Datum: 19 Jan. 2020 GKE
Skriflesing Open. 21 v 1 22 v 5
Teksverse Open. 21 v3; 21 v 22 & 22 v 3
Johannes het oorspronklik hierdie brief van Openbaring
aan die sewe gemeentes in Klein-Asië geskryf om hulle te bemoedig. Hulle is
deur die samelewing eenkant toe gestoot omdat hulle nie met die hoofstroom wou
saamgaan om al die verskillende afgode en die keiser van die Romeine te aanbid
nie en ook omdat hulle, hul nie met die meerderheid se waardes wou vereenselwig
nie. Ironies genoeg is hulle as ateïste beskou juis omdat hulle nie in die
Romeinse afgode wou glo nie.
Die boodskap in Openbaring het hulle gelei om die lewe en
die onderdrukking waaraan hulle blootgestel is uit 'n ander perspektief te
benader. Dit gee die versekering dat gelowiges wat getrou is aan God se tuiste
by God is wat eenmaal wanneer Christus weer kom reg sal laat geskied aan
gelowiges. Dit beteken egter nie dat hulle uit die huidige lewe en die wêreld
moes ontvlug in die toekoms in nie. Die perspektief is dat hulle die hede
vanuit die perspektief van Christus terugkeer moet beleef.
Dit is ook die boodskap wat die Here ook vir ons bring
wat hier aan die begin van die jaar 2020 staan. Beywer julle vir die Koninkryk
van God want dit het naby gekom. Julle is nou deel van 'n ewige koninkryk waar
God regeer.
Met ander woorde Hy is in beheer selfs al lyk dit of die
wêreld in chaos gedompel is. God is besig met sy ewige raadsplan en ons is deel
daarvan. Hy is met ons op pad die toekoms in en daarom kan ons ook die lewe met
durf en moed aanpak. Al lyk dit asof die bose besig is om die oorhand te kry,
verseker God ons dat sy oordeel op pad is.
In Openbaring vind ons baie beelde en visioene. As mens
nie die groter prentjie van Openbaring se boodskap volg nie kan jy maklik
verstrik raak in die detail. In Openbaring hoor ons dat God in die geskiedenis met
mense gemoeid is om sy Koninklike heerskappy te vestig. Hy doen dit deur
verlossing of oordeel te bring.
In die aanloop tot hoofstuk 21 hoor ons van God se
oordeel wat deur verskillende beelde uitgebeeld word soos die sewe seëls wat waarmee
die boek van die lewe verseël is wat oopgemaak word, die trompette wat oordeel
aankondig en daarna word dit beskryf as sewe bakke vol van God se toorn wat
uitgegiet word. Hierdie eindgebeure word omarm deur die vertellings in Open. 17
v 1 – 19:5 oor die sedelose Babilon wat in skrille kontras met die bruid van die
Lam en die nuwe Jerusalem (Open. 21 v 9 tot 22 v 5) staan.
Dit dwing jou om 'n keuse te maak. Daar is nie 'n goue
middeweg tussen Babilon en die Nuwe Jerusalem nie. Geliefdes soos u reeds
gehoor het, moet jy die evangelie glo om te deel in die Nuwe Jerusalem anders
sal jy deel in die oordeel wat vir Babilon bestem is.
Om te deel in die Nuwe Jerusalem moet jy glo dat jy
vanweë jou sondes verlore is. Jy moet glo dat Jesus Christus vir jou sondes aan
’n vervloekte kruishout gesterf het. Jy moet glo dat Hy die dood oorwin het met
sy opstanding en dat Hy vir jou daarmee verlos uit die doodsbestaan van sonde
en vir jou 'n lewe saam met God in ruil gee. Jy moet die opregte begeerte hê om
met jou hele lewe dank aan Hom te bewys, opreg voor Hom te wandel en in ware
liefde en eensgesindheid met jou naaste te lewe.
Vir elkeen wat die evangelie glo is Open. 21 v 1 tot 22 v
5 'n geweldige troos. As mens luister na die oordeel van God en wat dit vir die
goddeloses inhou is die Nuwe Jerusalem 'n baken van hoop wat vir jou moed gee.
In Open. 21 v 1 tot 8 vind ons 'n kort samevatting van
die Nuwe Jerusalem en wat dit beteken. Open. 21 v 9 – 22 v 5 gee dan 'n
uitgebreide verduideliking daarvan.
Ons teks begin met die goeie nuus dat alles nuut gemaak
gaan word. Dit wat oud en gebroke was gaan nie meer bestaan nie. Die verwysing
na die see wat nie meer daar gaan wees nie is 'n verwysing na die dood. Die see
is 'n simbool van die dood en dit sal nie meer bestaan in die nuwe hemel en die
nuwe aarde nie. Deur die sonde het die dood in die wêreld gekom en nou is die
dood finaal oorwin. Dit sal nie meer bestaan nie.
Dan word die nuwe Jerusalem in Open 21 v 2 vergelyk met
'n bruid wat vir haar bruidegom versier is. In Open. 21 v 9 word hierdie beeld
uitgebrei. Die gelowige word met 'n bruid vergelyk. Dit wys op die aard van die
verhouding tussen God en gelowiges. 'n Absolute intieme verhouding waar niemand
tussenbeide kan kom nie.
Die heilige stad word in detail deur verskillende beelde
beskryf. Dit beskryf vir ons hoedat die Nuwe Jerusalem gevul word met die
heerlikheid en grootsheid van God. Die edelstene en edelmetale beklemtoon God
se heerlikheid wat dit uitstraal.
Die afmetings het die simboliese betekenis om
klem te lê op God se volmaakte teenwoordigheid. Daar is ook nie 'n tempel meer
nie omdat die hele stad 'n tempel is op grond van God se volmaakte
teenwoordigheid.
Die rivier en die boom wat elke maand vrugte dra wys
simbolies dat God oorvloedig sorg om lewe te gee en in stand te hou. Daar is
nie meer dood en verval nie. Daar is geen duisternis nie want God se lig verlig
alles. Lig verteenwoordig lewe en dit kom van God af. Dit is net God wat lewe
kan gee. Duisternis verteenwoordig die dood en wat nie meer daar is nie en
daarom is daar geen duisternis meer nie.
Die poorte word nie gesluit nie, maar tog sal slegs
diegene wat die reg daartoe het toegang tot die stad kry. Net die wat in die
evangelie van Jesus Christus glo kry toegang tot die stad. Hulle wat nie glo
nie sal nie toegang kry nie. Hulle mag nie deel in die voorreg om in God se
teenwoordigheid te wees nie. Slegs diegene wie se name in die Boekrol van die
Lam opgeskryf is het vrye toegang, maar hulle wat volhardend nee gesê het vir
God is op pad na die poel van vuur, met ander woorde weg van God af.
Die fokus van hierdie gedeelte is om sigbaar te
demonstreer dat God in sy allerheiligste teenwoordig is. In die Nuwe Jerusalem
is God volmaak teenwoordig en sy heerlikheid vul alles en almal.
In die Nuwe Jerusalem is die hoogtepunt van aanbidding,
naamlik om God van aangesig tot aangesig te sien. Deur Christus kry jy toegang
tot God en nou kan jy Hom in die oë kyk om Hom met hemelse oorgawe te dien.
Die wonderlike troos en hoop wat die Here vir ons in
Openbaring gee is dat ons nou reeds kan begin deel daarin. Nog nie in die
volmaaktheid wat kom nie, maar dit is nou reeds moontlik om God te ken en om sy
teenwoordigheid in jou lewe te beleef. Die Heilige Gees is elke dag by jou.
Diegene wat met geloofsoë kyk sal reeds die heerlike teenwoordigheid van God in
jou lewe raaksien.
Maak dit u ook opgewonde? God is nou reeds teenwoordig in
jou lewe en Hy sal ewig teenwoordig wees want die Koninkryk van God is 'n ewige
koninkryk. Kom na Jesus toe. Glo die evangelie en beleef vir ewig die vreugde
van die Nuwe Jerusalem
Amen
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking