10 Julie 2016

Moenie toelaat dat bekommernisse jou lewensvreugde steel nie




Sondag 10 Jul 2016 GKE
Mat 6:24 – 34 Teksv. Mat 6:25 Moet julle nie bekommer oor julle lewe en Mat 5:3

Sing
Ps. 46-1 v 1 & 6
Lied 292 v 1 & 2 Jou Enigste Troos
Ps. 42-1 v 1 & 7

Sb 17-1 v 1 – 6























Bekommernis. Wie van ons kan sê dat ek nog nooit bekommerd was nie? Om te bekommer is ’n eg menslike eienskap. Elkeen van ons is bekommerd tot een of ander mate oor die lewe. Oor die algemeen is ons bekommernisse nie van so aard dat dit beheer van ons lewens neem nie. Daar kom egter situasies in die lewe waar bekommernis jou hele bestaan oorheers en jy naderhand absoluut lamgelê word daardeur, want kommer is absolute negatiewe energie wat jou liggaam behoorlik afbreek.

Kommer is die vrees wat jou lamlê dat die slegste moontlike uitkoms waar gaan word. Die saak waaroor jy bekommer oorheers naderhand al jou gedagtes en dit keer dat jy op enigiets anders kan konsentreer. Kommer kan selfs ’n negatiewe uitwerking op jou verhouding met die mense om jou hê. Ten diepste beïnvloed dit jou verhouding met God negatief sodat jy naderhand nie meer op God vertrou nie.

Kommer moet egter nie met besorgdheid of voorsorg verwar word nie. Besorgdheid is positiewe energie waar jy beplan vir gebeurlikhede. Teenoor kommer wat jou lamlê spoor voorsorg of besorgdheid jou tot positiewe aksie aan. Kommer se dryfveer is vrees en angs terwyl voorsorg en besorgdheid deur vertroue gemotiveer word. Dit is goed om te beplan vir wat voorlê want dit help jou om na te dink oor jou doelwitte en die maniere waarop jy hulle kan bereik met die wete dat jy op God kan vertrou. Selfs wanneer dinge nie altyd uitwerk soos jy beplan nie vertrou jy steeds op God dat Hy vir jou sal sorg.

In ons teksgedeelte leer die Here ons om nie toe te laat dat bekommernisse ons lewensvreugde steel nie. As jy die gedeelte net oppervlakkig lees kan jy maklik tot die verkeerde gevolgtrekking kom dat jy maar net op die verhewe dinge moet konsentreer en die res sal vanself kom. Dit gebeur juis wanneer jy voorsorg met kommer verwar. Jesus sê nie hier dat ons nie voorsorg hoef te tref nie. Nee dit moet ons doen want Hy leer ons ook baie spesifiek, wie nie saai nie sal ook nie oes nie.

Wat Hy ons wel hier leer is dat ons, ons nie moet bekommer nie. Ons moenie so in die geskarrel om ’n dak oor jou kop te kry en kos op die tafel kry, vasgevang word dat ons die lewe mis nie. ’n Lewe saam met God waarin ons ook die geestelike dimensie van ons bestaan kan geniet. Dit wat eintlik sin en betekenis aan die lewe gee. Die probleem kom in wanneer daar ’n oordrewe fokus op besittings is. Wanneer mens so op die materiële aspekte van die lewe gefokus is dat jy nie by God uitkom nie.

Jesus gebruik hier twee beelde. Net soos ons hemelse Vader vir die voëls sorg, sal Hy ook vir ons sorg. Die lelies van die veld wat van verbygaande aard is, versier God met soveel prag dat dit selfs mooier is as die prag van Salomo. As God soveel sorg vir sulke tydelike goed het soos veldblomme, sal Hy sekerlik vir ons ook sorg.

Hoe kom ons vry van lewensangs en die bekommernisse van die lewe? Jesus antwoord in Mat 6:33:
beywer julle allereers vir die koninkryk van God en vir die wil van God, dan sal Hy julle ook al hierdie dinge gee.

Wat beteken dit om jouself vir die koninkryk van God te beywer? Jesus begin die bergrede waarvan hierdie gedeelte oor bekommernis deel is met (Mat 5v2)
“Geseënd is dié wat weet hoe afhanklik hulle van God is,
want aan hulle behoort die koninkryk van die hemel.
 
In die Bergrede wat ons in Mat 5 tot 7 vind, hoor ons hoe volgelinge van Jesus moet leef. Die lewens van burgers van die Koninkryk van God lyk radikaal anders die lewens van ongelowiges. Hier hoor ons hoe anders dit is soos ons byvoorbeeld in Mat 6:31 - 33 hoor:
“Julle moet julle dus nie bekommer en vra: ‘Wat moet ons eet of wat moet ons drink of wat moet ons aantrek?’ nie. Dit is alles dinge waaroor die ongelowiges begaan is. Julle hemelse Vader weet tog dat julle dit alles nodig het. Nee, beywer julle allereers vir die koninkryk van God en vir die wil van God, dan sal Hy julle ook al hierdie dinge gee.
Burgers van God se Koninkryk weet dat God vir hulle sal sorg en dat hulle daarom geen bekommernis daaroor hoef te hê nie.

Die sleutel hoe mens daarby uitkom lê daarin dat jy moet verstaan dat jy geheel en al alleen van God afhanklik is. Wanneer jy jou desperate nood vir God leer ken en jou totale gebrek aan eie geestelike gawes verstaan, dan begin jy leef uit God se genade.

In Mat 5:3 staan daar letterlik “Salig is die wat arm van gees is, want aan hulle behoort die koninkryk van die hemele.” Dit gaan nie hier armoede in die tradisionele sin nie, nie oor ’n gebrek aan besittings en middele nie. Dit gaan oor die wete dat ek geestelik bankrot is voor God. Dat ek in myself niks het wat ek God kan bied nie. Die besef dat ek totaal van Hom afhanklik is.

Wanneer ek dit verstaan, dan sal ek ook begin om God se liefde te verstaan. Kyk wat het Jesus aan die kruis vir my gedoen. As Hy bereid was om sy lewe vir my op te offer dan moet ek tog baie kosbaar vir God wees. Wanneer ek God se liefde verstaan sal ek ook verstaan dat Hy vir my sal sorg. Sal ek verstaan dat Hy my nooit alleen sal laat nie. Sal ek verstaan dat Hy in alles by my sal bly, my fisiese versorging, in siekte, by die werk, in alles fisies en geestelik. Sal ek verstaan dat ek totaal en al van Hom afhanklik is en dat alles wat ek het uit sy liefdevolle Vaderhand kom.

Dit bring ’n dieper perspektief op God se liefde wat ons onder andere ook in Joh. 3:16 hoor:
God het die wêreld so lief gehad dat Hy sy enigste Seun gegee het, sodat dié wat in Hom glo, nie verlore sal gaan nie maar die ewige lewe sal hê.

Glo jy dit? 

As jy dit glo dan sal jy ook glo dat God net jou beste belange op die hart dra en dat jy Hom kan vertrou om in alles vir jou te sorg.

Moet daarom nie toelaat dat bekommernisse jou lewensvreugde steel nie. God sal in alles vir jou sorg.
Amen


Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking