06 Februarie 2015

Ek moet die lig van God se liefde laat skyn in ’n donker wêreld wat Hom nie ken nie

Joh. 8:2-12 – Mat 5:13 – 16
teksverse Joh. 8:12 & Mat 5:16
GKE Son 25 Jan 2015
Laat julle lig so voor die mense skyn, dat hulle julle goeie werke kan sien en julle Vader wat in die hemel is, verheerlik.”

Julle moet soos ’n lig in hierdie pikdonker wêreld skyn. Ander mense moet uit julle woorde en dade sien dat julle God van harte dien. Dan sal hulle sê dat God regtig ’n groot en goeie God is. So word julle hemelse Vader se Naam regtig grootgemaak.”

Sing:
Ps. 107-1 v 1 & 10
Sb 9-3 v 1 & 2
Ps. 25-1 v 1 , 2 , 7 & 8
Sb 7-2 v 1 & 2

Gedurende 2012 se sinode is daar besluit om studiedeputate te benoem wat indringend aandag moet gee aan soos dit genoem is ’n omkeerstrategie. Daarmee het hulle maar net verder aandag gegee aan ’n vraag wat reeds sedert 1994 op die sinode se tafel was: “hoekom daal die lidmatetal van die GKSA en wat kan en moet ons daaromtrent doen?” In 1994 is daar na die saak as “bewaring en vermeerdering” verwys en so het dit verskillende benamings by die verskillende sinodes gehad soos byvoorbeeld “opbou en uitbou”. In 2012 het hulle dit omkeerstrategie genoem met die bedoeling dat die dalende tendens “omgekeer” moet word. In hulle rapport voor 2015 se sinode is aanbeveel dat daar eerder na die saak as “kerkgroei” verwys moet word.

Verskillende name om na ’n baie aktuele aspek van ons geloofslewe te verwys naamlik, “bekeer julle”. Dis die boodskap wat Johannes die Doper verkondig het (vgl. Mat 3:2)
“Bekeer julle, want die koninkryk van die hemel het naby gekom.”
En dit is ook die boodskap waarmee Jesus sy bediening begin het (vgl. Mat 4:17)
Van toe af het Jesus begin preek en gesê: “Bekeer julle, want die koninkryk van die hemel het naby gekom.”

Die woord bekering verwys na ’n radikale koersverandering in ’n mens se lewe. ’n 180 grade terugdraai van die pad waarop jy is. En dit is waar kerkgroei begin. By my persoonlik. Ons maak so dikwels die fout om te dink dat kerkgroei maar net beteken om getalle te vermeerder. Dit sluit dit ook in, maar daar is ’n belangrike aspek wat ons dikwels miskyk. Kerkgroei begin heel eerste by die groei in my geestelike lewe. Groei in my geestelike lewe vind plaas wanneer ek wegdraai van dit wat verkeerd is na dit wat reg is. Dit is nie ’n eenmalige gebeurtenis nie, maar iets wat elke dag moet plaasvind.

Hier in Joh. 8 ontmoet ons ’n vrou wat ook op ’n verkeerde pad was. Sy het owerspel gepleeg. Dit beteken sy wat ’n getroude vrou was, het ’n verhouding aangeknoop met ’n ander man. Volgens die wet moes so ’n paartjie wat owerspel gepleeg het met klippe doodgegooi word en dit is waarop die Fariseërs nou aandring het wat met hierdie vrou moes gebeur. Maar dan sê Jesus iets vir haar aanklaers wat hulle letterlik in spore laat omdraai en met skaamte wegstap. (Vgl. Mat 8:7):
“Laat die een van julle wat ’n skoon gewete het, eerste ’n klip op haar gooi.”
Hiermee wys Jesus vir ons dat elkeen skuldig staan voor God. In Joh. 8:11 sê Jesus vir haar wat om te doen om weg te draai van haar verkeerde pad af:
Gaan maar en moet van nou af nie meer sonde doen nie.
Met ander woorde, bekeer jou.

In Joh. 8:12 gee Jesus nou die sleutel van hoe om jouself te bekeer:
“Ek is die lig vir die wêreld . Wie My volg, sal nooit in die duisternis lewe nie, maar sal die lig hê wat lewe gee.”
Hier word twee begrippe gebruik wat lynreg teenoor mekaar staan. Lig en donker. Lig verteenwoordig alles wat goed, mooi en rein is terwyl donker verwys na alles wat sleg, negatief en afbrekend is. Jesus is die bron van lig, met ander woorde God se liefde.

Hoe kry mens deel van die Lig? Jesus sê vir ons: “Wie My volg, sal nooit in die duisternis lewe nie, maar sal die lig hê wat lewe gee.” In Joh. 1:12 hoor ons:
Maar aan almal wat Hom aangeneem het, dié wat in Hom glo, het Hy die reg gegee om kinders van God te word.
Wanneer jy glo dat Jesus jou Verlosser en Saligmaker is, deel jy in sy lig. Dit is wat Hy belowe in Joh. 8:12:
Wie My volg, sal nooit in die duisternis lewe nie, maar sal die lig hê wat lewe gee.”

Wanneer jy die lig het wat lewe gee kan jy onmoontlik nog dieselfde mens wees wat jy was. Daardie vrou wat voor Jesus gesleep is, was nie meer dieselfde na haar ontmoeting met Jesus nie. Wanneer jy Jesus begin volg dan kan jy nie maar net op jou ou wee voortploeter nie.

In Mat 5:14 & 15 hoor ons ook dat elkeen wat God se lig ontvang daarmee saam ook ’n verantwoordelikheid ontvang. Wanneer jy in die donker is en jy ontvang ’n lig dan steek jy dit nie onder ’n maatemmer weg nie! Die lig moet tot almal se voordeel strek. Dink bietjie daaraan hoe dit in ’n groot vertrek vol mense is wat skielik in pikdonkerte gedompel word. Niemand kan sien waar hulle is en hulle loop in mekaar vas. Ander is bang. Die donkerte veroorsaak chaos! Dan gee iemand vir jou ’n hele houer vol flitse met die opdrag, vat vir jou een en deel die ander uit. Hoe meer flitse jy uitdeel hoe minder chaos heers daar. Daardie flitse brand egter nie vir altyd nie, dit moet daagliks herlaai word deur Jesus in geloof te volg.

Jesus gee vir ons die lig van God se liefde sonder dat ons iets hoef te doen om dit te verdien maar daarmee saam gee Hy ook aan ons die opdrag: (Vgl. Mat 5:16)
Laat julle lig so voor die mense skyn, dat hulle julle goeie werke kan sien en julle Vader wat in die hemel is, verheerlik.

Hoe laat mens jou lig skyn? Jy laat God se lig skyn deur woord en daad. Jy vertel vir mense van die evangelie en jy leef op so ’n manier dat mense die evangelie in jou lewe raaksien. Om so te kan leef dat mense die evangelie in ons lewens raaksien is dit nodig dat ons, onself daagliks moet bekeer. Daagliks terug draai na die evangelie deur Jesus te volg.

In die Bybel vertel God vir ons wat dit beteken om jou lig te laat skyn. Daarom is dit nodig dat ons daagliks tyd moet spandeer met sy Woord. ’n Goeie voorbeeld van voete op die grond praktiese Christenskap Rom. 12:9-21; (lees gerus die gedeelte nadenkend by die huis deur). Daar sê die Here vir ons:
Wees lief vir mekaar. Moenie in julle toewyding verslap nie, dien die Here (daaglikse navolging van Jesus, deur gebed Bybellees). Hou aan hoop, staan vas wanneer julle verdruk word. Volhard in gebed. Help julle medegelowiges in nood. Wees lief vir jou vyande. Gee hom iets om te eet en drink wanneer hy honger of dors is. Moenie kwaad met kwaad vergeld deur self wraak te neem nie. Moet jou nie deur die kwaad laat oorwin nie, maar oorwin die kwaad deur die goeie.

Julle moet soos ’n lig in hierdie pikdonker wêreld skyn. Ander mense moet uit julle woorde en dade sien dat julle God van harte dien. Dan sal hulle sê dat God regtig ’n groot en goeie God is. So word julle hemelse Vader se Naam regtig grootgemaak.”

My taak as Christen is: ”Ek moet die lig van God se liefde laat skyn in ’n donker wêreld wat Hom nie ken nie” Kom ons bekeer ons van dit in ons lewens wat ons verhoed om ons lig te laat skyn. Kom die lig van God se liefde in hierdie pikdonker wêreld skyn sodat ander uit ons woorde en dade sien dat ons God van harte dien sodat hulle God sal eer en sy Naam grootgemaak word.

Amen

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking