou eerste reaksie wanneer iemand teenoor jou iets verkeerd gedoen het? Ek sal jou terugkry. Jy sal betaal! In die Koninkryk van God werk dit egter radikaal anders. Moenie kwaad met kwaad vergeld nie. Die geweldspiraal moet verbreek word. Geweld moet met liefde beveg word.

Dis nie 'n maklike opdrag nie, maar dit beteken ook nie dat Christine hulself aan fisieke gevaar of mishandeling moet onderwerp nie. Dit gaan ook nie hier oor die pasifisme oorlogsdebat nie. Dit gaan ook nie daaroor dat ongeregtigheid moet seëvier nie.

Dit gaan oor wetlike verskille. Die wet het vereis dat jy jou bokleed as sekuriteit moes gee en Jesus sê hier dat jy verder moet gaan in jou geregtigheid as bloot net wat die wet vereis. Jy moet ook jou onderkleed gee. Jy moet meer doen as wat van jou verwag word.

Jy laat jou lig skyn wanneer jy gedrag verwerp wat deur weerwraak gemotiveer is. Jy moet eerder positief optree tot voordeel van jou teëstander, eerder as wat jy hom wil benadeel.

Die sesde voorbeeld handel oor liefde vir jou vyand. Wat is jou reaksie teenoor mense wat van nature geneig is om jou te haat of selfs wat jou sal mishandel en vervolg? Jou lig skyn wanneer jy radikaal anders optree deur jou vyand lief te hê. Vir hom om te gee en te werk tot sy voordeel. Maar nog meer as dit. Jy moet vir hulle bid dat God hulle harte sal verander dat hulle bekeer sal word. Wanneer dit gebeur sal daar nie meer vyandskap wees nie.

Kan ons dit volmaak regkry? Nee, geliefdes ons kan nie. Jesus is egter nie besig om ons moedeloos te maak met 'n onbereikbare ideaal nie. Hy is besig om ons uit te daag om te groei in gehoorsaamheid aan God se wil sodat ons al hoe meer soos Hy kan word. Deur die krag van die Heilige Gees en die geloof in Jesus Christus kan ons groei in geloof en gehoorsaamheid.

Is jy 'n kind van God?

Glo jy dat Jesus Christus vir jou sondes gesterf het? As jy dit glo is jy 'n ligdraer in hierdie wêreld. Laat jou lig so voor die mense skyn, dat hulle jou goeie werke kan sien en jou Vader wat in die hemel is, verheerlik.”
Amen

02 Februarie 2020

Geseënd is die wat weet hoe afhanklik hulle van God is


Datum: 2 Feb. 2020 GKE

Mat. 5 v 1 – 12
Teksverse Mat. 5 v 3 & 10



Is jy 'n burger van die Koninkryk van God? Wil jy ook deel in die seëninge wat burgers van die Koninkryk van God ontvang?


In die Bergrede hoor ons wat die sleutel is om te deel in seëninge van die Koninkryk van God. Die Bergrede is seker een van die grootste preke van alle tye. Jesus het sy bediening begin met die aankondiging: “Bekeer julle, want die koninkryk van die hemel het naby gekom” soos ons in Mat. 4 v 17 hoor. In Mat. 5 tot 7 wat ook as die Bergrede bekend staan hoor ons nou meer van hierdie Koninkryk van God. Die Bergrede is inderdaad die grondwet van die Koninkryk van God.

Jesus begin sy preek met die woorde Geseënd is dié wat weet hoe afhanklik hulle van God is” Hoe kan jy ook deel hê in hierdie seën?

In Rom. 4 v 6 hoor ons:
So sê ook Dawid dat dié mens geseënd is wat deur God vrygespreek word buite wetsonderhouding om:
Dit is hieruit duidelik dat jy nie God se seën kan ontvang deur iets te doen om dit te verdien nie. God spreek jou vry. En dit is inderdaad wat Jesus sê “...wat weet hoe afhanklik hulle van God is....” Jy is van God afhanklik om sy seën te ontvang. Dit is net Hy wat dit vir jou kan gee.

Die kern van die sonde is dat die mens nie van God afhanklik wil wees nie en daarom is dit nodig dat jy jou voor God moet verootmoedig. Met ander woorde jy moet nadink oor jou sonde en dat sonde jou van God vervreem.

Jy moet verstaan dat jy niks kan doen om hierdie gebreekte verhouding met God te herstel nie. Dit is net God wat dit kan herstel deur die sonde te straf. Jesus het gekom om die straf vir die sonde te dra. Jy moet glo dat Jesus gekom het om jou straf vir die sonde te dra deur met sy lewe te betaal en dat Hy met sy opstanding vir jou 'n nuwe lewe saam met God verwerf het.

Met ander woorde jy moet weet hoe afhanklik jy van God is. Jy moet weet dat elke oomblik van jou bestaan totaal in God se hande is en dat Hy alles onderhou. Dit is net God wat dit moontlik maak dat ons kan lewe. En wanneer jy dit besef, dan besef jy dat jy reeds deur God geseën is.

Wat beteken dit om geseënd te wees? Wanneer Jesus sê dat jy geseënd is voeg Hy by “want aan hulle behoort die koninkryk van die hemel.” Jy staan in 'n nuwe verhouding tot God en jy dra die Koninkryk van God in jou hart saam en die Heilige Gees beheer jou lewe. Jy laat jou nie meer deur jou sondige natuur lei nie, maar jy laat jou deur die Heilige Gees lei.

Jy is nie meer bang vir God nie en vrees nie meer vir sy wraak nie. Jy beleef en ervaar die liefde van God in jou lewe en jy is seker dat daar niks is wat jou van die liefde van Christus kan skei nie.

Hierdie eerste saligspreking is dan ook die kern van die hele Bergrede. Christus se teenwoordigheid en die sy bemoeienis in jou lewe is dan ook die agtergrond waarteen die eise in Bergrede wat volg verstaan moet word.

God se seën sluit in dat Hy jou deur die Heilige Gees sal troos wanneer jy treur oor jou sonde en ongeregtigheid in jou eie lewe wanneer jy jou voor God verootmoedig, maar ook wanneer jy treur oor die ongeregtigheid wat daar in die samelewing teenwoordig is. God se troos sluit in dat jy nie in moedeloosheid sal verval wanneer jy die onreg in die wêreld sien nie. Jy sal vashou aan sy hoop in die wete dat Hy steeds in beheer is.

God se seën sluit in dat jy nou anders na die lewe kyk. Jy verruil jou hardvogtigheid vir sagmoedigheid. Jy gee om vir jou medemens. Dit sluit in dat jy met deernis in liefde uitreik na mense en hoe meer jy dit doen hoe warmer brand God se liefde in jou hart.

God se seën sluit in dat daar 'n begeerte in jou hart sal wees waar jy na God se geregtigheid verlang met die wete dat God steeds in beheer is en dat sy geregtigheid sal seëvier selfs al lyk dit soms nie so nie. Jy sal jou vertroue in God stel en hoe meer jy dit doen hoe meer sal jy God se teenwoordigheid in jou lewe raaksien.

God se seën behels dat daar vrede sal wees, veral in jou hart en dat jy sy vrede sal najaag en verruil vir die twis en onmin in die wêreld. In plaas daarvan om twis en onmin aan te blaas, span jy jou kragte in om vrede te bewerkstellig.


Hier kry ons dan ook 'n baie groot belofte. “Die vredemakers sal kinders van God genoem word.” Dit is hier waar ons sien hoe anders dit is in God se koninkryk. In die wêreld het die burgers van 'n land nie 'n persoonlike verhouding met die heerser van daardie land nie.

In God se Koninkryk staan die mense wat sy seën ontvang in 'n direkte persoonlike verhouding met Hom wat net so persoonlik is soos wat 'n pa se verhouding met sy kinders is. Jy het direkte toegang na God toe met die wete dat Hy daar is vir jou en dat Hy jou nooit in die steek sal laat nie.

Kinders van God lyk en leef anders as wat die wêreld doen en die wêreld hou nie van mense wat anders is nie, veral nie as hulle nie met die verkeerde van die wêreld wil saamgaan nie. Hier hoor ons weereens die belofte “want aan hulle behoort die koninkryk van die hemel.” Die belofte hier is dat jy deel van God se kinders is wat sy seën ontvang en jy weet dit want jy wil volgens God se norme en standaarde doen wat reg is, selfs al word jy vervolg daaroor.

Weereens ontvang ons die versekering van God se seën wanneer mense jou beledig en slegmaak omdat jy 'n Christin is en volgens Christelike standaarde wil leef.

Hiermee saam kom dan ook die belofte van 'n ewige heerlikheid saam met God waar Hy al die trane sal afdroog en daar geen pyn, leiding of dood meer sal wees nie.

God se Koninkryk sluit die hele wêreld in, die hele heelal in waar Hy in beheer is. Binne in hierdie Koninkryk is diegene wat sy seën ontvang. Jy kan weet of jy deel is van daardie groep mense want:
Geseënd is dié wat weet hoe afhanklik hulle van God is,
want aan hulle behoort die koninkryk van die hemel.

Diegene wat egter hulle rug op God draai ontvang sy straf en nie sy seën nie. Geliefdes, jy kan nie maar net aangaan met jou lewe asof God nie bestaan nie en dan verwag dat Hy jou sal seën nie.

weet jy hoe afhanklik jy van God is?

Luister na Jesus se uitnodiging:
“Kom na My toe, almal wat uitgeput en oorlaai is, en Ek sal julle rus gee.
Kom na Jesus toe. Glo die evangelie en ontvang God se seën.

Amen











19 Januarie 2020

Die Koninkryk van God is 'n ewige koninkryk waar God regeer


Datum: 19 Jan. 2020 GKE
Skriflesing Open. 21 v 1 22 v 5
Teksverse   Open. 21 v3; 21 v 22 & 22 v 3


 Die jaar is vinnig besig om spoed op te tel. Alle aanduidings is dat dit 'n jaar vol uitdagings gaan wees. Dit is juis vir sulke situasies wat vol onsekerheid en kommer is dat die Here vir ons die boek Openbaring gegee het om ons te troos.


Johannes het oorspronklik hierdie brief van Openbaring aan die sewe gemeentes in Klein-Asië geskryf om hulle te bemoedig. Hulle is deur die samelewing eenkant toe gestoot omdat hulle nie met die hoofstroom wou saamgaan om al die verskillende afgode en die keiser van die Romeine te aanbid nie en ook omdat hulle, hul nie met die meerderheid se waardes wou vereenselwig nie. Ironies genoeg is hulle as ateïste beskou juis omdat hulle nie in die Romeinse afgode wou glo nie.

Die boodskap in Openbaring het hulle gelei om die lewe en die onderdrukking waaraan hulle blootgestel is uit 'n ander perspektief te benader. Dit gee die versekering dat gelowiges wat getrou is aan God se tuiste by God is wat eenmaal wanneer Christus weer kom reg sal laat geskied aan gelowiges. Dit beteken egter nie dat hulle uit die huidige lewe en die wêreld moes ontvlug in die toekoms in nie. Die perspektief is dat hulle die hede vanuit die perspektief van Christus terugkeer moet beleef.

Dit is ook die boodskap wat die Here ook vir ons bring wat hier aan die begin van die jaar 2020 staan. Beywer julle vir die Koninkryk van God want dit het naby gekom. Julle is nou deel van 'n ewige koninkryk waar God regeer.

Met ander woorde Hy is in beheer selfs al lyk dit of die wêreld in chaos gedompel is. God is besig met sy ewige raadsplan en ons is deel daarvan. Hy is met ons op pad die toekoms in en daarom kan ons ook die lewe met durf en moed aanpak. Al lyk dit asof die bose besig is om die oorhand te kry, verseker God ons dat sy oordeel op pad is.

In Openbaring vind ons baie beelde en visioene. As mens nie die groter prentjie van Openbaring se boodskap volg nie kan jy maklik verstrik raak in die detail. In Openbaring hoor ons dat God in die geskiedenis met mense gemoeid is om sy Koninklike heerskappy te vestig. Hy doen dit deur verlossing of oordeel te bring.

In die aanloop tot hoofstuk 21 hoor ons van God se oordeel wat deur verskillende beelde uitgebeeld word soos die sewe seëls wat waarmee die boek van die lewe verseël is wat oopgemaak word, die trompette wat oordeel aankondig en daarna word dit beskryf as sewe bakke vol van God se toorn wat uitgegiet word. Hierdie eindgebeure word omarm deur die vertellings in Open. 17 v 1 – 19:5 oor die sedelose Babilon wat in skrille kontras met die bruid van die Lam en die nuwe Jerusalem (Open. 21 v 9 tot 22 v 5) staan.

Dit dwing jou om 'n keuse te maak. Daar is nie 'n goue middeweg tussen Babilon en die Nuwe Jerusalem nie. Geliefdes soos u reeds gehoor het, moet jy die evangelie glo om te deel in die Nuwe Jerusalem anders sal jy deel in die oordeel wat vir Babilon bestem is.

Om te deel in die Nuwe Jerusalem moet jy glo dat jy vanweë jou sondes verlore is. Jy moet glo dat Jesus Christus vir jou sondes aan ’n vervloekte kruishout gesterf het. Jy moet glo dat Hy die dood oorwin het met sy opstanding en dat Hy vir jou daarmee verlos uit die doodsbestaan van sonde en vir jou 'n lewe saam met God in ruil gee. Jy moet die opregte begeerte hê om met jou hele lewe dank aan Hom te bewys, opreg voor Hom te wandel en in ware liefde en eensgesindheid met jou naaste te lewe.

Vir elkeen wat die evangelie glo is Open. 21 v 1 tot 22 v 5 'n geweldige troos. As mens luister na die oordeel van God en wat dit vir die goddeloses inhou is die Nuwe Jerusalem 'n baken van hoop wat vir jou moed gee.

In Open. 21 v 1 tot 8 vind ons 'n kort samevatting van die Nuwe Jerusalem en wat dit beteken. Open. 21 v 9 – 22 v 5 gee dan 'n uitgebreide verduideliking daarvan.

Ons teks begin met die goeie nuus dat alles nuut gemaak gaan word. Dit wat oud en gebroke was gaan nie meer bestaan nie. Die verwysing na die see wat nie meer daar gaan wees nie is 'n verwysing na die dood. Die see is 'n simbool van die dood en dit sal nie meer bestaan in die nuwe hemel en die nuwe aarde nie. Deur die sonde het die dood in die wêreld gekom en nou is die dood finaal oorwin. Dit sal nie meer bestaan nie.

Dan word die nuwe Jerusalem in Open 21 v 2 vergelyk met 'n bruid wat vir haar bruidegom versier is. In Open. 21 v 9 word hierdie beeld uitgebrei. Die gelowige word met 'n bruid vergelyk. Dit wys op die aard van die verhouding tussen God en gelowiges. 'n Absolute intieme verhouding waar niemand tussenbeide kan kom nie.

Die heilige stad word in detail deur verskillende beelde beskryf. Dit beskryf vir ons hoedat die Nuwe Jerusalem gevul word met die heerlikheid en grootsheid van God. Die edelstene en edelmetale beklemtoon God se heerlikheid wat dit uitstraal. 


Die afmetings het die simboliese betekenis om klem te lê op God se volmaakte teenwoordigheid. Daar is ook nie 'n tempel meer nie omdat die hele stad 'n tempel is op grond van God se volmaakte teenwoordigheid.

Die rivier en die boom wat elke maand vrugte dra wys simbolies dat God oorvloedig sorg om lewe te gee en in stand te hou. Daar is nie meer dood en verval nie. Daar is geen duisternis nie want God se lig verlig alles. Lig verteenwoordig lewe en dit kom van God af. Dit is net God wat lewe kan gee. Duisternis verteenwoordig die dood en wat nie meer daar is nie en daarom is daar geen duisternis meer nie.

Die poorte word nie gesluit nie, maar tog sal slegs diegene wat die reg daartoe het toegang tot die stad kry. Net die wat in die evangelie van Jesus Christus glo kry toegang tot die stad. Hulle wat nie glo nie sal nie toegang kry nie. Hulle mag nie deel in die voorreg om in God se teenwoordigheid te wees nie. Slegs diegene wie se name in die Boekrol van die Lam opgeskryf is het vrye toegang, maar hulle wat volhardend nee gesê het vir God is op pad na die poel van vuur, met ander woorde weg van God af.

Die fokus van hierdie gedeelte is om sigbaar te demonstreer dat God in sy allerheiligste teenwoordig is. In die Nuwe Jerusalem is God volmaak teenwoordig en sy heerlikheid vul alles en almal.

In die Nuwe Jerusalem is die hoogtepunt van aanbidding, naamlik om God van aangesig tot aangesig te sien. Deur Christus kry jy toegang tot God en nou kan jy Hom in die oë kyk om Hom met hemelse oorgawe te dien.

Die wonderlike troos en hoop wat die Here vir ons in Openbaring gee is dat ons nou reeds kan begin deel daarin. Nog nie in die volmaaktheid wat kom nie, maar dit is nou reeds moontlik om God te ken en om sy teenwoordigheid in jou lewe te beleef. Die Heilige Gees is elke dag by jou. Diegene wat met geloofsoë kyk sal reeds die heerlike teenwoordigheid van God in jou lewe raaksien.

Maak dit u ook opgewonde? God is nou reeds teenwoordig in jou lewe en Hy sal ewig teenwoordig wees want die Koninkryk van God is 'n ewige koninkryk. Kom na Jesus toe. Glo die evangelie en beleef vir ewig die vreugde van die Nuwe Jerusalem

Amen


12 Januarie 2020

Die Koninkryk van God het naby gekom


Datum: 12 Jan. 2020 GKE
Lees: Mat. 4 v 12 – 17; Mar. 1 v 14-15
Teksverse: Mat. 4 v 17 & Mar. 1 v 15



Ons het verlede week die jaar begin met die opdrag: “Soek eers die koninkryk van God en vra na sy wil.” Die koninkryk van God is een van die groot temas wat soos 'n goue draad dwarsdeur die Bybel loop. Hierdie week gaan ons verder met die tema en ons gaan so bietjie stilstaan by die vraag: “Wat beteken dit wanneer ons na die koninkryk van God verwys?” Die tema van hierdie week se preek is: “Die Koninkryk van God het naby gekom.”

Johannes se gevangeneming is die einde van sy bediening en dit lui die begin van Jesus se openbare optrede in. Met sy prediking het Johannes die voorbereidingswerk gedoen vir Jesus se optrede.

Beide Johannes en Jesus begin hulle prediking met die boodskap: “Bekeer julle, want die koninkryk van die hemel het naby gekom.”

Wat is die koninkryk van die hemel of die koninkryk van God soos dit in die ander evangelies genoem word? Eenvoudig gestel, die Koninkryk van God is sy hele skepping waar Hy as soewereine Koning regeer. Dit sluit die fisiese sowel as die geestelike dimensie in, dit wil sê die totaliteit van alles wat bestaan. Dit begin reeds met die skepping en dit strek dwarsdeur die geskiedenis tot in die ewige toekoms in.

Kort na die skepping het daar egter 'n probleem ontstaan. Die mens het in opstand gekom teen God se gesag. Die mens het hom laat verlei deur die slang om nie God se gesag te vertrou nie. Die mens wou self die gesag hê om vir homself te besluit. Die mens wou nie gehad het dat God namens hom besluit nie. Dit is maar nog steeds die teken van ons tyd. Die mens wil outonoom wees. Niemand mag vir hom voorsê nie.

Dit het verskriklike gevolge vir die mens ingehou. Waar hy eens 'n volwaardige burger van God se koninkryk was, het hy nou 'n buitestaander geword wat nie meer toegang het tot al die voordele wat hy as burger van die koninkryk van God gehad het nie. Daar hang as te ware 'n donker wolk wat die sonskyn van die mens af wegkeer oor die koninkryk.

God as Koning laat egter nie sy koninkryk in die steek nie. Direk na die sondeval belowe Hy reeds dat daar iemand sal kom wat die vloek van die mens se opstand sal breek soos ons in Gen. 3 v 15 hoor:
Ek stel vyandskap tussen jou en die vrou, tussen jou nageslag en haar nageslag. Haar nageslag sal jou kop vermorsel en jy sal hom in die hakskeen byt.”

En so word hierdie belofte dwarsdeur die Ou Testament herhaal. Die Koning is op pad om die skade te herstel. Hy kom egter nie soos wat die verwagting is as 'n triomferende koning nie. Hy word as eenvoudige mens gebore en noudat Hy volwasse is bring Hy die goeie nuus: “Bekeer julle, want die koninkryk van die hemel het naby gekom.” Die son begin deurbreek deur die donker wolke wat die mens van God vervreem het. Die koninkryk waarvan die mens homself met sy rebelse opstand vervreem het is nou weer binne bereik. Die mens kan nou weer 'n volwaardige burger word en al die voordele van burgerskap geniet.

Hoe kan dit gebeur? Jesus se oproep: “bekeer julle” is die antwoord. Die woord bekeer beteken dat daar 'n radikale verandering moet plaasvind. 'n 180 grade terugdraai van die pad waarop jy is. Die metamorfose wat 'n wurm na 'n skoenlapper ondergaan.

Hoe word hierdie verandering teweeg gebring? In Mar. 1 v 15 word dit mooi verduidelik:
“Die tyd het aangebreek, en die koninkryk van God het naby gekom. Bekeer julle en glo die evangelie.”
Die verandering wat jy moet ondergaan is om totaal weg te draai vanaf jou eie outonomiteit na 'n totale afhanklikheid van God se genade. Om van jouself af weg te draai na God se genade.

Om te verstaan dat dit alleen God se genade is wat jou burgerskap in ere herstel. Om te verstaan dat daar niks is wat jy kan doen om jou burgerskap te herstel nie. Dis om na God toe kom en te erken. Here ek kan nie. Ek is verlore sonder U.

Om die goeie nuus te glo dat God self gekom het om jou burgerskap vir jou terug te gee. Om die evangelie van Jesus Christus te glo. Om werklik te verstaan wat dit beteken dat Jesus gekom het om die prys te betaal. Om te verstaan dat Hy met sy lewe betaal het sodat jy weer jou burgerskap kan terugkry. Die duurste prys wat 'n mens kan betaal het Jesus betaal, naamlik met sy lewe. Om te verstaan dat hy die houvas en die mag van die dood gebreek het toe Hy die dood met sy opstanding vernietig het.

Wanneer jy dit gedoen het vind die wonder van God se genade in jou lewe plaas. Net soos die wurm in 'n skoenlapper verander, verander die Heilige Gees jou in 'n nuwe mens. 'n Nuwe mens wat nie meer sy identiteit in die dinge van hierdie wêreld soos status, rykdom soek nie. Nou bepaal wie jy is nie meer jou identiteit nie. Nee jou identiteit word nou bepaal deur wie se eiendom jy is. Jesus het jou duur gekoop deur met sy bloed vir jou te betaal en daarom is jy nou 'n Koningskind.

Geliefdes, volgens watter identiteit leef jy? Leef jy nog volgens jou ou identiteit as rebelse opstandige teen God se gesag, of leef jy volgens nuwe identiteit as 'n koningskind wat duur gekoop is deur die bloed van Jesus Christus? Hier aan die begin van die nuwe jaar is dit belangrik dat ons elkeen net so bietjie terugstaan en boeke vat van waar ek is. Wat is my antwoord op die vraag volgens wie se identiteit ek leef?

Hoe lyk my prioriteite? Is God elke dag deel van my lewe of bere ek Hom in 'n boksie en haal Hom net uit op Sondagoggende as ek lus voel? Is die kerk vir my 'n prioriteit? Is dit vir my belangrik dat die kerk sy werk doen waarvoor Christus ons geroep het? Help ek daarmee of is ek eintlik 'n struikelblok wat in die pad staan?

Is my liefde vir my broers en susters en vir my medemens tasbaar sigbaar? Lyk my lewe anders as die wêreld daar buite? As mense my van Maandag tot Saterdag dophou, sal hulle raaksien dat ek 'n Christin is?

Geliefdes die Here roep ons om eerstens te soek na die koninkryk van God en te vra na sy wil.
“Die tyd het aangebreek, en die koninkryk van God het naby gekom. Bekeer julle en glo die evangelie.”

Amen. 

05 Januarie 2020

Beywer julle allereers vir die koninkryk en wil van God.


Son 5 Jan 2020 (GKE)

Skriflesing: Mat. 6 v 25 – 34
Teksvers Mat. 25 v 33




Die nuwe jaar het reeds met 'n drafstap begin. Wat gaan die jaar wat voorlê vir ons inhou? Daar is reeds uit linkse politieke groepe dreigemente dat die registrasieproses by universiteite ontwrig gaan word. Die wetgewing om onteiening sonder vergoeding te doen is reeds in 'n gevorderde stadium en sal heel waarskynlik in hierdie jaar deurgevoer word. Eskom het al weer kennis gegee dat beurtkrag moontlik weer toegepas gaan word.

Al hierdie bekommernisse het 'n negatiewe invloed op die ekonomie en dit kan bydra dat die krediet agentskappe ons land se krediet status nog verder afgradeer? Al hierdie onsekerhede laat mens wonder oor hoe dit alles ons persoonlik gaan raak? Gaan die maatskappy vir ek wie werk hierdie ekonomiese storms oorleef en gaan ek nog 'n werk hê? Hoe gaan ons oorleef in hierdie komende jaar?

Wat sê die Here vir ons oor al hierdie onsekerhede wat ons so bekommerd maak? In Mat. 6 v 25 tot 32 hoor ons:
25“Daarom sê Ek vir julle: Moet julle nie bekommer oor julle lewe, oor wat julle moet eet of drink nie, of oor julle liggaam, oor wat julle moet aantrek nie. Is die lewe nie belangriker as kos en die liggaam as klere nie? 26Kyk na die wilde voëls: hulle saai nie en hulle oes nie en hulle maak nie in skure bymekaar nie; julle hemelse Vader sorg vir hulle. Is julle nie baie meer werd as hulle nie? 27Trouens, wie van julle kan deur hom te bekommer sy lewe met een enkele uur verleng? 28En wat bekommer julle julle oor klere? Let op hoe groei die veldlelies: hulle swoeg nie en hulle maak nie klere nie. 29Maar Ek sê vir julle: Selfs Salomo in al sy prag was nie geklee soos een van hulle nie. 30As God dan die gras van die veld, wat vandag nog daar is en môre verbrand word, so versier, hoeveel te meer sal Hy dan nie vir julle sorg nie, julle kleingelowiges?
31Julle moet julle dus nie bekommer en vra: ‘Wat moet ons eet of wat moet ons drink of wat moet ons aantrek?’ nie. 32Dit is alles dinge waaroor die ongelowiges begaan is. Julle hemelse Vader weet tog dat julle dit alles nodig het.
Hierdie verse beskryf die mens se beheptheid met materiële dinge. Dit beskryf inderdaad die leefwêreld van ons tyd. Die fisiese materiële dinge kan so maklik jou fokus in die lewe word en hier sê die Here vir ons dat dit 'n verkeerde fokus is. Wanneer dit jou fokus is, word God uit die prentjie geskuif.

In ons teksvers Mat. 6 v 33 gee die Here vir die regte perspektief waarop ons moet fokus:
beywer julle allereers vir die koninkryk van God en vir die wil van God, dan sal Hy julle ook al hierdie dinge gee.
Die hele hoofstuk van Mat. 6 handel oor jou intieme verhouding met God en wat dit vir jou beteken. Hier in ons teksvers hoor ons dan dat ons, ons moet beywer vir die koninkryk en wil van God.

Dit bring die vraag na vore: “het ek deel aan die koninkryk van God?” Die enigste manier hoe jy kan deel in die koninkryk van God is om die evangelie te glo. Jy moet glo dat Jesus vir jou sondes aan 'n vervloekte kruishout gesterf het en dat Hy met sy opstanding vir jou 'n nuwe lewe saam met God gee.

Hier gee die Here vir ons die perspektief van wat dit beteken om te deel te hê aan die koninkryk van God. Om deel te hê aan die koninkryk van God beteken om jou bekommernisse vir God te gee in die sekere wete dat Hy jou sal versorg.

Beywer julle allereers vir die koninkryk en wil van God. Hiermee nooi die Here ons uit om al ons bekommernisse en onsekerhede vir die jaar wat voorlê aan Hom te gee en dan gee Hy vir ons die belofte dat Hy vir ons sal sorg. Inderwaarheid kan ons sê dat God ons uitnooi om dit ons nuwejaarsvoorneme te maak. Beywer julle allereers vir die koninkryk en wil van God.

Die vraag is nou: “Hoe doen jy dit prakties? Hoe moet jy maak om jou vir die koninkryk en wil van God te beywer? In die eerste plek beteken dit dat jy jou fokus op God moet plaas deur te glo in die evangelie van Jesus Christus.

Dit beteken ook dat jy plek en tyd vir God in jou lewe moet maak. Maak tyd om na Hom te luister deur tyd saam met Hom in sy woord te spandeer. Maak tyd om eredienste by te woon. Jou erediensbywoning is vir jou 'n goeie aanduiding tot watter mate jy aan God se wil gehoorsaam wil wees. Vgl. Heb. 10:25 waar die Here vir ons sê:
Ons moenie van die samekomste van die gemeente af wegbly soos party se gewoonte is nie, maar mekaar eerder aanmoedig om daarheen te gaan, en dit des te meer namate julle die oordeelsdag sien nader kom.

Maak tyd om met Hom te praat in gebed. Nie net 'n vinnige gebed voor jy gaan slaap nie. Die Here sê vir ons in Ef. 6:18 bid gedurig vir al die gelowiges. Bid vir mekaar. Gebed gaan nie net om vir God te vra wat ons wil hê nie. Dit gaan daar om vir God te vra wat sy wil in jou lewe is. Maak tyd om te bid.

Beywer jou vir die koninkryk en wil van God beteken om Hom te vertrou. Om te vertrou dat Hy sy woord gestand sal doen. Om te vertrou dat Hy jou nooit alleen sal laat nie. Om te vertrou dat Hy vir jou alles sal gee wat jy nodig het. Om te vertrou dat Hy alles wat gebeur ten goede sal laat meewerk soos Hy in Rom. 8:28 belowe. Om te glo en vertrou dat niks jou van sy liefde sal skei nie soos Hy ons in Rom. 8 v 38 & 39 belowe.

Dit beteken ook dat ons sal verstaan dat God weet wat ons nodig het en dat dit dikwels verskil van wat ons dink ons nodig het. Dit beteken dat ons, ons belydenis van Sondag 10 van die Heidelbergse Kategismus sal leef deur te glo dat die almagtige en oralteenwoordige krag van God waardeur Hy hemel en aarde en al die skepsels asof met sy hand nog onderhou en so regeer dat lower en gras, reën en droogte, vrugbare en onvrugbare jare, voedsel en drank, gesondheid en siekte, rykdom en armoede en alles, ons nie per toeval nie, maar uit sy Vaderhand toekom.

Dit beteken dat ons in alle teëspoed geduldig en in voorspoed dankbaar sal wees. Verder dat ons ook vir die toekoms 'n vaste vertroue in ons getroue God en Vader sal stel dat geen skepsel ons van sy liefde sal skei nie, aangesien alle skepsels so in sy hand is dat hulle sonder sy wil nie kan roer of beweeg nie

Om jou te beywer vir die koninkryk en wil van God beteken dat ons gehoorsaam sal wees wanneer Hy vir ons sê dat ons mekaar moet liefhê soos ons in Joh. 10 v 34 & 35 hoor.

Dit beteken die koninkryk van God sigbaar sal word in ons leefwyse. Dit beteken dat ons ligdraers in die wêreld sal wees deur ons roeping uit te leef om dissipels te gaan maak en hulle deur ons voorbeeld sal leer om alles te onderhou wat Jesus ons beveel het.

Dit beteken dat ons, ons nie sal laat oorweldig deur bekommernisse van wat moontlik in die toekoms kan gebeur nie. Dit beteken dat ons die nuwe lewe wat Christus vir ons gegee het sal leef.

Geliefdes, gaan die nuwe jaar tegemoet sonder kommer met die wete dat God vir jou sal sorg. Beywer jou vir die koninkryk van God en vra na sy wil.

Amen