GKE
29 Mar 2015
Luk.
23:26-43 & Mat. 1:21
Teks
Luk. 23:43
Sing:
Sb
5-3v1 & 2
Ps.
51-1 v 8
Sb
5–1 v 2
Ps.
73–1 v 9, 10 & 11
Inleiding
Kruisig
Hom! Kruisig Hom! So het die skare nog kort tevore geskreeu tydens Jesus se
verhoor. En nou is Hy op pad na Golgota, die kopbeenplek toe. So uitgeput is Hy
dat Hy nie in staat is om selfs die dwarsbalk van sy kruis dra nie. ’n Sekere
Simon van Serena word gedwing om dit te dra. Hoe eensaam is dit nie? Niemand is
bereid om Hom te help nie.
Jesus
word gekruisig
’n
Groot klomp mense loop agterna om te sien wat gaan gebeur. Onder hulle is daar ook
’n groep vroue wat by voorbaat oor Hom getreur en gehuil het. Jesus se reaksie
hieroor is op die oog af vreemd. Hy sê vir die vroue om nie oor Hom te huil
nie, maar dat hulle oor hulself moet huil. Wat Hy hiermee bedoel is dat die
oordeel van God oppad is daarom moet hulle daaroor bekommerd wees want niemand
gaan dit vryspring nie. Jesus verwag nie simpatie nie. Wat Hy verwag is geloof,
berou en bekering.
Uiteindelik
bereik die stoet Golgota met die skedelagtige voorkoms net buite Jerusalem
langs ’n groot pad. Die Romeinse soldate het die regop paal in die grond
ingeplant. Nadat hulle Jesus se klere uitgetrek het moes Hy op sy rug met sy
arms oopgesper bo-op die dwarsbalk gaan lê sodat hulle Hom daarop kon
vasspyker. Daarna is Hy met dwarsbalk en al aan die regop paal opgehys en daarna
is die twee balke aan mekaar vasgebind. Laastens is sy voete aan die regop paal
vasgespyker. Bokant sy kop is daar ’n bord wat sy sogenaamde misdaad aangedui
het: “die Koning van die Jode” in drie tale sodat almal kon verstaan, maar
hoeveel het werklik verstaan?
So
is daar ook twee misdadigers saam met Hom gekruisig en nou hang Hy tussen hulle,
een aan sy linkerkant en een aan sy regterkant. So is die profesie van Jes. 53
en Ps. 22 vervul. Hy is as misdadiger beskou. Die soldate verdeel sy klere
onder mekaar, maar loot oor wie sy onderkleed moet kry.
Jesus
se reaksie
Jesus
se reaksie hierop is nie woede en verbittering nie, maar vergifnis:
“Vader, vergeef hulle, want hulle weet nie wat
hulle doen nie!”
Hier
demonstreer Jesus sy opdrag, julle moet julle vyande liefhê (Mat 5:44)
“Julle moet julle vyande liefhê en julle moet bid
vir dié wat julle vervolg”
maar
ten spyte van hierdie liefdesdaad is daar nog steeds mense wat onaangeraak is
daardeur. Die raadslede lag Hom uit en spot Hom. Smalend snou hulle Hom toe
(vgl. Luk. 23:25):
Laat hy homself red as hy die Christus is wat deur
God uitverkies is.
Die
soldate neem ook deel aan hierdie gespottery. Selfs een van die misdadigers wat
saam met Hom die pyn van die kruis ervaar, doen mee aan die gespottery.
Twee
antwoorde op God se genade: negatief of positief:
Negatief
In
hierdie misdadiger sien ons die kenmerkende reaksie van mense wat geen berou
het oor hul dade nie. Hulle sien nie hul eie foute raak nie, maar die foute van
ander mense sien hulle alte maklik raak. Hulle sien nie die erns van hul
probleem raak nie. Mense sonder sondebesef mis die genade van God. Dis mense
wat God die skuld gee vir hul eie sondige optrede. Dit is nooit hulle skuld
wanneer dinge verkeerd loop nie, maar altyd iemand anders se skuld. Dis een van
die belangrikste kentekens van ’n geharde sondaar en ons sien dit reeds direk
na die sondeval daar in die paradys. Dis nie my skuld, maar altyd iemand anders
se skuld. Eva het die slang blameer, Adam het Eva blameer en op die uiteinde
het hy God blameer. Dit is wat hierdie misdadiger doen. Hy blameer God.
Positief
Teenoor
hierdie misdadiger se optrede is die ander misdadiger. Tot hier toe het hulle
dieselfde lot gehad. Beide het ’n lewe van misdaad gekies. Beide ontvang nou
die straf waarmee misdaad beloon word, maar op die kruis langs Christus loop
hul paaie uitmekaar. Die een kies die ewige dood en die ander kies die ewige
lewe. Beide het Jesus se gebed gehoor: (vgl. Luk 23:33)
“Vader, vergeef hulle, want hulle weet nie wat
hulle doen nie!”
In
hierdie gebed hoor ons die Evangelie, die goeie nuus van verlossing deur Jesus
Christus. In dit wat Hy hier bid, vra Hy die Vader: “moet hulle nie straf nie,
maar straf my!” Een misdadiger verhard sy hart en die een hoor die Evangelie,
die goeie nuus dat daar deur Christus vergifnis van sonde is omdat Hyself die
straf daarvoor dra. Die Evangelie van die kruis stel elke mens voor ’n besliste
keuse: verharding of bekering. Die kruise aan weerskante van die Christus dui
die pad na bo, maar ook die pad na onder.
In
die gebed van die tweede misdadiger (Luk. 23:42):
“Jesus, dink aan my wanneer U in u koninkryk kom.”
hoor
ons die onmisbare vereiste vir die gebed van iemand wat Hom voor God
verootmoedig. Hy het sy skuld ontdek en besef hoe verlore hy voor die
regverdige oordeel van God staan. Hy besef dat hy reeds verlore is, maar hy
gryp na die reddingstou van liefde wat Jesus met die gebed van sy eerste
kruiswoorde na hom toe uitgegooi het. Hy besef dat Hy in homself niks goed het
wat hom kan red nie. Al waarop hy sy hoop kan plaas is God se genade.
Die
inhoud van die gebed van verootmoediging is dit wat net ’n mens wat sy eie
onvermoë besef kan bid. Hy smeek nie vir ’n plek in die koninkryk nie, want hy
besef dat hy geen aanspraak daarop kan maak nie. Al wat hy vra is dat Jesus
maar net aan DINK. Hy smeek nie om saligheid of iets spesifiek nie, hy vra net
die aandag van Jesus die Koning. Al wat hy vra is maar net ’n krummeltjie van
God se genade want hy besef dat hy op niks aanspraak kan maak nie. Hy het alles
prys gegee.
Hoe
is so ’n eenvoudige, maar diep opregte gebed moontlik? Dit is alleen maar net
moontlik wanneer die Heilige Gees ’n mens se hart verbrysel. Dit is wanneer die
Gees die eiegeregtigheid en eie belangrikheid, die eie ek in my afbreek. Dit
sien ons wanneer hy die ander misdadiger met sy verharde hart bestraf (vgl.
Luk. 23:40&41):
“Is jy nie bang vir God nie? Jy ondergaan tog
dieselfde straf as hierdie man! In ons geval is dit regverdig, want ons ontvang
die verdiende straf vir ons dade. Maar hierdie man het niks verkeerds gedoen
nie.”
Daarom
durf hy eintlik nie om iets van Jesus te vra nie. Hy smeek maar net “Jesus,
dink ook aan my!” God se genade vra nie, ’n hoogdawerende gebed nie. In eenvoud
kan ons ook maar net gelowig bid, “Jesus, dink ook aan my!”
In
Jesus se antwoord sien ons die grootheid van God se liefde en genade. Jesus kan
en wil verlossing gee en daarom antwoord Hy hierdie misdager (vgl. Luk. 23:43):
“Ek verseker jou: Vandag sal jy saam met My in die
paradys wees.”
In
plaas van die krummeltjie wat hierdie misdadiger vra, gee Jesus alles, nie net
kwytskelding van skuld nie, maar ook die heerlikheid van die Paradys. Om die
Paradys te ontvang moet mens eers gelowig by Golgota verbygaan.
In
sy antwoord maak Jesus ook die belofte “....... saam met My”. Wanneer Ek
gaan, gaan jy ook! Dit is die klimaks van God se genade, naamlik om gemeenskap
met God te beleef. God is by my en ek is in sy teenwoordigheid. Dit is ook nie
maar net ’n vae belofte nie, nee dit is vas en seker. Jesus sê: “Ek verseker
jou, vandag nog sal jy saam met My in die paradys wees.” Nie eers eendag
daar ver nie, maar VANDAG nog. Die ewige lewe saam met God begin vandag nog
waar ons die heerlike teenwoordigheid van God kan beleef.
Persoonlike
boodskap
Die
vraag is nou geliefdes: “wat hou die kruiswoorde van Jesus vir my in?” Wanneer
ons voor die kruis van Jesus Christus te staan kom, kan ons nie maar net
passief daaroor wees nie. Niemand word onaangeraak agtergelaat nie! Die kruis
vra van elkeen wat is jou antwoord? Is dit die onverskilligheid van die eerste
misdadiger? Ten spyte van die Evangelie wat ek gehoor het, gaan ek hier weg
asof niks verander het nie. Ek onthou dalk vir so ’n kort rukkie die mooi
preek, maar dit verander niks aan my lewe nie. Ek gaan maar net nog steeds aan
en leef my lewe asof God nie bestaan nie. Die eerste misdadiger was so naby aan
God, maar tog het Hy vir ewig verlore gegaan! Hy het sy Verlosser gesien en
gehoor. Hy is gewaarsku, maar het nie gehoor gegee nie.
Of
is my reaksie ook die eenvoudige gebed van die tweede misdadiger? “Jesus,
dink ook aan my!” Die belofte op hierdie gebed word egter net vir my ontsluit
wanneer ek dit in ware ootmoed bid. Dit tree slegs in werking wanneer ek my eie
skuld ontdek en besef hoe verlore ek werklik is wanneer ek voor die regverdige
oordeel van God staan. Luister ek na die stem van die Heilige Gees in my lewe? Gryp
ek God se genade in geloof aan deur hulpeloos met opregte bekering uit die
diepte van my elende te smeek: “Jesus, dink ook aan my!” As dit my
reaksie is, dan kan ek met vaste sekerheid weet dat Jesus se antwoord: “Ek
verseker jou: Vandag sal jy saam met My in die paradys wees.” ook vir my bedoel
is.
Geliefdes,
wat is my reaksie op die kruisboodskap van Jesus Christus? Is ek soos die
eerste misdadigers wat ten spyte daarvan dat ek die Evangelie gehoor my hart
verhard, of is ek soos die tweede misdadiger wat sy eie skuld ontdek het in die
diepe besef van sy verlorenheid bid: “Jesus, dink ook aan my!”
Amen
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking