20 Julie 2016

Ons kan alleen deur ’n ware geloof deel kry aan die verlossing van sondes deur Jesus Christus



17 Jul 2016 GKE
Heb. 11v1-12v3. Teksverse Heb. 11 v 17-19 & Son 7 HK
Sing       Lofsang: Ps. 31-1 v 1 & 3
              Na wet:    Ps. 25-1 v 1,3 & 5
              Na gebed Ps. 33-1 v 5 & 11
              Slotsang   Ps. 31-1 v 17 & 19

Heidelbergse Kategismus Sondag 7

20  Vraag:  Word al die mense dan weer deur Christus salig soos hulle deur Adam verlore gegaan het?
Antwoord:  Nee;  (a);  maar slegs die wat deur 'n ware geloof in Hom ingelyf word en al sy weldade aanneem (b).
(a) Matt 7:1422:14.  (b) Mark 16:16;  Joh 1:12;  3:16, 18, 36;  Jes 53:11;  Ps 2:12;  Rom 11:20;  3:22;  Heb 4:3;  5:9;  10:39;  11:6.
21  Vraag:  Wat is 'n ware geloof?
Antwoord:  'n Ware geloof is nie alleen 'n vasstaande kennis waardeur ek alles wat God in sy Woord aan ons geopenbaar het (a) vir waar aanvaar nie, maar ook 'n vaste vertroue (b) wat die Heilige Gees (c) deur die evangelie in my hart werk (d), naamlik dat God nie net aan ander nie, maar ook aan my uit loutere genade, slegs op grond van die verdienste van Christus (e), vergewing van sondes, ewige geregtigheid en saligheid (f) geskenk het.
(a) Jak 2:19.  (b) Heb 11:1, 7;  Rom 4:18-21;  10:10;  Ef 3:12;  Heb 4:16;  Jak 1:6.  (c) Gal 5:22;  Matt 16:17;  2 Kor 4:13;  Joh 6:29;  Ef 2:8;  Fil 1:19;  Hand 16:14.  (d) Rom 1:16;  10:17;  1 Kor 1:21;  Hand 10:44;  16:14.  (e) Ef 2:8;  Rom 3:24;  5:19;  Luk 1:77, 78.  (f) Rom 1:17;  Gal 3:11;  Heb 10:10, 38;  Gal 2:16.
22  Vraag:  Wat moet 'n Christen glo?
Antwoord:  Alles wat in die evangelie aan ons beloof word (a) en wat die artikels van ons algemene en ongetwyfelde Christelike geloof ons in hoofsaak leer.
(a) Joh 20:31;  Matt 28:19;  Mark 1:15.
23  Vraag:  Hoe lui die artikels?
Antwoord:  (1) Ek glo in God die Vader, die Almagtige, die Skepper van die hemel en die aarde.  (2) En in Jesus Christus, sy eniggebore Seun, ons Here;  (3) wat ontvang is van die Heilige Gees, gebore uit die maagd Maria;  (4) wat gely het onder Pontius Pilatus, gekruisig is, gesterf het en begrawe is en neergedaal het na die hel;  (5) wat op die derde dag weer opgestaan het uit die dood;  (6) opgevaar het na die hemel en sit aan die regterhand van God, die almagtige Vader, (7) waarvandaan Hy sal kom om die lewendes en die dooies te oordeel.  (8) Ek glo in die Heilige Gees.  (9) Ek glo aan 'n heilige, algemene, Christelike kerk, die gemeenskap van die heiliges;  (10) die vergewing van sondes;  (I1) die opstanding van die liggaam (12) en 'n ewige lewe.

Inleiding

Hoe kan ek God leer ken? Dit is een van die belangrikste vrae waarop elkeen ’n antwoord moet kry! Die Bybel leer ons dat daar maar net een manier is: (vgl. Heb. 11v6b ) Wie tot God nader, moet glo dat Hy bestaan. Sonder geloof is dit onmoontlik om God te ken. Glo, geloof, loop soos ’n goue draad dwarsdeur die Bybel. Daarom is dit ’n sentrale aspek van die Christelike godsdiens.

Wat beteken dit wanneer ons sê dat ons glo? Hoe doen mens dit prakties? Ons belydenis in Sondag 7 van die Heidelbergse Kategismus gee vir ons ’n duidelike verklaring daarvan. Ons kan ons belydenis in Sondag 7 soos volg opsom:
Ons kan alleen deur ’n ware geloof deel kry aan die verlossing van sondes deur Jesus Christus.
Die volgende drie aspekte kom in ons belydenis na vore:
1.   Ek moet glo
2.   Wat is ’n ware geloof?
3.   Wat moet ek glo?

Ek moet glo

Alle mense is verlore as gevolg van Adam se rebelse opstand teen God soos wat ons ook in Sondag 3 van die Heidelbergse Kategismus bely. In Sondag 6 bely ons dat Jesus Christus vir ons verlossing bewerk. Die vraag is nou of alle mense deur Christus verlos word? Die duidelike antwoord is NEE, alle mense word nie gered nie. In Joh. 3v36 sê die Here vir ons:
Wie in die Seun glo, het die ewige lewe; wie egter aan die Seun ongehoorsaam is, sal die lewe nie sien nie, maar die straf van God bly op hom.
Daarom bely ons in Sondag 7 vraag en antwoord 20:
slegs die wat deur 'n ware geloof in Hom ingelyf word en al sy weldade aanneem
Dit is hieruit duidelik dat dit Geloof is wat die verskil maak of ’n mens gered word of verlore gaan. Alle mense word nie gered nie, net diegene wat glo word gered. God se genade kom hier duidelik na vore. Hy gee aan ons die opdrag om te glo (Joh. 14v1)
Glo in God; glo ook in My.
Tog is die aksie van geloof ook genade, want selfs die geloof wat God vra gee Hy ook aan ons (Ef. 2v8)
Julle is inderdaad uit genade gered, deur geloof. Hierdie redding kom nie uit julleself nie; dit is ’n gawe van God.
As ons gered wil word, dan is dit duidelik: Ons MOET glo soos die Here ook in Heb. 11v6 vir ons sê:
Wie tot God nader, moet glo dat Hy bestaan en dat Hy dié wat Hom soek, beloon.
Wanneer ek my geloof bely, dan MOET ek glo!
As my geloof egter nie ’n ware geloof is nie dan help dit my egter niks nie soos die Here ons in Jak 2v19 leer:
Glo jy dat daar net een God is? Dit is reg. Die bose geeste glo dit ook—en hulle sidder van angs.
 

Wat is ’n ware geloof?

Hier in Heb. 11 leer die Here ons wat ’n ware geloof is. In Heb. 11v1 sê die Here vir ons:
Om te glo, is om seker te wees van die dinge wat ons hoop , om oortuig te wees van die dinge wat ons nie sien nie.
Hierin kom daar twee aspekte duidelik na vore. Ons het ’n hoop, dit wil sê ons moet weet wat ons hoop en ons moet seker wees, dit wil sê ons moet vertrou. Om te glo is dus om ’n verwagting te hê dat die hoop wat ons het verseker waar gaan word.

Daarom bly ons ook
'n Ware geloof is nie alleen 'n vasstaande kennis waardeur ek alles wat God in sy Woord aan ons geopenbaar het vir waar aanvaar nie, maar ook 'n vaste vertroue wat die Heilige Gees deur die evangelie in my hart werk
In Heb. 11v1 verduidelik die Here vir ons die teorie van ’n ware geloof. Daarna gee Hy vir ons hele klomp voorbeelde uit die Ou Testament van mense wat geglo het. (’n Groot skare geloofsgetuies Heb12v1). Vanaf Kain en Abel reg deur tot by Moses en ook die profete in die Ou Testament. Een van die bekendste voorbeelde is Abraham wat Isak moes gaan offer het:
Heb. 11v17-19
17–18Omdat Abraham geglo het, het hy, toe hy op die proef gestel is, Isak as offer afgestaan. Ja, hy wat die belofte ontvang het en aan wie gesê is: “Uit Isak sal jou nageslag gebore word,” het gereed gestaan om sy enigste seun te offer. 19Hy was daarvan oortuig dat God by magte is om uit die dood op te wek, waaruit Abraham vir Isak ook, om dit so te stel, terug ontvang het.

Dit is hier waar ons werklik sien wat beteken dit om werklik op die Here te vertrou! Abraham was bereid om vir Isak te offer omdat hy geweet het God is almagtig en omdat hy vertrou het dat God weer vir Isak uit die dood sou opwek. Hy het vertrou dat God hom ook in die moeilike tye sou kon help. Dit is waar ons geloofsvertroue ook prakties na vore kom. Dit is maklik om te glo en vertrou wanneer dit goed gaan in die lewe. Dit is egter ’n ander saak wanneer dit moeilik gaan in my lewe. Wanneer al die omstandighede om my daarop dui dat ek God nie kan vertrou. Dit is dan wanneer my geloof my dra. Ek het geleer dat God goed is en dat Hy net my beste belange op die hart dra. Ek het geleer dat God vir my net die beste wil hê en nou moet ek ook vertrou dat dit die waarheid is.

Hierdie geloof van ons is ook nie net op die hier en nou van toepassing nie. Dit het ook ewigheidswaarde. Abraham het nie nodig gehad om vir Isak te offer nie. God het egter sy Seun Jesus Christus aan die kruis geoffer sodat ons kan lewe. Daarom bely ons ook:
dat God nie net aan ander nie, maar ook aan my uit loutere genade, slegs op grond van die verdienste van Christus, vergewing van sondes, ewige geregtigheid en saligheid geskenk het.

Geloof begin eers werklik betekenis kry wanneer dit persoonlik raak. Dit is maar redelik algemeen wanneer ons sê dat Jesus vir die sondaars gesterf het. Dit begin egter eers werklik betekenis kry wanneer ons op daardie punt kom wat ek dit my eie maak. Dit is nie net vir ander waar nie. Dit is vir MY waar. Ek word ook gered van die ewige dood. Jesus Christus het vir MY sondes aan die kruis gesterf. Dit is die geloofsanker waaraan ons moet vashou sodat ons staande kan bly wanneer die moeilike tye oor ons pad kom soos die Here ook vir ons sê in Heb. 12v3
Hou Hom (Jesus Christus) voor oë wat so ’n vyandige optrede van die sondaars teen Hom verdra het. Dan sal julle nie geestelik moeg word en uitsak nie.

Wat moet ek glo?

Alles wat in die evangelie aan ons beloof word en wat die artikels van ons algemene en ongetwyfelde Christelike geloof ons in hoofsaak leer.

(1) Ek glo in God die Vader, die Almagtige, die Skepper van die hemel en die aarde. 
(2) En in Jesus Christus, sy eniggebore Seun, ons Here; 
(3) wat ontvang is van die Heilige Gees, gebore uit die maagd Maria; 
(4) wat gely het onder Pontius Pilatus, gekruisig is, gesterf het en begrawe is en wat die angste van die hel tot die dood toe ondergaan het; 
(5) wat op die derde dag weer opgestaan het uit die dood; 
(6) opgevaar het na die hemel en sit aan die regterhand van God, die almagtige Vader,
(7) waarvandaan Hy sal kom om die lewendes en die dooies te oordeel. 
(8) Ek glo in die Heilige Gees. 
(9) Ek glo aan 'n heilige, algemene, Christelike kerk, die gemeenskap van die heiliges; 
(10) die vergewing van sondes; 
(I1) die opstanding van die liggaam
(12) en 'n ewige lewe.

Amen

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking