6 Apr 2014
Skriflesing Ps. 46
teksvers fokusvers Ps. 46:2
Liturgie
Ps. 46-1:1 & 6
Sb. 9-3:1 & 2
Sb. 15-7:4 & 5
Ps. 46-2:1 – 3
Inleiding
Die
lewe is vol onsekerheid en benoudheid. Ons weet nie wat die toekoms vir ons
inhou nie. Wie van ons weet of ons more nog hier gaan wees? Een van die
lewensvrae wat baie onsekerheid en benoudheid by baie mense veroorsaak is: “wat
wag vir my anderkant die dood?” Die hoofrede waarom mense bang is vir wat
anderkant die dood lê is as gevolg van die mens se opstandigheid teen God. Die
mens wat God se gesag in sy lewe verwerp en dit veroorsaak dat daar skeiding
tussen mens en God is.
God
se straf daarvoor is die ewige dood waar die mens vir ewig van God en sy liefde
geskei sal wees. Elkeen van ons verdien daardie straf. As dit jou nie benoud
maak nie, dan verstaan jy nie werklik die erns van die saak nie. Geliefdes,
weet u wat wag anderkant die dood? Daar is twee alternatiewe, of ewig beskerm
en getroetel in God se liefde of ewig sonder Hom in uiterste nood en ellende.
Waar
kry ek sekerheid daaroor? In Ps. 46 hoor ons waar die Psalmdigter gaan troos en
sekerheid soek het. Hy vertrou dat God se volk veilig en beskut is onder God se
beskerming. In hierdie Psalm word God se konkrete bystand aan sy bedreigde volk
in die loop van die geskiedenis besing. Dwarsdeur die Ou Testament is die
verdrukking van Israel en God se verlossing ’n heenwysing na Christus wat die
mensdom van die slawerny van die sonde verlos. Die uittog uit Egipte waar God
sy volk verlos van die slawerny van Egipte. Die verlossing van die Jode uit die
slawerny van die Ballingskap. Die doel van hierdie Psalm is om die aandag op
die God van Israel wat op Sion in die tempel woon, te vestig en hoe Hy sy volk
verlos van hul vyande. Ons grootste vyand is die sonde wat ons van God af
wegskeur.
God
beskerm ons (Ps. 46:2-4)
In
Ps. 46:2-4 hoor ons hoe God sy volk beskerm teen hul vyande. In vers 2 bevestig
die Psalmdigter :
God is vir ons ’n toevlug en ’n beskerming ;
Hy was nog altyd bereid om te help in nood
Die
Hebreeuse woord wat met “toevlug” vertaal is, wys op die absolute vertroue wat
op iets of iemand geplaas word om jou teen gevaar te beskerm. Die Hebreeuse
woord wat met “beskerming” vertaal is, beteken letterlik ’n plek van veiligheid.
God is vir die wat by Hom skuiling soek so ’n plek van veiligheid.
Mens
kan God vertrou, want Hy is altyd te bereid om te help wanneer jy in nood
verkeer. Die Hebreeuse woord wat met “nood” vertaal is, beteken ’n diepe
emosionele pyn en ellende wat mens ervaar as gevolg van ’n sekere situasie of
omstandigheid. Die mens se grootste nood is dat hy vanweë sy sondige opstand
teen God van Hom geskei is. God het die mens gemaak om in ’n verhouding met Hom
te leef. Wanneer daardie verhouding gebreek is, ervaar die mens diep emosionele
pyn en ellende.
Wanneer
jy so voel dan moet jy weet, jy kan God vertrou, maak nie saak wat gebeur nie.
Al skud die berge. As daar aardbewings is wat ’n tsoenami veroorsaak kan jy God
vertrou om jou te help. ’n Gevaar wat egter groter is as enige nood wat deur
aardbewings, tsoenami, siekte of wat ook al hier op aarde is, is die gevaar van
die ewige dood weens ons sondige opstand teen God. Wat is die ergste wat mens
hier op aarde kan tref? Die liggaamlike dood. Wat is erger as die liggaamlike
dood? Die ewige dood waar mens vir ewig helse smart en pyn sonder God se
vertroosting ervaar.
God
is nog altyd bereid om te help met die nood wat ons ervaar omdat ons sonde die
verhouding tussen ons en God gebreek het.
Blydskap
in die Godstad (Ps. 46:5-8)
Om
te beklemtoon dat mens veilig by God is, beskryf die Psalmdigter op ’n ander
manier God se sorg vir sy volk. In verse 5-8 word die volk se blydskap beskryf
omdat God Homself as ’n lewendgewende rivierstroom aan sy volk gee. Water
verteenwoordig lewe. Sonder water is daar nie lewe nie. In Open 21:6 hoor ons:
Ek is die Alfa en die Omega, die Begin en die
Einde. Aan elkeen wat dors het, sal Ek te drinke gee uit die fontein met die
water van die lewe, verniet.
God
is die lewende water wat aan sy uitverkore kinders die ewige lewe gee.
Hy
is snags teenwoordig by sy volk en daarom sal die Godstad niks oorkom nie. Die
volke en nasies kan maar probeer om teenoor God in opstand te kom, dit sal
hulle niks baat nie want God is almagtig.
In
vers 8 word God se almag vir ons beskryf met sy Hebreeuse Naam Sebaot. Dit
beteken letterlik ’n Almagtige heerser wat oor die heelal heers. Alles, dit wil
sê elke mag of natuurkrag en elke volk en nasie, elke mens is aan sy heerskappy
onderworpe. In die 83 Vertaling is sy naam vertaal met “die Here die almagtige”
en in die Ou Vertaling is dit met “die Here van die Leërskare” vertaal. Ons kan
dit ook vertaal met “die Here wat oor alles regeer.”
Die
klem is dus hier op die almag van God. Daarom kan ons met vertroue by Hom
skuiling soek omdat daardie skuiling wat Hy gee nie deur die vyand ingeneem kan
word nie. Dit is soos ’n fort wat op ’n hoë berg wat omring is deur onklimbare
steil kranse met hoë mure wat die fort bo-op daardie kranse omring. Dit is dus
’n vesting wat nie deur die vyand ingeneem kan word nie. Ons kan God dus
vertrou om te help wanneer ons in nood verkeer omdat Hy almagtig is en daarom
vir ons ’n veilige skuilplek gee. Die situasie of omstandighede verander nie,
maar daai hopelose benoudheid (verlammende vrees) wat jy ervaar neem Hy weg en
Hy dra jou veilig deur die gevaar. As ons eers eenmaal deur God se genade gered
is, is daar niks wat ons van sy liefde kan skei nie.
Kom
kyk wat die Here gedoen het (Ps. 46:9-12)
In
hierdie laaste verse val die klem nou op wat die Here vir sy volk doen. God die
Almagtige laat oorloë ophou. Hy breek die opstandige nasies se spiese en
verbrand hulle oorlogswaens sodat hulle kan weet en erken dat Hy alleen God is.
Daarom voel sy volk veilig by Hom.
In
hierdie Psalm sê die Here vir ons hoekom sy volk vir niks bang was nie. Hulle
het in hul nood gedink aan God se dade in die verlede en terwyl hulle dit
gedoen het, het hulle onthou wat Hy alles vir hulle beteken het. Toe het hulle
geweet dat hulle Hom kan vertrou en dat hulle vir niks meer bang hoef te wees
nie. Op grond van God se troue verbondsliefde kan ons ook die beloftes vertrou
wat Hy in Open 21:3-5 vir ons gee.
3Toe het ek ’n harde stem
van die troon af hoor sê: “Kyk, die woonplek van God is nou by die mense. Hy sal
by hulle bly; hulle sal sy volke wees, en God self sal by hulle wees as hulle
God. 4Hy sal al die trane van hulle oë afdroog. Die dood sal daar
nie meer wees nie. Ook leed, smart en pyn sal daar nie meer wees nie. Die dinge
van vroeër het verbygegaan.”
5Toe sê Hy wat op die troon
sit: “Kyk, Ek maak alles nuut.”
Hoe
vind ons troos in hierdie Psalm?
As
daar by my nog enige onsekerheid is oor wat anderkant die dood vir my wag en as
dit my doodsbenoud maak kan ek my troos in Jesus Christus vind. Dan kan ons
vashou aan ons belydenis in Sondag 1 van die Heidelbergse Kategismus dat my
enigste troos in lewe en in sterwe is dat ek aan Jesus Christus behoort.
Toe
ons op die punt gestaan het om veroordeel te word tot die ewige dood het God sy
Seun in ons plek laat sterwe. Toe Jesus so benoud was dat Hy bloed gesweet het,
was daar vir Hom geen skuilplek teen gevaar gewees nie. Daar was nie vir Hom ’n
toevlug en beskerming gewees nie. In helse pyn en smart het Hy in bange
Godverlatenheid uitgeroep: “My God my God, waarom het U my verlaat?” Daar was
vir Hom geen troos of beskerming toe Hy die dood tegemoed gegaan het nie. Hy
het dit gedoen sodat daar vir ons ’n toevlug en beskerming kan wees teen die
vyand van ons sondige geaardheid. Op grond van wat Jesus Christus vir ons aan
die kruis gedoen het kan ons ook met sekerheid sê:
Die Here, die Almagtige , is by ons, die God van
Jakob is vir ons ’n beskutting
God
is vir ons ’n toevlug en beskerming en daarom kan ons ook daarna uitsien dat Hy
Homself as ’n lewendgewende rivierstroom aan ons sal gee. Hy is in die persoon
van die Heilige Gees altyd by ons teenwoordig en daarom kan ons veilig by Hom
voel. Kom ons soek skuiling teen die vyand van die sonde by God, want Jesus is
vir ons ’n toevlug en ’n beskerming.
Amen
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking