4 Mar. 2012 (RB) Open. 2 v 8 tot 11
Sing
Lofsang: Ps. 147 v 1 & 2 (OAB)
Na
wet: Ps.
130 v 1 & 2 (OAB)
Na
gebed Ps. 86 v 1 & 6 (OAB)
Slotsang Ps. 31 v 1 &3 (OAB)
Voel u soms moedeloos
omdat dinge net al hoe slegter word. Niks wil reg loop nie. Die een probleem is
skaars opgelos of daar is twee ander in sy plek! Dan wonder ons soms waarom ons
as Christene so swaar moet kry in hierdie lewe. Dit kan so erg raak dat ons
selfs begin twyfel of God werklik omgee. Sien God regtig my ellende raak?
Die gelowiges in Smirna
het ook goeie rede gehad om so te voel, want hulle het regtig swaar gekry ten
spyte daarvan dat hulle in ’n stad gewoon het wat as ’n juweel van die gebied
bekend was. Binne ’n stad waar die gemiddelde inwoner welvarend was, was hulle
die uitgeworpenes en die armste van die armes. Verder het hulle gebuk gegaan
onder erge vervolging vanweë hulle Christelike geloofsoortuiging. Die Jode het
elke geleentheid gebruik om hulle onder verdenking te plaas en om hulle sleg te
maak by die stadsowerhede. Die gevolg was dat hulle in ’n groot mate uitgesluit
was en dat hulle geen geleenthede ontvang het in daardie stad nie. Hulle kon
nie werk kry nie, met die gevolg dat hulle werklik arm was. In hierdie brief
troos die Here die gelowiges in Smirna wat so swaarkry.
Hierdie brief is ook aan
Christus se kerk oor al die eeue heen gerig en dit bring inderdaad ook
vertroosting vir sy kerk wat swaarkry in hierdie wêreld. Daar is mense wat voorhou
dat dit net goed moet gaan met die kerk, maar dit is ’n valse beeld van die
kerk dat gelowiges nie sal swaarkry nie. Gewoonlik is die boodskap wat hiermee
saamgaan om die werklikheid van swaarkry weg te praat dat mense wat swaarkry se
geloof nie sterk genoeg is nie. Dit is egter ’n verkeerde idee van kerkwees wat
uit die misplaasde voorspoed teologie na vore kom. Daardie foutiewe leer wat
voorhou dat verlossing in hierdie wêreld gesetel is. Daar is geen sprake van
sonde verlossing nie en God word inderdaad gebruik soos ’n gelukspakkie waar
dit net gaan oor die materiële voordele wat God kan gee en nie oor God self
nie. Die voorspoed teologie verkondig op die uiteinde maar net die groot leuen
van die satan: “as ek net eers ’n miljoenêr is, dan sal ek gelukkig wees.”
Met hierdie brief leer die
Here sy kerk dat dit nie net altyd voorspoedig sal gaan met sy kerk nie,
inteendeel die Here sê inderdaad vir ons dat ons gaan swaarkry! Die lewe is nie
altyd net lekker en goed nie. Ek is seker dat elkeen van ons dit uit ons
lewenservaring sal kan bevestig. Hierdie brief aan die gelowiges in Smirna word
ook gerig aan elkeen wat voel dat die wêreld buite beheer geraak het.
Reeds in die inleiding
maak Christus dit baie duidelik dat Hy omgee vir sy kerk en dat hulle Hom na
aan die hart lê. Hy stel Homself bekend soos ons hoor in Open 2:8:
So sê
die Eerste en die Laaste, wat dood was en weer lewend geword het
Christus is die begin en
die einde en hiermee sê Hy vir ons dat Hy alles omvat. Daar is nie iets wat
buite sy beheer is nie. Hy IS die begin en die einde! In Hom, deur Hom en uit
Hom bestaan alle dinge. Verder sê Hy vir ons dat Hy alles deurgemaak het, selfs
tot in die dood toe, maar dat die dood Hom nie kon vashou nie. Hy het die dood
oorwin. Hiermee sê Christus dat niks buite sy beheer is nie. Maak nie saak wat
die gelowiges in Smirna moet deurmaak nie, Christus het dit reeds gedoen.
Dan hoor ons van sy
wonderlike vertroosting in Open 2 v 9:
Ek ken
julle verdrukking en julle armoede, en tog is julle ryk. Ek weet ook van die
kwaadstokery van die mense wat daarop aanspraak maak dat hulle Jode is, en dit
nie is nie, maar tot die sinagoge van die Satan behoort.
Christus wat alles in
hierdie lewe beheer weet van hulle swaarkry. Die Griekse woord wat met ken en
weet vertaal is kom net in die verlede tyd voor. Daarmee sê dit vir ons dat
Christus van die begin af weet wat die omstandighede is en dat Hy absoluut
verstaan.
Christus sê vir die
gelowiges in Smirna: “Ek ken julle armoede”. In Grieks is daar twee
woorde wat armoede aandui. Die een woord beskryf die gebrek aan sekere
besittings terwyl die ander woord iemand beskryf wat absoluut niks het nie. Dit
is hierdie laasgenoemde woord wat gebruik word om die armoede van die gelowiges
in Smirna te beskryf. Ten spyte daarvan sê Christus egter ook “en tog is
julle ryk!” Op die oog af gaan dit baie sleg met hierdie gelowiges, maar
hulle het ’n skat wat groter is as enige materiële rykdom wat daar is, die
verlossing in Jesus Christus.
Christus weet wat hulle
omstandighede is en dat die Jode hulle onder verdenking plaas by die owerhede.
Daarom die verwysing na die sinagoge van satan. Satan beteken ook “teenstander”
en die Jode was groot teenstanders van die Christene. Hiermee troos die Here
ons ook. Hy weet wat elkeen van ons se omstandighede is. Hy weet waarmee ons
sukkel en wat maak ons bekommerd. Hy troos ons ook met die wete dat ons ’n
geestelike skat het wat baie meer werd is as enige materiële rykdom wat daar
is. Die Here sê hier vir ons dat ons nie moet val vir daardie leuen van die
satan nie “as jy maar net ’n miljoenêr is, dan sal jy gelukkig wees”. Ware
rykdom en geluk lê nie in aardse besittings nie.
Na hierdie vertroosting
ten opsigte van dit wat die gelowiges alreeds deurgemaak het, bemoedig die Here
hulle vir dit wat nog voorlê soos ons hoor in Open 2 v 10:
Moenie
bang wees vir wat julle alles gaan ly nie. Kyk, die duiwel gaan party van julle
in die tronk laat gooi, sodat julle in beproewing sal kom, en julle sal tien
dae lank baie swaar kry. Bly getrou tot die dood toe, en Ek sal julle die lewe
as kroon gee.
Hiermee sê die Here dat
daar inderdaad swaar tye is wat voorlê, maar dat hulle nie daarvoor hoef bang
te wees. Die Here gee twee redes waarom hulle nie bang hoef te wees, naamlik:
Eerstens dat dit net ’n kort tydjie gaan duur. Die verwysing na tien dae se
swaar kry dui daarop dat die lyding net ’n beperkte tyd sal duur. Verder
verseker die Here hulle dat Hy diegene wat hulle volle vertroue op Hom stel
deur die lyding sal dra.
Geliefdes, op wie vertrou
ons wanneer dit swaar gaan in die lewe? As ons op Jesus Christus vertrou, geld
hierdie belofte vir ons ook dat die swaarkry van hierdie lewe net vir ’n
beperkte tyd sal duur en dat daar ’n einde aan sal kom. Verder verseker die
Here ons ook dat ons nie alleen is nie, maar dat Hy ons daardeur dra.
Dan sluit die brief af met
die wonderlike troos en hoop wat dit inhou vir diegene wat hoor en luister, dit
wil sê ag slaan op wat die Here sê en wat inderdaad reageer op die boodskap van
die Here. Elkeen wat sy verlossing in Jesus Christus soek en vind sal die lewe
as oorwinningskroon ontvang. Dit verseker dat hulle nie deur die tweede dood,
dit wil sê die ewige dood waar mens ewig van God en sy liefde geskei is en waar
mens net die oordeel van God ervaar, getref sal word nie. Wat is die ergste wat
met ons in hierdie lewe kan gebeur? Dat ons lewe van ons weggeneem word.
Diegene wat in Jesus Christus glo kry die versekering dat selfs die fisiese
dood nie die einde is nie, maar dat dit ’n heerlike deurgang is tot die volgende
bedeling waar ons ewig saam met God sal lewe.
Geliefdes, moenie dat
bekommernisse en lyding in hierdie lewe ons onder kry nie. Hou vas aan die
heerlike wete dat Christus sy kerk dra deur tye van swaarkry.
Amen
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking